[6n] Potężny problem z obrotami

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
speedacz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 15:03

[6n] Potężny problem z obrotami

Post autor: speedacz »

A więc zacznę od tego że moje polo ma silnik benzynowy o pojemności 1,6 95r z oznaczczeniam AEA ...
Objawy dosyć niespotykane mechanicy rozkładają ręce a mianowicie
na jałowym biegu na ciepłym silniku wszystko jest elegancko jak dodaje gazu to tak do połowy obroty rosną a czym więcej wcisnę pedał tym obroty niższe ... i spadają do 3 tyś. i falują od 3 do 4 tyś. (przy wciśniętym pedale do końca)
gdy wcisnę gaz od zera do deski to zbierze się do 3 tyś. i dalej nie da rady ... samochód nigdy nie miał instalacji gazowej stało mi się tak nagle z dnia na dzień objaw ten mam już od półtora roku ... co mu może być :?: :cry: :banghead:
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 16:01 przez speedacz, łącznie zmieniany 1 raz.
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

[quote="speedacz"]A więc zacznę od tego że moje polo ma silnik benzynowy o pojemności 1,6 95r z oznaczczeniam AEA ...
Objawy dosyć niespotykane mechanicy rozkładają ręce a mianowicie
na jałowym biegu na ciepłym silniku wszystko jest elegancko jak dodaje gazu to tak do połowy obroty rosną a czym więcej wcisnę pedał tym obroty niższe ... i spadają do 3 tyś. i falują od 3 do 4 tyś. (przy wciśniętym pedale do końca)
gdy wcisnę gaz od zera do deski to zbierze się do 3 tyś. i dalej nie da rady ... samochód nigdy nie miał instalacji gazowej stało mi się tak nagle z dnia na dzień objaw ten mam już od półtora roku ... co mu może być :?: :cry: :banghead:[/quote]

zrobiłes diagnostyke?
moze byc przepustnica.
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

a czy ci "mechanicy" podłączali do kompa sprawdzali błędy i robili adaptację ?
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
Bartas2307
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:56
Lokalizacja: Łabiszyn

Post autor: Bartas2307 »

Też mi się wydaje,ze to przepustnica i jej potencjometr :) Warto by było zajrzec do niej na wstępie i sprawdzic,czy w ogole sie otwiera całkowicie . Pozdrawiam
Wieź mnie Wiesław!
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

Wymień cewkę zapłonową:)
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote="kuba240692"]Wymień cewkę zapłonową:)[/quote]
Wymień to wymień, tamto można tak wymienić sporo elementów i dupa :) z tego będzie, czym kolego sobie argumentujesz swoją wypowiedz bo mnie to zaciekawiło bo sam mam podobny problem, inny motor i prawie wszystko wymienione. :crazy:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
FlashBolt
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 23 kwie 2011, 16:42
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: FlashBolt »

ja bym stawial na przepustnice badz cewke, ale jakos bardziej na przepustnice

pytanie tylko co Ci "mechanicy" robili bądź zrobili już...

u mnie jak wariowały obroty bądź tez nie trzymał obrotów na jałowym to winna temu była przepustnica
została przeczyszczona, zaadaptowana i pousuwane błędy i trzyma obroty

zobacz może czy wszystkie przewody są podłączone, bo u mnie raz z nieuwagi został jeden przewód i tez miałem mala historie na wieczór ;P
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

w moim silniku również wariowały obroty,czyscilem przepsutnice itp i dopiero wymiana cewki dała oczekiwane rezultaty;)
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

Argumentować mogę tym,że przy falujących obrotach często silnik nie pracuje na wszystkie tłoki czego winowajczynią jest cewka. Wynikiem jej wadliwej pracy są owe falujące obroty oraz dużo większe spalanie
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Cewka odpada!! Bo cewka jest odpowiedzialna naraz za 4 cylindry przez rodzielacz a nie ze jeden pracuje a drugi nie( jezelit ak jest to kable wn ale nie cewka) przepustnica do dadaptacji czyszczenia jeżeli dalej problem to będzie rezystor wychylenia przepustnicy. Mailem to w 1.0 na mono wymieniłem wtrysk na 1.3 i jak ręką odjął. Po rozkęrceniu potencjometru bylo widać że jest już wyrobiony.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

u mnie w dieslu był to samo jak zdjąłem wezyk od podcisnienia od EGRa a jak załozyłem to obrotami zamknąć licznik obrotów mogłem. Ale to benzyna cuda z prądem się mogą dziać ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
s
speedacz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 15:03

Post autor: speedacz »

zadna z tych rzeczy okazalo sie ze nie byl wymieniany filter paliwa 17 lat!!! :shock: bylem w szoku poprostu. zalozylem nowy i poprostu smiga mi silnik jak trzeba. :yahoo:
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote="speedacz"]zadna z tych rzeczy okazalo sie ze nie byl wymieniany filter paliwa 17 lat!!! :shock: bylem w szoku poprostu. zalozylem nowy i poprostu smiga mi silnik jak trzeba. :yahoo:[/quote]

Czyli po kupnie samochodu nie wymienileś podstawowych elementów jak filtry, płyny i rozrząd. Lepiej zrób to nim na Twojej drodze pojawią się kolejne problemy, które mogą mieć poważniejsze skutki.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
s
speedacz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 15:03

Post autor: speedacz »

wwymieniam wszystko filtry oleju powietrza i olej jak przejade 10000 km a to nie moja wina jest ze mechanicy nie wymieniali filtru paliwa chociaz powiedzialem zeby wymienili . ale to nie wazne mam kumpla ktory zawsze mi doradzi to i owo i zawsze mi pomoze z autem . :good:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”