Znikający olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Primo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 345
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:26
Lokalizacja: Jaworzno

Znikający olej

Post autor: Primo »

Witam.
Mam taki dość niepokojący problem gdyż od ostatniej wymiany oleju zaczyna on systematycznie znikać. Wcześniej praktycznie nic nie brał, dopiero teraz niewiem czemu. Tym razem wlałem 10/40 Castrol Magnatec we wrześniu oczywiście max w lutym było już minimum, i tak do teraz co jakiś czas musze dolewać.
Silnik 999 z przbiegiem 185tyś. Prosiłbym o pomoc, bo naprawde dziwna sprawa bo silniczek był zawsze szanowany. Jakieś sugestie co do przyczyny?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 19:48 przez Primo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Cześć,

0. Wymieniać, czy dolewać?
1. Jaki olej był wcześniej?
2. Jesteś pewnien jakości nowego?
3. Ile przejechałeś od wymiany?h

Cooyon
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Primo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 345
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Primo »

Dolewać dolewam, ale i tak za niedługo będe wymieniał ale to nie jest rozwiązanie problemu. Wcześniej jeździłem na Lotosie 10w40. Jakości nowego jestem pewien w 100%. Od wymiaty do teraz mam przejechane ponad 8tyś, ale jak pisałem już po przejechaniu około 4tyś wzioł z max do minimum na podziałce.
Awatar użytkownika
Atrax
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 28 mar 2009, 13:56
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Post autor: Atrax »

Nie widać czy pod silnikiem kapie z czegoś ?
Z tłumika nie leci, lub na złączeniu tłumika środkowego z końcowym ?
Tak długo jak długo istnieją armie, każdy poważniejszy konflikt będzie prowadził do wojny. Pacyfizm, który nie przeciwstawia się aktywnie zbrojeniom, jest i w dalszym ciągu będzie bezsilny.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Winy można szukać w uszczelniaczach zaworowych, i ewentualnie pierścienie tłokowe.
A może kiedyś się pola zagrzała kilka razy w korku? jeśli tak to może uszczelniacze poszły z dymem...
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mr_tomek
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:04

Post autor: mr_tomek »

Zobacz czy nie masz mokro pod osłoną paska rozrządu, ja miałem taki sam problem i po wizycie u znajomego mechanika okazało się że tam leciało, simering padł czy coś takiego :grin:
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

A płynu w zbiorniczku od cieczy chłodzącej Ci nie przybywa ?
Awatar użytkownika
Primo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 345
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Primo »

Atrax
Pod samochodem zawsze jest suchutko z niczego nie kapie zeby został ślad.
rat4
Nigdy sie nie zagrzał, trzyma zawsze równo 90 stopni
mr_tomek
Jak czyściłem silnik to rzbierałem ta osłone i było suchutko.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zmień z powrotem na lotosa.
Kiedyś zalałem Magnatec'a i strasznie sie tłukł. Może być, że gęstość jakaś nie taka i po prostu dostaje się do komory spalania.
Nie masz przypadkiem ciemnego nalotu z tyłu samochodu w okoicach wydechu?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Atrax
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 28 mar 2009, 13:56
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Post autor: Atrax »

Jak to sie mówi z wiekiem auto robi się bardziej głodne i zaczyna znikać coś co nie powinno znikać... :butcher:
Tak długo jak długo istnieją armie, każdy poważniejszy konflikt będzie prowadził do wojny. Pacyfizm, który nie przeciwstawia się aktywnie zbrojeniom, jest i w dalszym ciągu będzie bezsilny.
m
magiakm

Post autor: magiakm »

Zobacz czy nie masz mokro pod osłoną paska rozrządu, ja miałem taki sam problem i po wizycie u znajomego mechanika okazało się że tam leciało, simering padł czy coś takiego :grin:
Witam!
W ostatnim tygodniu borykałem się właśnie z tym problemem o którym pisał mr_tomek, musiałem dolewać olej (Mobil S 10W40) bo ciągle mi go ubywało- zauważyłem ślady wycieku pod samochodem. Wczoraj pojechałem z nim na działkę aby obadać sprawę i zauważyłem że zachlapane jest właśnie przy kole pasowym na wale korbowym i w ogóle zaciapane w jej okolicach, lało się po misie olejowej i skapywało z niej...

Czy do wymiany będą aby simeringi? Prosił bym o podanie symbolu simeringa. Silnik 1,4 benzyna 6OKM AEX 97r. Czy przy takiej rozbiórce rozrządu jaka już jest zaczęta powymieniać jakieś inne elementy typu uszczelki żeby później znowu się z tą rozbiórką tyle nie męczyć bo warunki ciężkie do tego, szczególnie przy tych mrozach ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”