[6N]Wysokie sprężanie polo 1,9 D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kombis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 cze 2011, 22:55

[6N]Wysokie sprężanie polo 1,9 D

Post autor: kombis »

Witam mam polówke z 97 roku z silnikiem 1,9D AEF. Była ostatnio na serwisie diesla żeby wyregulowac pompę. W trakcie diagnostyki wyszło na pomiarach że sprężanie mam między 4 a 3,8 MPA a według producenta nowe auto ma na poziomie 3,4 Mpa. Mój ma przebieg ponad 240 tysięcy. Mam w związku z tym pytanie czy tak wysokie sprężanie może byc przyczyną wibracji karoserii na niskich obrotach? Dodam że mam wymienione poduszki. I zauważyłem że wibracje są większe w czasie jazdy na ekodieslu niż np na orlenowskiej vervie. Zauważyłem też mały ubytek oleju tzn wymieniany był jakies 2500 tysiąca km temu i był oczywiście na maxa teraz jest ok 2 mm poniżej kreski max. Może to miec jakis związek z wysokim sprężaniem? Z góry dziekuje za jakies rady. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Miałeś robioną uszczelkę pod głowicą?

Sprężanie rzeczywiście dość spore. Sądzę, że może miec wpływ na wibracje na biegu jałowym.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ciśnienie sprężania uzależnione jest od kilku czynników . największy wpływ ma zamknięcie się zaworu ssącego po DMP im wcześniej tym większe ciśnienie sprężania , zakładając iż pomiar był robiony odpowiednio i odpowiednim przyrządem jeśli nie to tylko można stwierdzić różnice na poszczególnych tłokach .
jeśli poduszki są wymienione i nadal trzęsie budą prawdopodobnie koło DM pada lub użyte poduszki mają za twardą gumę , u mnie po wymianie poduszek przestało trząść budą po delikatnym popuszczeniu śruby poduszka - skrzynia dolna obok wybieraka .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”