Witam mam polówke z 97 roku z silnikiem 1,9D AEF. Była ostatnio na serwisie diesla żeby wyregulowac pompę. W trakcie diagnostyki wyszło na pomiarach że sprężanie mam między 4 a 3,8 MPA a według producenta nowe auto ma na poziomie 3,4 Mpa. Mój ma przebieg ponad 240 tysięcy. Mam w związku z tym pytanie czy tak wysokie sprężanie może byc przyczyną wibracji karoserii na niskich obrotach? Dodam że mam wymienione poduszki. I zauważyłem że wibracje są większe w czasie jazdy na ekodieslu niż np na orlenowskiej vervie. Zauważyłem też mały ubytek oleju tzn wymieniany był jakies 2500 tysiąca km temu i był oczywiście na maxa teraz jest ok 2 mm poniżej kreski max. Może to miec jakis związek z wysokim sprężaniem? Z góry dziekuje za jakies rady. Pozdrawiam
ciśnienie sprężania uzależnione jest od kilku czynników . największy wpływ ma zamknięcie się zaworu ssącego po DMP im wcześniej tym większe ciśnienie sprężania , zakładając iż pomiar był robiony odpowiednio i odpowiednim przyrządem jeśli nie to tylko można stwierdzić różnice na poszczególnych tłokach .
jeśli poduszki są wymienione i nadal trzęsie budą prawdopodobnie koło DM pada lub użyte poduszki mają za twardą gumę , u mnie po wymianie poduszek przestało trząść budą po delikatnym popuszczeniu śruby poduszka - skrzynia dolna obok wybieraka .