Temperatura silnika.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
LukLin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:14

Temperatura silnika.

Post autor: LukLin »

Witam!
Mam pytanie po jakim czasie od uruchomienia silnika i jeździe poza miastem silnik powinien osiągać optymalną temperaturę?
Jak to jest w waszych modelach?
U mnie jak odpalę i od razu jadę drogą (80-90 km/h) to mam optymalną temperaturę ok. 90 stopni po 10 km.
Czy coś nie tak, czy to normalne przy silniku benzynowym, że to tak długo trwa (poj. 1,0)?
VW Polo 86C 1,0 \'90
+ TTI-880 + Hustler IC100

Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to jest tylko znak że termostat przeżył swoje nie domyka się przepuszcza wodę na duży obieg,
mi się rozgrzewa jak dojadę do pracy około 3 km i już prawie 90 jest ale dodam że zmieniłem na nowy
ten stary był już wysłużony i silnik się zagrzewał po około 10 km ale też jak dawałem mu mniej czadu to potrafił na piątce w trasie się schładzać do 70 st.
Póki co możesz wymienić lub jeździć dalej na starym termostacie,tyle że spalanie masz przez to odrobinę większe. :gitara:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

no nie dokońca z tym termostatem
za u siebie zauważyłem że po mieście to sie zagrzewa do normalnej temperatury (w okresie jesiennym)
po 10 min jazdy gdzieś 1,5km

ale jak jade odrazu na trase to dłużej sie grzeje
termostat na bank mam dobry nawet chyba z firmy "getes" czy jakoś tak
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
LukLin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:14

Post autor: LukLin »

Jutro sprawdzę jak się grzeje w mieście od zimnego silnika i porównam.
VW Polo 86C 1,0 \'90
+ TTI-880 + Hustler IC100

Obrazek
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

U mnie silnik 1,0 nagrzewa sie bardzo dlugo, jak temperatura spada kolo 0*C to jadac z pracy do domu jakies 12km przez miasto silnik nie osiaga temp 90*C. Dolny waz od chlodnicy jest zimny wiec nie chodzi na duzym obiegu.
Awatar użytkownika
LukLin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:14

Post autor: LukLin »

Czyli niekoniecznie mam termostat do wymiany. Mam podobą odległość i też mi się w tych warunkach (ok. 0*C) w takim czasie nagrzewa. Teraz sprawdziłem wąż (po ok. 15 min stania samochodu) i tak: Wąż od góry bardzo ciepły, wąż dolny zimny, może trochę letni. Tak ma być czy termostat do wymiany??
VW Polo 86C 1,0 \'90
+ TTI-880 + Hustler IC100

Obrazek
Awatar użytkownika
PaY
Swój
Swój
Posty: 938
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Poznań / Czarnków
Kontakt:

Post autor: PaY »

mi się dziś w polowie drogi do pracy dochodził do optymalnej temp. silnika a to jakies 5 km przez miasto...
[size=12px]I miejsce megarowerek[/b]
II miejsce turniej siatkówki
Ślesin 2011]I miejsce megarowerek[/b]
III miejsce Plac Manewrowy
Wyróżnienie]
Derby na PJ
[img]http://
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""LukLin""]Czyli niekoniecznie mam termostat do wymiany. Mam podobą odległość i też mi się w tych warunkach (ok. 0*C) w takim czasie nagrzewa. Teraz sprawdziłem wąż (po ok. 15 min stania samochodu) i tak: Wąż od góry bardzo ciepły, wąż dolny zimny, może trochę letni. Tak ma być czy termostat do wymiany??[/quote]

Tak ma być, jezeli silnik nie jest nagrzany do 90*C a oba weze (dolny i gorny) są ciepłe to znaczy ze termostat przepuszcza i jest do wymiany.
Duzy obieg powinien otworzyc sie przy temperaturze ok. 84*C.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”