[6n2] Sworzeń wachacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

[6n2] Sworzeń wachacza

Post autor: TOFIK_6n2 »

Przetrzepałem troche forum ale w sumie wszedzie co znajde o sforzniach i zwrotnicach z 6n2 na duze heble to kazdy pisze o zamianie lewy i prawy. Tak patrze ze jednak maja inne numery orginałów. Sa jakies roznice w rostawie ? Mozliwe jets ze mi moga troche kont wypychac na dole po takiej zamianie ? Kiedys jak mialem zwrotnice od AFH moglem bez problemu konty ustawiac, w tym momencie mam -2 st i nic z tym nie da rady zrobic ;/
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="TOFIK_6n2"]Przetrzepałem troche forum ale w sumie wszedzie co znajde o sforzniach i zwrotnicach z 6n2 na duze heble to kazdy pisze o zamianie lewy i prawy. Tak patrze ze jednak maja inne numery orginałów. Sa jakies roznice w rostawie ? Mozliwe jets ze mi moga troche kont wypychac na dole po takiej zamianie ? Kiedys jak mialem zwrotnice od AFH moglem bez problemu konty ustawiac, w tym momencie mam -2 st i nic z tym nie da rady zrobic ;/[/quote]

Jakie masz zwrotnice? Jeśli z AFH to w nich nie zamieniasz miejcami sworzni. Sworznie zamieniasz lewa z prawą tylko w przypadku zwrotnic z 6N2 16V lub 6N GTI
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

etka podaje że sworznie zamieniane są miejscami, tylko w wypadku gdy auto było seryjnie wypuszczone na 14-stkach:

Obrazek

a 14 to rozumiem że pakiet 256 przód + 232 tył?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ELSA tak traktuje samochody z 14'' obręczami w 6N

Obrazek

Jeśli zatem przy zwrotnicach z 6N GTI gdzie punkt osadzenia sworznia jest inny niż w przypadku zwrotnicy z AFH zamontujemy złymi stronami sworznie, to rozjadą się kąty

Natomiast dla 6N2 wygląda to tak. Zwrotnice dla pojazdów od 55kW w góre mają już inny punkt osadzenia sworznia identyczny jak GTI. np. moje 6N2 1.4 16V AUA ma już zwrotnice idento jak 6N/6N2 GTI

Obrazek


Z resztą w Elsie rozpisane jest to dość szczegółowo
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Poniżej fotki nowej ori zwrotnicy z 6N pod tarcze 256mm.
Zwróćcie uwagę na punkt osadzenia zwrotnicy. Otwór jest nawiercony nad literką A
To nad którą literką (A lub C) nawiercony jest otwór determinuje typ zwrotnicy . Nigdzie indziej nie ma wybitego na obudowie żeliwnej

6N0 407 255 A - zwrotnica pod tarcze 256mm ale nie GTI
6N0 407 255 C - zwrotnica pod tarcze 256mm GTI (AJV lub AFH po nr nadwozia 6NXY-281179, 6N2 - wszystkie silniki powyżej 55kW)

ObrazekObrazek

Poniżej zwrotnice zdemontowane z 6N2 GTI - takie same są w 6N GTI. Otwór nad literką C
Obrazek

Reasumując.
Jeśli ktoś ma zwrotnice pod 256mm ale z literką A sworznie montujemy symbolami L3, R3 w kierunku jazdy.
W przypadku zwrotnic pod 256mm ale z literką C sworznie montujemy symbolami L4, R4 w kierunku jazdy, w przeciwnym razie kąt wyprzedzenia zwrotnicy nie zostanie zachowany
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

turzol


są jeszcze zwrotnice z AFH które maja mocowanie sforznia idealnie na srodku jak w przypadku 239 . hmm mowiac ze rozjada sie kąty masz na mysli ze dolna czesc zwrotnic moze sie rozjechac na boki ? Kurna byc moze koles co mi zakladal zwrotnice nie zamienil stronami sworzni jak mu mowilem;/

U mnie jest problem właśnie taki ze dolna czesc zwrotnicy za bardzo wystaje i nie mogę wogole ustawić konta lepszego niz -2
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

TOFIK_6n2 tylko, że te ewentualne róznice będą tylko w kącie wyprzedzenia zwrotnicy(koło bardziej z przodu lub tyłu nadkola), a u ciebie jest problem tego, że masz za duży negatyw którego nie możesz zmniejszyć - jakby sworznie wypychały koła mocniej na dole. Tyle, że sworzeń nie może być "krótszy" bo niby gdzie, kulka już bardziej w stronę środka wahacza nie będzie
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Tak ale nie wiem czy mocOwanie w wachaczu nie jest pod katem czyli przenoszac go lewa prawa automatycznie sie przesuwa
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="Borek"]TOFIK_6n2 tylko, że te ewentualne róznice będą tylko w kącie wyprzedzenia zwrotnicy(koło bardziej z przodu lub tyłu nadkola), a u ciebie jest problem tego, że masz za duży negatyw którego nie możesz zmniejszyć - jakby sworznie wypychały koła mocniej na dole. Tyle, że sworzeń nie może być "krótszy" bo niby gdzie, kulka już bardziej w stronę środka wahacza nie będzie[/quote]

Dokladnie jest tak jak pisze Borek. W przypadku pomylenia swozni miejscami kolo cofnie sie do tylu w strone nadkola

Wytapane z SGS2
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

No to nie wiem co moze byc u mnie przyczyna rozjechania sie kol :/
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Porownywałem dzis zwrotnice od AFH z centralnym otworem do zwrotnic od TDI z otworem na punkcie c. Okazuje sie ze w AFH mocowanie sforznia jest o 3 mm osadzone w głąb zwrotnicy.

Pamietam ze jak mialem zwrotnice od AFH nie mialem wogole problemu z kontami mozna bylo je na 0,0 ustawic. Teraz mam zwrotnice od TDI i niestety konty mam na -2,2 i nie moge bardziej wpion kola ustawic. Sforzenie juz na fasolkach sa na maksa wbite w wachacz a gorna czesc zwrotnicy z amorem wyciagnieta jets na maxa na zewntarz. Ja rozumiem ze gleba robi negatyw ale kiedys moglem jako tako ustawic kolo.

Pytanie do osob co maja zwrotnice z mocowaniem na punkcie C TDI itp z heblami na 256 cyz macie pryz gebie problem z negatywem ?
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Odkopuje temat który dotyczył wersji 55kw w góre. W moim przypadku potrzebuje zdjęcie jak ma być zamontowany sworzeń wahacza po obu stronach auta w polo 6n2 1,4 44kw. Związku z tym że są niesymetryczne czy mają być tak zamontowane aby były bliżej tyłu czy przodu auta ?

Byłem u dwóch mechaników i każdy mówił co innego.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

prawy:
Obrazek

lewy:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”