witam!
we wszystkich opisanych na forum sytuacjach uszkodzenia związane są najczęściej z uszkodzeniem rezystora. Wtedy to nie działa nawiew na 1,2,3 biegu, a działa na 4. W moim przepadku jest inaczej. 1 i 2 bieg nie działa natomiast 3 i 4 tak. Doszło do tego tak, że przestał mi działać bieg 1. Ściągnąłem osłonę regulatorów i wkrętakiem dogiołem miedziany ślizgacz w około pokrętła. Zadziałało pojawił się 1 bieg. Przesuwając dalej wkrętak nieopatrznie zwarłem koniec ślizgu z końcówką ruchomego przełącznika biegów dmuchawy zaiskrzyło (jakby zwarcie wskazujące na przepalenie bezpiecznika) i koniec nie ma 1 i 2. Bezpieczniki w tablicy sprawdzone wszystkie dobre. Gdzie szukać uszkodzenia ?
A na marginesie, kto może mi podesłać opis tablicy bezpiecznikowej.
Polo Variant 98 1,9TDI klima
Nie.Pod deska masz taka szmate odkryj ja i pod spodem bedziesz mial rezystor.Mi sie nie chcialo lezec wiec wykrecilem schowek.Moje polo z roku 95r.Pozdrawiam
[quote=""Dziadek13""]Nie uszkodzona dmuchawa tylko opór od dmuchawy.
widać jak zasilana jest dmuchawa.[/quote]
niestety nie...wymieniłem rezystor na nowy i jest bez zmian. 1 i 2 brak 3 i 4 jest. Nie ma jakiegoś zabezpieczenia bezpiecznikiem, a może ma to związek z klimatyzacją... :banghead:
Sprubuj podoginać styki pod przełącznikiem obrotów,te blaszki też lubią nie kontaktować.Schemat ci podałem miernik do ręki i pomierz z którego styku nie ma napięcia na opór.
no właśnie prze tym doginaniu dmuchawa zaczęła chodzić na 1 i 2, ale jak potem nastąpiło to zwarcie to tak jak by spalił się bezpiecznik i 1 i 2 przestało chodzić. Teraz zwieranie tych samych elementów nie powoduje żadnej reakcji.
No to pomierz napięcia dochodzące do opornika przekręcając pokrętłem przełącznika obrotów.
No i pomierz opornik może sie spalił masz schemat pomierz wszystkie sekcje.
Jeżeli dochodzą to masz zaśniedziałe końcówki przewodów wyczyść wszystkie styki i podoginaj je bo dmuchawa troche prądu bierze.