Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się dolewkę. Jeśli kupiłeś auto, to wymień od razu olej. Dla mnie nieważne co jest w jakiejś książce napisane... Mogą tam być brednie. Ja jak kupowałem samochód, zaszedłem do jednego komisu. Oglądając jakąś Fabię, spytałem, czy samochód ma książkę serwisową... Dostałem odpowiedź z uśmiechem na twarzy: "Nie ma, ale jeśli to ma być decydujący warunek czy pan kupi ten samochód, to niech pan przyjdzie jutro. Na jutro będzie." Dodał, że te książki w większości przypadków są nic nie warte. Dlatego proponuję zalać nowy olej i mieć pewność na czym się jedzie. W perspektywie nowego auta wymiana oleju to nie jest przecież nie wiadomo jaki wydatek.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Też tak zrobię.
Dzwoniłem do serwisu i za wymianę oleju z filtrem chcą 500zł :shock:
Jaki olej zalać do tego silnika:
2002r, 1.9TDI, AXR, 74kW, 167000 przebiegu.

Na tabliczce znamionowej znalazłem oznaczenie QG1.
Jak sprawdzić czy samochód posiada filtr cząsteczek stałych?
Na tabliczce nie mam oznaczenia DPF, wynika z tego, że nie mam tego filtra?


edit:
7GG (emission concept EU4 with DPF - jest DPF)
0GG (emission standard EU4 without DPF - brak DPF)
Na tabliczce nie mam ani jednego, ani drugiego oznaczenia.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 15:00 przez Nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Dla pewności niech się wypowiedzą "dieslaki" ;), ale z tego co wiem, mój brat do tego silnika w Audi A3 2006 leje Castrola przeznaczonego do turbo diesla - chyba 10W40.
Jednak pewności nie mam. Co do samej wymiany to raczej na Twoim miejscu nie jechałbym do ASO. W zwyczajnym serwisie z wyminą filtra oleju powinieneś się zmieścić w 200zł przy wlewaniu syntetyka... Co do filtra cząstek stałych - nie wiem.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Ok, poczekam na inne opinie i rady. W serwisie mi powiedzieli, że leją Castrol 5W30.
Jak z jakością oleju Elf Evolution SXR 5W30?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="Nemesis"]Na tabliczce znamionowej znalazłem oznaczenie QG1.[/quote]
QG1 = zmienny czas przeglądów

tam nie ma zadnego DPF.
viewtopic.php?f=16&t=4214

Ja bym przeszedł na stałe coroczne wymiany oleju* i zalał olej z normą VW 505.01

* wymaga zmiany Vag'iem w ustawieniach kompa

[quote="Nemesis"]Jak z jakością oleju Elf Evolution SXR 5W30?[/quote]
http://www.elf.com.pl/katalogi/oleje_silnikowe_elf.pdf
Nie nadaje sie. Brak jakichkolwiek norm VW.

Szukaj wsród normalnych olejów typu valvoline , Liqui Moly, a wynalazki w tylu castrol, elf, mobil obchodż szerokim łukiem.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote="Witek6935"]Dla pewności niech się wypowiedzą "dieslaki" ;), ale z tego co wiem, mój brat do tego silnika w Audi A3 2006 leje Castrola przeznaczonego do turbo diesla - chyba 10W40.
Jednak pewności nie mam. Co do samej wymiany to raczej na Twoim miejscu nie jechałbym do ASO. W zwyczajnym serwisie z wyminą filtra oleju powinieneś się zmieścić w 200zł przy wlewaniu syntetyka... Co do filtra cząstek stałych - nie wiem.

Pozdrawiam[/quote]
To bardzo źle robi bo do silników na pompowtryskach można stosować olej o normie 505.01 lub 507.00 dla trybu LL. A nie ma żadnego 10W40 z normą dla PD. Chodzi głównie o duzą odporność mechaniczną, którą musi wykazywac olej ze względu na warunki pracy przy PD.

Serwis policzył 500 zł za wymianę bo u nich 300 kosztuje olej, 30 filtr, 20 korek i 100 wymiana.
Jak przyjedziesz ze swoim olejem i podrobami to powinni Ci wymienić za 99 zł brutto około. Ale to i tak 3 razy drożej niż na rynku mechanicznym.
Ale utrzymujesz historię serwisową.

W specyfikacji ELF EVOLUTION SXR 5W30 nie znalazłem info o spełnieniu norm dla TDI PD więc ogólnie nie powinno sie go stosować.
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Olej wymieniłem zanim bazi odpowiedział w temacie :)

Zalałem Mobil Super 3000 XE 5W-30. Do tego filtr i wymiana, całość poniżej 200zł.
Nie wiem czy wybrałem dobry olej, ale spełnia normę 505.01.
g
ghostnet
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:58

Post autor: ghostnet »

Witam,
mam pytanie. Przyszła pora żeby wymienić olej w moim Polo 9n 1.4 TDI 02'. Zawsze używałem oleju castrol edge 5w40 turbo diesel i z zamiarem kupna tego oleju pojechałem do sklepu, jednak w sklepie sprzedawca skusił mnie na total quartz 9000 5w40, cenowo był atrakcyjniejszy. Byłem dzisiaj wymienić olej i Pan mnie nastraszył że kupiłem olej ze złą normą 505.00 a do pompo wtryskiwaczy powinienem użyć 505.01 i mogą mi polecieć wtryski. Oczywiście wszystko się odbyło już po wymianie oleju.

Czy powinienem zmienić olej na jakiś z normą 505.01 czy mogę trochę pojeździć na tym co wlałem?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

Post autor: Marcofaszysta »

A jaki olej polecacie do Silnika SDI?? Pojemność 1.9 2003 rok 240 tysi na kulane.
Mam teraz wlanego castrola 10W40.Mechanik mi taki polecił ale niech się ktoś wypowie :buba:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
B
Biasu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 07 sie 2011, 7:35

Post autor: Biasu »

Tak a propo pożerania oleju przez polo to mam znajomego który ma teorie ze jak mu zżera 1l oleju na 5 tyś km to nie bedzie robil wymiany oleju bo nie ma sensu, przecież cały czas dolewa świeżego, zmienia tylko filtry, co o tym sądzicie ??
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote="Biasu"]Tak a propo pożerania oleju przez polo to mam znajomego który ma teorie ze jak mu zżera 1l oleju na 5 tyś km to nie bedzie robil wymiany oleju bo nie ma sensu, przecież cały czas dolewa świeżego, zmienia tylko filtry, co o tym sądzicie ??[/quote]

Jak dla mnie nie jest to dobre rozwiązanie. To tak jakby nigdy nie zmieniać oleju w frytkownicy, bo za każdym razem i tak trochę dolewa się, bo wcześniejsze coś wypiły. Po kilku smażeniach i tak masz śmierdzący muł, a nie olej w frytkownicy... Może przykład z innej bajki, ale jak to odbieram. Na pewno traci on właściwości, swoją lepkość i zdecydowanie traci na jakości. U mnie pomimo łącznej dolewki 2L/15 000km i tak olej zlany z silnika był czarny jak smoła, więc raczej świeży to on nie był...
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jak nie zależy Ci na silniku i liczysz się z jego końcem to proszę bardzo.
Po pierwsze to nie tylko wymiana oleju a również filtra. Po drugie spuszczając olej spuszczasz z niego syf, cząstki stałe, opiłki, których nie pozbędziesz się inaczej jak przez spuszczenie przez korek.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Ile wchodzi oleju do 1.4 tdi w 6n2??? i co polecacie?? mysle nad Castrolem 5w40 .A i jaka naorma tam przychodzi tego oleju pod PD??
RUMAK
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

1.4 AMF 3,8 l , norma VW 505.01
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

czy dolewa czy nie olej trza wymienic cały kolega dobzre napisał z tymi frytkami ,ja smigam na Mobil S 3000 5W/30 do pompowtryskow a ze proponuja Castrola ,bo maja tak umowe podpisana a wczesniej mieli z Mobilem tak ze czy ten czy tamten to wszystko jednakowe
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”