Gaz sekwencyjny do polo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Gaz sekwencyjny do polo

Post autor: Joker »

Witam.
Che założyć sekwencje do swojego auta, czytałem ze ten ślinik świetnie sobie radzi z gazem.
1.6 v8 AEE wtrysk wielopunktowy

Moje pytanie jet takie.
Jakiej firmy proponujecie
Stag4-300.
KME
AG Zenit
SEC
czy może coś jeszcze innego? Proszę o pomoc bo ja to całkiem się na tym nie znam.
Obrazek
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

Mam sekwencję w golfie 3, 1995r , 1.6 AEE 75KM, od prawie 2 lat (80 tys km), problemów żadnych, moc jak na benzynie, instalacja KME albo AKME (nie pamiętam). Grunt to dobry instalator.
Awatar użytkownika
Mazzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mazzi »

Mi polecali BRC :)


Pozdrawiam
Mazzi
I\'m back!

Polo by Mazzi
g
gkarol
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2009, 8:37

Post autor: gkarol »

Mam Polo 1.6 AEE. Gaz sekwencyjny, AG Zenit, listwa Valtek, zawory Tomasseto. Zrobione 30tys km bez problemów. Wiem, że polecają taki zestaw ze względu na odporność na nasz "dobrej jakości" gaz.

BRC dobra - ale do gazu o dobrej jakości a u nas wiadomo co jest. Podobno jak zrąbie się listwa to koszt rzędu 900zł - przy powyższym zestawie koszt regeneracji to około 200zł
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

gkarol
a jakie masz spalanie ?? i co powiesz o aucie od czasu jak jeździ na gazie ??
Obrazek
g
gkarol
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2009, 8:37

Post autor: gkarol »

Spalanie w granicach 9l. Jak narazie z autem nic się nie dzieje, obecnie to na gazie lepiej chodzi niż na benzynie bo jak odpalam na benzynie to po dodaniu gazu spadają mi obroty i czasem nawet zgaśnie.
trzeba koniecznie pilnować wymiany filtrów - są dwa: fazy ciekłej i lotnej. Koszt wymiany około 50zł, wymienia się co około 15tys km.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

Ja także jeżdzę na gazie :)
silnik 1,6 AEE, instalacja CNG Landi Renzo mieszalnikowa. Spalanie na benzynie 8-9l, na gazie 5-6. Generalnie nie ma żadnej różnicy miedzy paliwem a gazem. W mieście jeżdzę na benzynce na trasie zazwyczaj na gazie. Różnicy w osiągach nie widzę.

gkarol: no to masz coś z autkiem skoro na benzynie nie pracuje poprawnie. Autko się ustawia na benzynę a dopiero potem dokłada gaz.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Witam zainstalowałem gaz sekwencyjny i mam pytania
- mam zbiornik 34L wyjeździłem do końca i jak tankowałem weszło tylko 22,70 L - czego to może być przyczyna?
- silnik inaczej pracuje na gazie bardziej się trzęsie "tak jak by miał wypaść z ramy" - dlaczego tak jest?
- czy może być coś źle ustawione jak i są spore straty na mocy?
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Joker,
zbiornik napełnia się w około 70-80%. Ja mam 33l i na maxa udało mi się zatankować 24l. Jeżeli zawór bezbieczeństwa nie odbije to można nawet 30 wcisnąć - raz mi się tak zdarzyło. A co do trzęsienia się to trzeba zapytać tych co montowali. Może źle wyregulowany, może filtr powietrza, może kable WN, może świece. Najlepiej zgłosić się do serwisu. Pozdrawiam.
Das Auto.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Ten co instalował mówił ze powinno wejść coś około 27 a 29 L. hmm 22 to trochę za mało. Filtr powietrza to wymieniałem jakieś 8 tyś km temu to raczej nie to nom ale świece to nie wiem kiedy były wymienienie ostatnio ja ich nie ruszałem. A przewody wysokiego napięcie też pasowało by wymienić??
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Joker. Przy gazie świece i kable są bardzo ważne. Jeżeli masz świece trój-elektrodowe a środek zamiast okrągły będzie trójkątny to przeglądu na spalinach nie przejdziesz, a jak kable będą miały przebicie to będzie przerywał w dni z wilgotnym powietrzem. Gdzieś to już na forum było, ale kable można sprawdzić samemu - zrosić je wodą i najlepiej wieczorem lub w zamkniętym garażu podnieść maskę i odpalić silnik. Jeżeli będzie widać błyski to znaczy że są do wymiany. A jeżeli chodzi o pojemność zbiiornika gazu to się nie zgodzę. Jeżeli instalacja jest porządna i sprawna to nie więcej niż 70-80% czyli tak jak w moim przypadku zbiornik 33l i wchodzi około 23-24l w zależności od temperatury otoczenia(zimą więcej). Osobiście mam BRC i zrobiłem już 40tyś. kilometrów i tylko raz nie zadziałał zawór bezpieczeństwa gdy żona wycyckała zbiornik do ostatniego pęcherzyka gazu wtedy pływak się zawiesił i zawór nie odbił, więc następna rada - nie wyjeżdżać gazu do końca. Pozdro.
Das Auto.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

borys_wrocek napisał:
silnik 1,6 AEE, instalacja CNG Landi Renzo mieszalnikowa. Spalanie na benzynie 8-9l, na gazie 5-6
jeśli dobrze rozumiem to na gazie pali ci o 3 litry mniej???? coś jest nie tak za mało ci to pali, oczywiście da się tak wyregulować ale wtedy możesz uszkodzić zawory i inne bajerki z racji zubożonej mieszanki i w efekcie podwyższonej temperatury spalania, kiedyś jeździłem na lpg i przerabiałem to co wy teraz...
Jeśli chodzi o tankowanie LPG do pełna to też było wiele opinii że ostatnie litry przed odbiciem zaworu w ogóle nie tankuje bo też wyrównują się ciśnienia czy coś tam, zresztą to ile zatankujecie zależy od temperatury otoczenia etc.
. Nie mogę dokładniej o tym napisać ale miało to sens. Dziś w necie nie mogę tego znaleźć.... :banghead:
Ja tankowałem zawsze 30 litrów i nie czekałem na odbicie zaworu....
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Być może przy CNG jest inaczej, ja pisałem o LPG.
Das Auto.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

A świece i kable to jakie proponujecie? Jakie są w oryginale?
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Warte uwagi są BERU, NGK i Bosch.
Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”