[6n] pekniety pasek od alternatora ,Pomocy Pekl ponownie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

[6n] pekniety pasek od alternatora ,Pomocy Pekl ponownie

Post autor: Szakal »

jak w temacie pekl mi pasek od alternatora w Polo 1.6 Gti ,ciezko z wymianą takiego paska? ile moze kosztować?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 18:36 przez Szakal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Wymiana paska w zwykłym 8V to 15 minut w 16V powinno być podobnie. Podnosisz auto z prawej strony zdejmujesz osłonę i kluczem 15 naciągasz napinacz zakładasz nowy pasek i po kłopocie. Pasek bierz Continental Bosch Gates cena z 45-50 zł. Jak masz klimę i wspomaganie to pasek 6 PK 1125 mm
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Ja w swoim się cholernie męczyłem. Rolka samonapinająca niezle trzyma i ostro sie nagimnastykowalem przy tym. Najlepiej pasek zmieniac w 2 osoby.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Rolkę najlepiej napinać nogą.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

pewnie to jest wszystko podobnie w bliźniaczych modelach...w sumie tak jak koledzy piszą, jeden przytrzymuje kluczem, a drugi upycha pasek...rolka nie taka straszna...wystarczy długi klucz i idzie łatwo...jak zawsze zasada dźwigni...im dłuższa tym łatwiej, ale to raczej każdy wie :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

prowadzisz pasek po kółkach tak jak powinien iść, nakładasz oczkowy kluczyk 16 na śrubę rolki napinającej i w prawa stronę ciągniesz tak jak byś dokręcał, rolka się cofa na sprężynie i daje miejsce na włożenie paska, licząc ze masz już ściągniętą osłonę to wymiana trwa minute ;)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="wojtasllb"] kluczyk 16 [/quote]

A przypadkiem nie 15
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

u mnie byla 16, pamiętam akurat bo jeździłem po ten klucz celowo bo wszystkie oczkowe z moich kompoletów były delikatnie zagiete a tam jest strasznie ciasno(szkoda zadrapać podłużnicę) i kupilem sobie oczkowy calkiem "płaski" to znaczy bez tego wygięcia i dałem rade samemu to zrobic, wazne żeby sobie pasek najpierw dobrze naprowadzic na kółka i samemu idzie łatwo :oki:
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

dzieki panowie dam znac co i jak mi poszło
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Witam panowie ponownie,jak pisalem wczesniej pekl mi pasek klinowy od alternatora,po zalozeniu nowego i odpaleniu silnika i samego samochodu na rozruch bo aku byl padniety,pasek pekla ponownie tylko jak przekrecilem kluczyk,co moze byc nie tak z moja polówka? :( prosze o porade co zaczac robic?,pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

sam z siebie pękł?nie było nic mechanicznie uszkodzone ?żadne kółko się nie blokuje? a nie za mocno byl napiety? z duzym oporem chodzi rolka napinająca(w sensie sprężyna)? napisz coś więcej skoro wcześniej chodziło git to powinno byc dobrze po samej wymianie
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Pasek kupilem nowy i zalozylem ,po przekreceniu kluczyka auto na chwile odpalilo z maski poszedl dymek i otworzylem maske i pasek znowu pekl,auto odpalalem z popychu ,bo mój mial slaby aku i nie odpalal,wiec odpalalem na chol,nie wiem co jest,wczesniej jak pasek mi pekł stary to auto strasznie glosno chodzilo glosno z pod maski pewnie pasek sie zaczal slizgac,po tym jak pasek pekl kierownica zaczela opornie chodzic i zapalila sie kontrolka aku
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote="Szakal"]po tym jak pasek pekl kierownica zaczela opornie chodzic i zapalila sie kontrolka aku[/quote]

to akurat normalne bo nie bylo ładowania i pompa od wspomagania nie chodzila, palenie z pychu tez nie ma wpływu na pasek od alternatora itd, zobacz pod maskę czy wszystkie rolki sie kreca bez oporów, to znaczy ta od alternatora powinna chodzic leciutko a reszta to nie wiem bo w sumie nigdy nie krecilem pompa od wspomagania i klimy ale tez powinny sie obracac bez wiekszego oporu, jak odpalałeś to miałeś załączoną klimę ?

[quote="Szakal"]wcześniej jak pasek mi pekł stary to auto strasznie glosno chodzilo glosno z pod maski pewnie pasek sie zaczal slizgac,[/quote]

co masz na mysli z tym ze głośno chodziło? nie powinno sie nic slizgać jesli rolka napinacza jest ok, mozliwe ze sprezyna ktora napreza rolke jest oslabiona/peknieta czy cos z nia nie tak i jak odpalasz to nie dociska paska i on samoistnie spada a jak spada to sie blokuje gdzies na rolkach ktore go przerywają a przy tym jest dziwny hałas. Nic innego nie moge wykminic w sumie :niewiem: moze któraś z pomp sie docierała i takie dzwiek wydawała az w końcu stanęła na amen ? jak zalozyles nowy pasek to ladnie siedzial w tych rowkach, rolka go napinała w ogóle?
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

TAK NAPINALA OK
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

to któraś z pomp jest zatarta i blokuje innej opcji nie widzę, musisz obadać czy się wszystko luźno kreci, bo z tym jeszcze nie pisales jak jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”