Model: Wszystkie modele - oczywiście jeśli usytuowanie podzespołów pozwala na taką przeróbkę
Potrzebne narzędzia:
- ostry nóż,
- opaski zaciskowe PCV,
- gorąca woda - czyli jakiś czajnik elektryczny się przyda,
- klucze do klem akumulatora,
- pojemnik na płyn,
- około 3-4 metrów cienkiej rurki plastikowej (elastycznej) o średnicy podobnej do oryginalnych przewodów,
Czas potrzebny na wykonanie:
około 1h.
Krótki wstęp - po co i dlaczego tak:
Te czynności mają na celu podwyższenie temperatury płynu który trafia na szybę samochodową - nie jest to tak skuteczne jak podgrzewane dysze spryskiwaczy. Straty ciepła płynu po drodze jak i wolne nagrzewanie się szybko przepływającego płynu nie tworzą zagrożenia jakim jest pęknięcie szyby pod wpływem szoku termicznego. Płyn jest lekko podgrzany i dzięki temu nie zamarza na szybie samochodowej, co czasami miało u mnie miejsce dlatego zdecydowałem się na taką przeróbkę. Wydajność pompki spryskiwacza minimalnie zmalała. Po około miesiącu użytkowania rozwiązania nie powstały żadne uszkodzenia szyby ani innych podzespołów. Jednak tą modyfikację jak i każdą inną wykonujecie na własną rękę i nie biorę odpowiedzialności za żadne szkody powstałe z tego tytułu.
Czynności naprawcze:
1. Opróżniamy zbiorniczek spryskiwaczy. Uwaga! Niektóre zimowe płyny do spryskiwaczy wykonywane są na bazie metanolu - silnie trującego związku więc gdy mamy zalany taki płyn zalecam szczególną ostrożność.
2. Wymontowujemy akumulator aby mieć dostęp do silniczka spryskiwaczy. Oto jaki ukaże nam się widok:

3. Zdejmujemy z silniczka przewód służący do spryskiwania szyby przedniej i na jego miejsce zakładamy nasz przewód (można go podgrzać w gorącej wodzie aby stał się bardziej elastyczny).
4. Prowadzimy nasz przewód w sposób ukazany na rysunku i nawijamy go ciasno raz przy razie na przewód doprowadzający ciecz chłodzącą do chłodnicy.

5. Na początku i końcu przewodu który jest owinięty zakładamy opaski zaciskowe PCV aby zawinięty wąż się nie rozwinął.

6. Obcinamy ok. 3 cm oryginalnego przewodu aby pozbyć się zgrubienia i łączymy nasze przewody.
7. Zalewamy płyn, sprawdzamy szczelność układu, montujemy akumulator i gotowe.
P.S.
Długo zastanawiałem się czy taki manual będzie komuś potrzebny dlatego proszę o pytania i zdanie na ten temat w komentarzach niżej lub na pm.