Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

ja do swojej 6n tylko że 1,0 AER leje castrola 10W40 i auto śmiga jak trzeba silnik pracuje równo i cicho i ogólnie wszystko jest ok. moim zdaniem nie ma co bez sensu oleju zmieniać na inny jak jeździsz i nic sie nie dzieje to dalej lej ten sam ale to tylko moja sugestia a ty i tak zrobisz jak zechcesz
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

witam mam problem :agresyw: mam przejechane 170000tys.km na dzien dzisiejszy gdy kupilem samochód miał 150tys. i mechanik mi wmówił że olej 15w40 będzie najlepszy bo dużo przejechane teraz gdy sie już troche poznałem na autach , olejach i na naszym forum wiem że to był błąd dodam że przedtem był olej 5w40 ! teraz zamarzła mi odma wiec sobie ją wyczyszczę przy jednym brudzie wymienie filtry i olej i tu jest pytanie ! jaki olej nalać ??
k
kuxma
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 maja 2011, 21:21

Post autor: kuxma »

witam mam pytanie.

Gdy kupiłem polo (1.4 16V z 2002r 9n) mechanik wymienił mi olej lecz nie powiedział na jaki. Gdy musiałem dolać olej (zapaliła się kontrolka) to na stacji proponowali mi Castrol Magnatec 5W-40 i od tamtej pory dolewam ciągle ten. Lecz niepokoi mnie WYSOKIE spalanie tego oleju. czasami nawet na 100km potrafi łyknąć 300ml oleju. Autko ma już 195 000km, średnia prędkość jazdy 120-160km/h.

Czy to może być wina oleju czy silnika? Jeśli oleju to jaki proponujecie?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote="Gabriel"]witam mam problem :agresyw: mam przejechane 170000tys.km na dzien dzisiejszy gdy kupilem samochód miał 150tys. i mechanik mi wmówił że olej 15w40 będzie najlepszy bo dużo przejechane teraz gdy sie już troche poznałem na autach , olejach i na naszym forum wiem że to był błąd dodam że przedtem był olej 5w40 ! teraz zamarzła mi odma wiec sobie ją wyczyszczę przy jednym brudzie wymienie filtry i olej i tu jest pytanie ! jaki olej nalać ??[/quote]
Zmień mechanika. Nie ma wyznaczonych granic przy jakich należy przechodzić na minerał.
granice wyznacza ekonomia. Tzn jeśli za dużo bierze drogiego oleju to lepiej przejść na tani. Ale nie wpłynie to znacząco na pobór oleju.
Zalej syntetyk 5w40. [quote="kuxma"]witam mam pytanie.

Gdy kupiłem polo (1.4 16V z 2002r 9n) mechanik wymienił mi olej lecz nie powiedział na jaki. Gdy musiałem dolać olej (zapaliła się kontrolka) to na stacji proponowali mi Castrol Magnatec 5W-40 i od tamtej pory dolewam ciągle ten. Lecz niepokoi mnie WYSOKIE spalanie tego oleju. czasami nawet na 100km potrafi łyknąć 300ml oleju. Autko ma już 195 000km, średnia prędkość jazdy 120-160km/h.

Czy to może być wina oleju czy silnika? Jeśli oleju to jaki proponujeci[/quote]pobór oleju jest wpisany w kod genetyczny tego silnika. Jedych olejów biorą trochę więcej innych mniej. Pobór zwiększa się jeśli jeździsz z prędkościami autostradowymi. Wówczas te silniczki nieźle piją.
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

nie bedzię mu nic jak zaleję go znowu 5w40 ?? i jakiej firmy castrol bedzie dobry ?? czekam na jeszcze jakies podpowiedzi :niewiem:
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Panowie jaki olej lać do 6N 1.4 AEX oczywiście 60km. Obecnie na blacie niecałe 210tyś i poprzedni właściciel lał mineralnego Mobila, dodał mi go 5L. Ale czy nie lepiej zainwestować w jakiś pół syntetyk? silnik igła.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

KondzioR. ja bym nie inwestował w półsyntetyk inwestycja może drogo kosztować albo skończyć się wymianą silnika , nie wiadomo jak długo silnik miał lany mineralny i ile ma nagaru, półsyntetyk go rozpuści i zamiast smarowania będzie docieranie nagarem .to tylko moja sugestia .
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote="bialy0666"]KondzioR. ja bym nie inwestował w półsyntetyk inwestycja może drogo kosztować albo skończyć się wymianą silnika , nie wiadomo jak długo silnik miał lany mineralny i ile ma nagaru, półsyntetyk go rozpuści i zamiast smarowania będzie docieranie nagarem .to tylko moja sugestia .[/quote]
Jak czytam takie bzdury to ręce opadają. Skąd Ty wziąłeś takie tezy, że lepszy jakościowo olej zniszczy silnik.

Jeśli chce to może zalać syntetykiem, to tylko kwestia ekonomii. Jak czytam o tym nagarach nagromadzonych i uszczelniających niby silnik to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

Autor pytania dostał olej mineralny. Jak chce to niech go zaleje bo w końcu go nie wypije, racuchów też na nim nie usmaży. A jeśli chce go odstawić na półkę i zalać półsyntetykiem to niech zalewa, nic się nie stanie. W brew pozorom oleje mineralne mają wysoką liczbę TBN czyli płuczącą.
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

[quote="jhosef"]Jeśli chce to może zalać syntetykiem, to tylko kwestia ekonomii. Jak czytam o tym nagarach nagromadzonych i uszczelniających niby silnik to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.[/quote]

Bez przesady.. nie można przejść z mineralnego na syntetyczny bo silnik przepłucze... i po silniku. Mój znajomy tak zrobił i fiesta zapadła w wieczny sen.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="jhosef"][quote="bialy0666"]KondzioR. ja bym nie inwestował w półsyntetyk inwestycja może drogo kosztować albo skończyć się wymianą silnika , nie wiadomo jak długo silnik miał lany mineralny i ile ma nagaru, półsyntetyk go rozpuści i zamiast smarowania będzie docieranie nagarem .to tylko moja sugestia .[/quote]
Jak czytam takie bzdury to ręce opadają. Skąd Ty wziąłeś takie tezy, że lepszy jakościowo olej zniszczy silnik.

Jeśli chce to może zalać syntetykiem, to tylko kwestia ekonomii. Jak czytam o tym nagarach nagromadzonych i uszczelniających niby silnik to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

Autor pytania dostał olej mineralny. Jak chce to niech go zaleje bo w końcu go nie wypije, racuchów też na nim nie usmaży. A jeśli chce go odstawić na półkę i zalać półsyntetykiem to niech zalewa, nic się nie stanie. W brew pozorom oleje mineralne mają wysoką liczbę TBN czyli płuczącą.[/quote]
wyraziłem swoją sugestię . a to co Tobie opada , otwiera się w kieszeni lub na czym można piec racuchy to trochę odchodzi od tematu , ale się :rotfl: . tezy z praktyki , widocznie zaglądałeś do silnika 20 lat wstecz miałeś 8 lat . forum były fotki cylindrów z tłokami które miały nagar po mineralnym oleju .
tylko jeśli to silnik sprzed 2000 to musi pamiętać o normie VW ,na dodatek nie wiemy jaki to mineralny wielosezonowy czy wielosezonowy o podwyższonych właściwościach , atu jest różnica nawet przy tej samej liczbie TBN praca w nie odpowiednich warunkach co pogarsza jakość oleju pod każdym względem nawet TBN powyżej 10 nie pomoże , może jeszcze tak olej mineralny o TBN 10,6 wielo sezonowy - 20 *C, czas dotarcia do elementów na pewno większy jak przy półsyntetyku o TBN 10 i nie kierujmy się tylko liczbą TBN , pewno iż TBN ma znaczenie ale olej musi pracować w odpowiednich warunkach każde przekroczenie temperatury pracy oleju pogarsza jego jakość nawet jazda w górach . znawcą nie jestem wyraziłem swoją opinie
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote="KondzioR."][quote="jhosef"]Jeśli chce to może zalać syntetykiem, to tylko kwestia ekonomii. Jak czytam o tym nagarach nagromadzonych i uszczelniających niby silnik to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.[/quote]

Bez przesady.. nie można przejść z mineralnego na syntetyczny bo silnik przepłucze... i po silniku. Mój znajomy tak zrobił i fiesta zapadła w wieczny sen.[/quote]
Jak silnik trup to sie nie dziw.
Ja w dwóch autach przeszedłem na syntetyk z minerała i nic się nie zmieniło.
Teza, ze nagar uszczelnia silnik przed olejem pod ciśnieniem jest bardzo wątpliwa. A już rzycanie tekstów, że silnik się skończy to bzdura powtarzana jak mantra przez kiepskich mechaników oraz na forach.

Zacznijmy od tego, że semisyntetyk w większości jest olejem mineralnym. Dlaczego miałby zniszczyć silnik?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kolego jhosef mam pytanie o oznaczenia oleju przez VW ; silnik[ wyprodukowany przed 2000 r] powinien być zalany olejem 500 00, 502 00, 505 00, a nie powinno się lać do niego wtedy nowego oleju 503 00 ,506 00 , a na butelce oleju widnieją ;502.00, 503.01, 505.00 więc czy ten olej nadaje się do tego silnika ?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote="bialy0666"]kolego jhosef mam pytanie o oznaczenia oleju przez VW ; silnik[ wyprodukowany przed 2000 r] powinien być zalany olejem 500 00, 502 00, 505 00, a nie powinno się lać do niego wtedy nowego oleju 503 00 ,506 00 , a na butelce oleju widnieją ;502.00, 503.01, 505.00 więc czy ten olej nadaje się do tego silnika ?[/quote]

w pytaniu chodzi Ci o silnik w Twojej polówce czy ogólnie o silniki z grupy VW?
jeśli chodzi o Twój silnik to są zalecane oleje z normami VW 500 00, VW 502 00 (oba o podwyższonych właściwościach smarnych) i VW 505.00 (wielosezonowy)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

bialy0666,

Do do Twojego pytania o normy:
Przestrzeganie norm oleju najważniejsze jest dla silników
TDI PD 505.01 lub 507.00 dla LL - wysoka odporność mechaniczna na występujące na PD naciski
506.01 V10 TDI 5RTDI - z tego co pamiętam to chodzi o normę dla PD plus specyfikę rozrządu silnika V10 tdi z rozrządem na kołach zębatych - tu ponoć mało wybacza plus jeszcze jest olejem niskopopiołowym co ma znaczenie w autach z DPF.
507.00 - konieczne w autach z DPF, sa to oleje nisko popiołowe, są też olejami LL. Niezależnie od trybu LL czy 15 kkm zawsze należy go stosować do silników z DPF.

W silnikach benzynowych sprawa jest nieco mniej wymagająca.
Ty też dzielimy oleje na LL i zwykłe ale sprzed 2000 roku silników benzynowych pracujących w trybie LL raczej za dużo nie uświadczymy. Z resztą podważam sens stosowania olejów LL. Ani to tanie ani jakoś szczególnie dobre raczej jeżdżenie 30 k na jedym oleju.

Wspomniana norma z butli 503.01 to chyba norma dla VR-ów V6 RS itp. Nie mam teraz danych przy sobie i piszę z głowy. Zastąpiona przez 504.00. Trochę mnie to dziwi bo to jest norma dla LL więc tak średnio pasuje do pozostałych norm na butli. Co to za olej? Castrol Edge Sport 0W-40? Nie zalewał bym go do starszego benzyniaka. To jest olej raczej do wysilonych turbo benzyn i diesli. Jaki to dokładnie silnik
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”