[9n] pompa wspomagania vw polo 1.4 tdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
robertgorskirobert
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2009, 21:30

[9n] pompa wspomagania vw polo 1.4 tdi

Post autor: robertgorskirobert »

witam mam problem z pompa wspomagania czasami dziala czasami nie zadne kontrolki sie nie zapalaja sprawdzalem pod komputerem i powiedziano mi ze to pompa. chcialem kupic nowa (zamiennik) ale nie wiem jakiego typu mam bo sa dwie i gdzie ona jest to sam sprawdze bo nie mam pojecia z gory dzieki za pomoc
f
ferdynand
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2008, 19:20

Post autor: ferdynand »

Czujnik skrętu może być uszkodzony
r
robertgorskirobert
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2009, 21:30

Post autor: robertgorskirobert »

znalazlem pompe i okazalo sie ze jest tamza malo plyny i wydaje i sie ze to jest powod mojej usterki doleje plynu i zobacze czy moze ktos wie czy moge uzyc zwyklego plynu czy musi bys jakis specjalny i czy wogole moge dolac
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Mam pytanko o gdzie się ona znajduje??
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

Pompa od wspomagania znajduje się pod akumulatorem (trzeba go zdemontować i zobaczysz czarną nakrętkę na zbiorniczku płynu, który jest na czubku pompy) . Jest to elektrohydrałliczna pompa.
r
robertgorskirobert
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2009, 21:30

Post autor: robertgorskirobert »

a jezeli chcesz zobaczyc jaki jest stan to musisz porozkrecac od spodu bo z gory nic nie zobaczysz z wyjatkiem (u mnie zielona) nakretke ja dolalem plyny ale moglem go dostac tylko w servisie i wszystko dziala jak nowe dzieki za pomoc
K
KoKo

Post autor: KoKo »

zobacz na czujnik od skręcania zobacz ile masz plynu za duzo nie dobrze za malo tez nie dobrze
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 16:50 przez KoKo, łącznie zmieniany 1 raz.
b
bewu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: wawa

Post autor: bewu »

Nakrętka posiada bagnet. Jeśli płyn nie sięga do niego to trzeba dolać. Zbyt duży poziom również nie jest wskazany.
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

A jakiego płynu dolać ??
r
robertgorskirobert
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2009, 21:30

Post autor: robertgorskirobert »

ja kupilem w serwisie kolor zielony
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

A jak się nazywał ??. No ja jak wyciągnąłem akumulator to tam nie ma żadnej zakrętki, ani wlewu do uzupełnienia płynu!!
k
kuxma
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 maja 2011, 21:21

Post autor: kuxma »

Sprawdź po lewej stronie (od kierowcy) przy lampach. U mnie tam znajduje się zbiorniczek.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Tą zakrętkę widać nawet bez demontażu akku. Ale jest ciasno więc aku trzeba zrzucić.

Jeśli chodzi o czujnik skrętu to zdaje się, ze w zeszycie samodzielnego kształcenia VW było napisane, ze w przypadku zdechnięcia wspomganie działa ale w trybie awaryjnym, bez regulacji siły itp. Muszę to jeszcze sprawdzić./
a
amator
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2011, 21:05

Post autor: amator »

Witam serdecznie
Posiadam VW Polo 1.4 benzyna z 2003 roku; w ostatnim czasie miałem drobną awarię układu kierowniczego - a mianowicie po zaparkowaniu i wyłączeniu silnika pozostawiłem samochód na parkingu; po powrocie i uruchomieniu silnika nie gaśnie lampka kontrolna od układu wspomagania /żółta kierownica z wykrzyknikiem/; sprawdziłem poziom płynu w pompie - miarka w korku jest zanurzona/, wycieków z układu kierowniczego na kolumnie kierownicy nie stwierdziłem. Podczas jazdy samochodem muszę użyć większej siły do kręcenia kołem kierownicy.
Co może być powodem tej awarii? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Świeci się kontolka tzn jest błąd i teraz wypadało by podpiąc interfejs i sprawdzić co to za błąd. A tak z najprostszych to sprawdź bezpieczniki także te na akumulatorze.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”