[6n] 1,9D samostarter, proszę o pomoc/

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
serve
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:53

[6n] 1,9D samostarter, proszę o pomoc/

Post autor: serve »

Witajcie, mam diesla 1.9D z 1998 roku, zimą, gdy temteratura spada poniżej -3, nie odpala. Teraz gdy na dworze jest -10 nawet nie próbuję go odpalić, bo boję się, że rozrusznik zarżne i wszystko po drodze. Chciałbym spróbować odpalić autko na samostarter. Jednak nie jestem do konca pewny w jaki sposób, oraz gdzie ten środek rozpylić. Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o wszystkie sprawy motoryzacyjne, dlatego bardzo wskazane były by jakieś zdjęcia :-) Liczę na waszą pomoc.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

nie chce odpalać bo???
świece nie grzeją?? nie wymieniane
czy paliwo masz letnie?? jezeli tak to trochę denaturatu aby nie zamarało
samostarter nic ci nie da jak świece żarowe nie grzeją
ogólnie nie polecam tego sposobu jest ryzykowny... można niezłego bigosu sobie narobić
polega on na dodaniu środka lotnego do układu powietrza
czyli wpsikuje się to do dolotu najprościej mówiąc
średek jest Palny !
s
serve
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:53

Post autor: serve »

Świece grzeją za każdym razem dosyć długo. Rozrusznik kręci bardzo wolno, oraz czasem po 2sek. przestaje w ogóle kręcić. Czasami jakieś trzaski.

Wiem, że z tym środkiem nie ma żartów, dlatego chce się upewnić jak powinienem go właściwie użyć. Świece żarowe grzeją za każdym razem. Jednak rozrusznik kręci wolno, czasem po 2 sekundach przestaje, często coś trzaska. Co znaczy paliwo "letnie", samochód działał sprawnie, gdy była wyższa temperatura.
Awatar użytkownika
lukas1289pl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 17 sty 2012, 12:23
Lokalizacja: england

Post autor: lukas1289pl »

Jak wyglada kondycja akumulatora, nie za slaby czasem, badz zbyt stary?
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

to kolego nie zazdroszczę trzeba szukać ;bąble powietrza w paliwie lub parafina , bendix szczotki w rozruszniku, [ może trzymać napięcie lecz brak mocy czyli A] , sprawdź świece żarowe, wtryski zapieczone, nawet pompa paliwa [ nie trzyma ciśnienia , kont wtrysku]. spróbuj dodać delikatnie gazu przy odpalaniu . a jak odpalisz pierwszy raz to potem pali na tyk ? samostart odpuść załatwisz sobie panewki na stopie korbowodu i resztę przy tłoku .D są znane z tego im nisza temperatura trudniej odpalają .
edit świece sprawdza się mierząc natężenie prądu w A[ 8 A na szt czyli 32 A wszystkie] lub naocznie dwa sposoby ; demontujesz wtryskiwacze i widać świeczki[ tylko silnik AEF]lub demontujesz świeczki i podpinasz na krótko do aku dwoma przewodami [ uwaga stają się bardzo gorące] jeśli grzeją to są czerwone , prawie białe . jeśli po przekręceniu zapłonu prąd spadnie poniżej 10 V mierzony na aku to aku do ładowania lub wymiany na nowy .
s
serve
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:53

Post autor: serve »

Akumulator ma rok, 74aH 640A. Jak już raz odpali to później nie ma żadnego problemu. Sęk w tym, że akumulator przez te róby odpalenia jest praktycznie martwy. Dzięki biały za porady, jednak na motoryzacji nie mam bladego pojęcia i wole poczekać aż temperatura podskoczy. :banghead:
http://fidek.org/polo.silnik.jpg gdzie ten samostart psikać, co odłączyć?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”