Skfarek -6n leichtwagen- podłoga zrobiona str 58

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""Borek""]przelotach porównawczych z moim stałym sparing partnerem Tofikiem[/quote]


hehe dobre zawsze i wszedzie boruś :)

[quote=""Makumb""]A doładowanie wynikające z pędu powietrza faktycznie istnieje ale w praktyce jest pomijalnie małe. (kiedyś liczyłem coś takiego i są to wartości 0,01-0,02 bara :) )[/quote]

Z dobrym filtrem np BMC CDA kiedys gdzies czytalem ze moze wytworzyc az do 0,2 bara czyli calkiem sporo (dla mnie srednio realne ale sam mam BMC i powaznie działa)

Skfarek


Piper na wkładkę lepszego wybrać juz nie można bylo. Gąbka na wkładkę jets najlepsza :) Zacny produkcik :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Mam nadzieje,że autor wątku się nie obrazi za OT ale to w dobrej wierze :P

TOFIK_6n2
Jakoś nie chce mi się wierzyć w te 0,2b bo poprostu skąd? Też czytałem pozytywne informacje o tych dolotach (swoja drogą za ułamek ceny można sobie samemu zrobić takie cos :P ) Tylko z tego co mi wiadomo , to filtr stożkowy były zrobione z myślą pobierania jak największej ilości powietrza. Także nie widze sensu opakowywania go w puszke i zarazem "odcinania" od sporej ilości powietrza. Na pewno pozwoli to na ograniczenia zasysania ciepłego powietrza i pozwoli na dokładne "nakierowanie" zimnego powietrza do filtra. Czyli jak zawsze coś za coś
:)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Makumb autor się nie obraża, w końcu dyskusja jest "na temat" czyli dolotu :) Dam znać jak wymienię bo na polu na -15 to mi się nie chce grzebać ;)

TOFIK_6n2 dzięki za potwierdzenie dobrego wyboru :)

A w ramach ciągu dalszego i budowy customowego "dolotu" zamówiłem już elastyczną rurę i stosowną redukcję, rura pójdzie do tej plastikowej osłony za chłodnicą, trzeba będzie wyciąć otwór. Rurę mocować jakoś dodatkowo by eliminować drgania? Wywalę przy okazji seryjny dolot od puszki filtra, jest tam dalej element zwany "regulatorem temperatury" odpowiedzialny za dopuszczanie ciepłego powietrza z kolektora by silnik się szybciej rozgrzewał chyba. I teraz wydaje mi się że nie działało to jak trzeba gdyż ta sprężyna w środku była mocno zapieczona (prawie nie dała się ruszyć) w skutek czego klapka była cały czas otwarta i podejrzewam że zasysał ciepłe powietrze cały czas. Pozostaje jedna kwestia do rozwiązania pod spodem tej puchy idzie rurka do kolektora ssącego i puchy na niej, z tego co wyczytałem idzie ona do takiego dinksa odpowiedzialnego za kolejne podgrzewanie tzw. "jeża". I teraz co z tą cholerą zrobić? Gdzie ją podpiąć/wywalić żeby nie okazało się że ten jeż oszaleje i będzie cały czas grzał? Borek jak to rozwiązałeś?

Obrazek
powyższe zdjęcie przykładowe z sieci, nie sugerujcie się kolektorem :grin:

PS. na środę umówiłem się na wymianę wahaczy i filtra paliwa, wahacze (z powerflexami) leżą i kurza się już jakiś czas, tak samo jak śruby :grin:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 11:14 przez Skfarek, łącznie zmieniany 1 raz.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja mam wielopunkt i nie mam "jeża" więc nie wiem
jaką masz tą rurę doprowadzającą?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Borek aha nie wiedziałem że w mpi tego nie ma, co do rurki to dodałem zdjęcie i ją zaznaczyłem, to jest taka cieniutka przezroczysta momentami rureczka o średnicy może paru mm pusta w środku.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Nie ale ja się pytam o rurę którą doprowadzisz powietrze z pasa przedniego do puszki bo jak coś to mogę zorganizować idealną do tego celu rurę ala odkurzacz :grin:
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Borek


Mówisz o mojej ala pycie od badziewiaków :D ?
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Borek
TOFIK_6n2

cholera już za późno, bo taką mam mieć i do tego redukcje (chciałem 70 mm, ale redukcji z 70 mm na 65 mm nie znalazłem):

http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... black.html

PS. tylko mi nie pisz teraz, że twoja byłaby taniej :grin:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 11:30 przez Skfarek, łącznie zmieniany 1 raz.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

tak badziewiak tuning boutiqe
ale coby nie powiedzieć wśród tego chłamu i neonu bywają perełki :grin:
to te nasze rury są dużo gładsze i są też w rozmiarze ok 5-6cm średnicy
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""Borek""]badziewiak tuning boutiqe[/quote]

:bow: :bow: :bow: hehehe
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

No i na wymianę wahaczy i płynu nie dotarłem bo aku zdechł :agresyw:

Ale miał prawo bo miał już 5 lat i był z Feuverta, w dodatku miał "nędzny" prąd rozruchowy bo przy pojemności 45ah tylko 360A. Jako że awaria może być także podstawą tuningu a akumulator to ciężkie bydle postanowiłem poszukać na tym polu oszczędności w masie. Po zbadaniu tematu wnioski są następujące:
1. Żel a najlepiej AGM to jest to - mają wysoki prąd rozruchowy. Pojemność nie musi być duża gdyż moje auto nie ma takich "ekstrasów" jak elektryka/radio/klima itp.
2. Typowe leciutkie aku do sportu firmy Braille, Optima (ciężka dość), mają chorą cenę.
3. Budżetowe rozwiązanie i akceptowalne to aku do car audio takie jak Stinger, HW Energetic itp. o pojemności 20ah i cenie ok. 400 zł.
4. Powyższe rozwiązanie (pkt. 3) na zimę nie jest najlepsze :) Czyli optymalne rozwiązanie to 2 aku mały na lato i "normalny" na zimę :P

Dlatego na chwilę obecną po przewertowaniu stron postanowiłem znaleźć najlżejszy "normalny" aku o parametrach zbliżonych do polecanego przez producenta no i padło na małą Centrę CB440 - przy 44ah ma 400 A i kompaktowe rozmiary 175x175x190 no i waży ok. 10,9 kg, gdy większość podobnych oscyluje w okolicy 12 kg i więcej. Poniższe zdjęcie może nie do końca oddaje różnice wielkości (wagi na pewno nie) ale uwierzcie jest naprawdę duża, stary to ciężkie bydle było.

Obrazek

Więc zyskałem jakieś 1,5 kg :rotfl:

Rura kiblowa już jest, niestety sprzedawcy chyba nie do końca łapią jak podawać średnicę przejściówki bo nie do końca pasuje do rury :blush2: W weekend mam garaż więc będę działał z dolotem :grin:

Obrazek
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Skfarek""]Więc zyskałem jakieś 1,5 kg :rotfl: [/quote]
toś pojechał :crazy:
śmieszne może to trochę, ale kumpel który zbudował Swifta do wyscigów górskich, też ma chorobę zwalania masy tam gdzie jej nie ma np. zastąpienie normalnych aluminiowych rejek(która waży ile 200-300g?) na papierowe ;)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Borek""] zastąpienie normalnych aluminiowych rejek(która waży ile 200-300g?) na papierowe [/quote]

ja oszczędziłem na masie podkładek pod tablice :rotfl:
Tak sobie postawiłem punkt honoru, że chce zobaczyć ile się da maks zejść bez klimatów typu wiercenie dziur w blasze :crazy:

PS. ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka :grin: Tu gramy, tam deko i jest kilogram :grin:
PS1. zrzuciłem też już 6kg z kierowcy :jester:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Skfarek

Polecam zdrapac wiazke tylnej szyby el zyletka zawsze jakies gramy :D Duzo tez urwiesz zwrywajac wygluszenia bitumiczne od srodka z podlogi, wycinajac ozebrowanie maski :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""TOFIK_6n2""]Duzo tez urwiesz zwrywajac wygluszenia bitumiczne od srodka z podlog[/quote]

Tego to już dawno nie ma, ban za niezaznajomienie się z tematem :jester:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”