[6n] regulacja reflektorów siadła - czy da się mechanicznie?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

[6n] regulacja reflektorów siadła - czy da się mechanicznie?

Post autor: mistrzsieci »

Witam,

Sporo czasu temu padła mi regulacja świateł (elektryczna). Teraz muszę częściej jeździć trochę wczesnym rankiem i nocą i szczerze dopiero mi to doskwiera. Czy jest możliwość na szybkie (mechaniczne) podniesienie wysokości świateł? Obecnie "krótkie" świecą na 3 do 5 metrów w porywach a drogowe jak włączę to w sumie i tak strasznie krótko świecą.

Niestety obecnie nie mam czasu na solidną naprawę i czy dałoby się to jakoś "wyregulować" w sposób mechaniczny? Oczywiście niczego nie uszkadzając i robiąc to w miarę szybko? Jeśli to pomoże auto z grudnia 1995 a reflektory przednie to oryginały firmy Hella (fabryczne czy standardowe jak kto woli).

Warto mi się bawić czy lepiej od razu zamawiać silniczki i szukać wolnego weekendu (będzie ciężko...)?

Z góry dziękuję za zrozumienie i pomoc.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
k
kolek_blade
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:43
Lokalizacja: Bogatynia / Wrocław

Post autor: kolek_blade »

Według mnie nie warto zachodu i lepiej od razu silniczki zamówić. Wymiana zajmie Ci może z 2 godzinki - najwięcej pracy będzie z wyciągnięciem reflektorów. Sama wymiana silniczka jest prosta tylko trzeba to robić ostrożnie - użyć trochę siły żeby odblokować zaczep odbłyśnika ale oczywiście nie za mocno.:)
m
michu93
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:18
Lokalizacja: Cieszyn / Ostrów Wlkp.

Post autor: michu93 »

Dlaczego odrazu wymiana silniczków?
Mało prawdopodobne, że oby dwa padły odrazu, chyba, że było inaczej ;)
Ja bym sprawdził instalację.
z tyłu reflektorów masz regulacją manualną, podjedź pod garaż i ustaw sobie "na oko" ale z głową, nie pamiętam odległości, ale jak poszukasz to znajdziesz jak ładnie światełka ustawić ;)
Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

W sumie racja bo wiesz wymieniłem sam włącznik i nadal jest lipa, nie działa...

zarzucił by ktoś jakimś czytelnym schematem albo po prostu podzielił się wiedzą co robić?

BTW.

Czy VW oryginalnie zawijał przewody nie tylko w te standardowe opaski ale i taśmę izolacyjną? Bo mam zrobioną w ten sposób sporą część instalacji i się zastanawiam czy ktoś tutaj nie grzebał za dużo...
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

tak jak kolega wyżej napisał ;P u mnie było podobnie ;D otworzyłem maske poruszałem kablami i wszystko lata jak trzeba :P poprostu mogło coś zaśniedzieć :P a jak nie to warto zobaczyć czy dochodzi prąd ;)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Mistrzsieci
Ori wiazka jest częściowo owinięta jakby izolacja. Także jest ok.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

michu93

Czy możesz mi opisać w jaki sposób zrobić to ręcznie? Ja wiesz nie wiem jak to zrobić, co odkręcić...

Wiesz ja już sprawdzałem, napięcie jest na wtyczkach, z obydwu stron...

A może ma to jakiś bezpiecznik swój? Niby mam wszystkie sprawne i wymienione (te w rządku - zwykłe).

Kurcze już nie wiem co i jak zrobić żeby coś widzieć bo w końcu kogoś nie zauważę i rozjadę :(
Obrazek

Obrazek

Obrazek
m
michu93
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:18
Lokalizacja: Cieszyn / Ostrów Wlkp.

Post autor: michu93 »

kurcze teraz nie pamiętam dokładnie.. ale za reflektorami w przednim pasie są dziurki i w tych dziurkach jest takie pokrętło i najlepiej śrubokrętem je przekręcać ;)
Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Juz znalazłem jak to się robi mechanicznie (czyli ustawienie wstępne). Tak szczerze to znalazł diagnosta i niestety jedno tak skorodowało, że się nie chce kręcić a facet spoko, ładnie wyregulował jeden reflektor, powiedział jak samemu zrobić drugi, żeby nie bulić kaski :)

Reflektory Hella da się wstępnie ustawić mechanicznie. Będziemy najczęściej potrzebowali śrubokręt płaski, kluczyk rozmiar 6, małą latareczkę lub lampę "garażową" czasami preparat wielofunkcyjny typu wd-40.

Do regulacji wyżej-niżej możemy dostać się przez pierwszy otwór w lampie od strony obrysu auta:
Obrazek

lecz jest to trudne do wykonania. Najłatwiej jest rozebrać kierunkowskaz i wtedy mamy wygodny dostęp do kółka regulacji. (Aby rozebrać kierunkowskaz wystarczy odkręcić śrubkę rozmiar 6 i delikatnie wypchnąć go do przodu).

Sama regulacja to kręcenie tym plastikowym białym kółkiem. Czasami może iść opornie albo zardzewnieć więc przydadzą się kombinerki i wspomniany preparat wielofunkcyjny.

I najważniejsze - jak samemu chcecie ustawić to proszę z umiarem żeby nie oślepiać innych albo udać się do stacji kontroli pojazdów i tam za małą opłatą albo wręcz za darmo - ja mam tak - ustawią wam ładnie światła.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”