[6n] 1.0 50KM 98r Polo wyje jak pies przy zimnym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

[6n] 1.0 50KM 98r Polo wyje jak pies przy zimnym silniku

Post autor: d8wid »

Witam.
Od pewnego czasu mam dziwny problem w moim polo. Występuje zawsze gdy silnik jest zimny przy pierwszym wbiciu 5go biegu nie ważne czy wbije go po 1 czy po 3 km. Najlepszym porównaniem tego dźwięku (choć wiem że trochę dziwnym) jest wycie psa lub ewentualnie porównanie go do sowy. Szukałem już dosyć długo w internecie podobnego problemu ale nie spotkałem się z rozwiązaniem. Czy może ktoś z was miał podobny problem i udało się go zlokalizować?
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
Awatar użytkownika
ColorfulLady
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 paź 2011, 0:55

Post autor: ColorfulLady »

Wyobrażam sobie, że mam to samo... Z tym, że u mnie polówka zaczęła tak buczeć po ostatnim uzupełnieniu oleju silnikowego (tego samego, który był już w silniku, z tej samej butelki), ale niezależnie od biegu - na luzie też tak jest. Jak samochód jest zimny, to przez jakiś czas wydaje dźwięk podobny do tego, jaki jest przy braku płynu do wspomagania, ale tym razem jest to niezależne od ruchu kierownicą. Buczy nawet wtedy, gdy po prostu przekręcę zapłon nie dotykając kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Witam,
Buczenie może być z wielu przyczyn. Jeżeli padła pompa wspomagania to może wyć przez cały czas, nie tylko podczas skręcania. Zaproponował bym sprawdzić poziom oleju w skrzyni, łożyska kół i np działanie pompy wspomagania. Jeżeli buczenie dochodzi w tyłu auta może być uszkodzona pompa paliwa.
Wolałbym jednak, aby wypowiedział sie jeszcze ktoś bardziej doświadczony na forum.
Pozdrawiam
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

Najgorsze jest to że w moim przypadku wycie jest tylko chwilowe. Olej w skrzyni już sprawdzałem, jest stan. Pompa wspomagania raczej u mnie odpada chociaż ColorfulLady powinnaś to raczej sprawdzić. U siebie podejrzewam jeszcze pompę wody ale to sprawdzę dopiero w weekend. Tymczasem chciałem znaleźć kogoś z podobnym problem a może i rozwiązaniem
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Napisałeś że wycie[quote=""d8wid""] Występuje zawsze gdy silnik jest zimny przy pierwszym wbiciu 5go biegu nie ważne czy wbije go po 1 czy po 3 km.[/quote]. Zawsze na 5 biegu, na określonych obrotach czy jak wciśniesz sprzęgło? Pompa wody, moim zdaniem, powinna wyć ciągiem a nie tylko przez jedną chwilę.
W moim polo gdy była uszkodzona pompa wody, to był słyszany gwizd w środku auta. Ale trwał przez cały czas a nie tylko przez chwilę.
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

Nie ważne czy dodaje gazu czy zdejmuję nogę, czy wciskam sprzęgło, czy szybko zredukuje. Nie udało mi się znaleźć żadnej zależności oprócz zimnego silnika i 5 (bardzo sporadycznie 4 gdy dłużej na niej jadę ale nie nazwałbym tego jeszcze regułą)
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Zaproponowałbym Tobie żebyś przewiózł ze sobą jakiegoś mechanika. Powinien zdiagnozować co się dzieje. Natomiast jeżeli wrzucisz 4 lub 5 bieg, jedziesz ok 100 km/h i zaczyna być w środku głośno to proponuję zbadać łożyska w przednich kołach. Mam jeszcze pytanie. Gdy auto stoi to też jest to wycie??
Pozdrawiam
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

To jest 1.0 więc przy 60 na 4 ma 2500 obrotów ;) Gdy auto stoi nie ma żadnej reakcji więc łożyska też wchodzą w grę. Zbieram pomysły przed weekendem bo chcę się za to zabrać, tak jak mówisz wybieram się też do mechanika na konsultacje w sobotę tylko że zanim do niego dojadę auto się rozgrzeje i nie będzie już co pokazywać:)

EDIT 7-02-2012:
Ciągle nie ma jednoznacznej diagnozy. Fakt nie rozbierałem jeszcze wszystkiego, ale łożyska zostały wykluczone, (wyłyby cały czas, lub przy jakiejś prędkości a nie na 5 biegu). Zbieram się teraz za wymianę całego oleju w skrzyni biegów. Może pomoże.
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
O
Obelix
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2011, 17:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Obelix »

częstym problemem polówek z mojego doświadczenia jest łożysko piątego biegu w skrzyni(da się to zrobić bez wyjmowania skrzyni-dekielek z boku); podstaw lewarek pod przednie koło, reszta kół podklinowana, oczywiście hamulec ręczny i wrzucaj kolejno biegi; jeśli wyje ci na piątce to na bank to jest to;
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Obelix ma rację. Jeśli to nie są łożyska w kołach i wyje tylko na określonym biegu to napewno jest łożysko w skrzyni. Wymiana samego oleju może lecz nie musi wyeliminować problemu. W moim polo mam zabite chyba wszystkie łożyska, więc skrzynia wyje na każdym biegu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Wymiana oleju nic nie pomoże jezeli to łożysko leć po nowe powiedz że chcesz łożysko do skrzyni do polo na 5 bieg, jest to łożysko igiełkowe w obudowie z teflonu, wymieniałeś przy wybieraku może zimering? Zobacz może z niego ci leci, przez to łożysko nie jest do smarowane i teflon sie wypala a łożysko rozlatuje.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
r
rafallogi
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 31 maja 2009, 1:26

Post autor: rafallogi »

Panowie, proszę o info gdzie można dostać łożyska do skrzyni biegów z polo 98r, 1.4B (nie wiem nawet co to za skrzynia). Mechanik poinformował mnie, że jego dostawca nie może znaleźć nigdzie łożysk a skrzynia leży na warsztacie rozbabrana.
Łożyska to jakieś 3szt. z kołnierzem, pozostałe 4 ponoć sprawne.
Dzięki i pozdrawiam.
Nigdy nie jedz żółtego śniegu!!!
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

rafallogi
zadzwon do warsztatow gdzie regeneruja skrzynie, lub do wiekszych hurtowni lozysk napewno maja tylko wymiary musisz znac
Awatar użytkownika
dominik2591
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2010, 17:23
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dominik2591 »

Witam

Odgrzeje trochę temat. Mam podobny problem z dziwnym dzwiękiem dochodzącym z przodu samochodu. Gdy jadę z prędkością między 60km/h a 100km/h niewazne na jakim biegu. Nie ma również znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Ten dzwięk oczywiscie nie występuje za kazdym razem. Łożyska w kołach oraz pompa wody odpadają poniewaz zostały wymienione. Oczywiscie ja rozumię ze tak jest cieżko zdiagnozować przyczynę ale moze ktos miał podobne dolegliwości. Dodaje link do nagrania:

http://w253.wrzuta.pl/film/9j1HnYQ8bxO/mov00110

Proszę o pomoc :beg: i z góry dziękuję

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

mam taki sam dzwięk jak kolega dominik2591, u mnie to występuje na zimnym silniku. ustaje po mocnym depnięciu w hamulec, po chwili znów jęczy...
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”