[6n] Słabo reaguje na skręcanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Apix
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2010, 21:13

[6n] Słabo reaguje na skręcanie

Post autor: Apix »

Witam wszystkich,

problem dot. POLO 1.7 SDI i polega na tym, że od ok. miesiąca auto bardzo źle się prowadzi: wspomaganie chodzi bez zarzutu, kierownica chodzi bardzo luźno, można kręcić jednym palcem, jednak auto ledwo reaguje na skręty, czuć to szczególnie przy gwałtownych, stanowczych skręcaniu (samochód "buja się"). Innymi słowy trzeba obrócić kierownicę bardziej niż zwykle, aby skręcić. Dodatkowo zdarza się, że na prostej drodze po lekkim puszczeniu kierownicy ściąga auto na lewą stronę.

Opisywany problem pojawił się parę tyg. po zmianie opon na zimowe (jeździłem na tych samych zeszłej zimy i wszystko było ok, grubość bieżnika jest na odpowiednim poziomie). Po wymianie pojawiło się jednak piszczenie na zakrętach (również tych lekkich), jednak na dzień dzisiejszy piszczenie ustało (pewnie opony się już zjechały). Kilka tyg. temu były też wymieniane tuleje wahacza lewego z przodu, bo auto pływało na nierównej jezdni.

Z góry dzięki za rady!
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Po wymianie tulei wahacza geometrie robiłeś ?
Do sprawdzenia jeszcze końcówki drążków kierowniczych
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 22:26 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Apix
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2010, 21:13

Post autor: Apix »

Nie, jaki jest koszt takiego zabiegu?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Zależy gdzie ;)
Ja robiłem u znajomego za 50zł -zbieżność i jeden kąt podregulował.
Ale ogólnie to nawet 130zł za całą geometrię biorą.
Tuleje, sworznie itp akcje przy zawieszeniu najlepiej wymienić parami- czyli z obu stron -> zaoszczędzisz tym samym na kosztach geometrii.
Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić sobie od razu czy są jakieś luzy (20zł za takie coś płaciłem)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”