wilkosc altka jest uzalezniona glownie od zapotrzebowania czyli co mamy na pokladzie wszelka elektrka jak szyby. podgrzewanie foteli itd.
opornica w prostowniku jest czasami potrzebna by obnizyc prad łądowania bo ladujemy duze aku czasem male. Czasmi chcemy ladowac szybko bo nam pilno a czasami dlugo malym pradem. Jednak nie musi to byc realizowane opornica tylko np jak w moim prostowniku iloscia zwojow na transformatorze ale tych pierwotnych co podpiete jest pod 230volt sieci. Opornioca jest kolego po to by wytracic napiecie a po co taki zabieg to juz ci wyjasniam. Podam przyklad. Masz prostownik ktory daje napiecie 13,5-14 volt mniejwiecej ale na tyle stabilne jest to ze daje przy tym 15 amper. Masz drugi prostownik ktory to daje 16-18 volt ma opornice i daje takze 15 amper. Jak uwazasz ktory lepszy? Odpowiem Ci ze ten drugi. Dlaczego bo nalezy pamietac ze w sieci mamay prad przemienny z prostownika wychodzi nie prad stały tak jak wszyscy mysla tylko prad zmienny ( nieprzemienny tylko zmienny) Chodzi oto iz w sieci mamy sinusoide a z prostownika prad o falach tyle ze jednokierunkowych. Czyli są tętnienia. Teraz taki prostownik o niskim napieciu daje prad do aku tylko szczytami co powoduje ze nie ma caly czas 15 amper ladowania tylko wychodzi taka srednie. W rzeczywistosci prad w szczytach siega 30 czy nawet wiecej amper a w pewnych monetach jest zero. To zasluga tego tetnienia. Majac wyzsze napiecie i opornice obcina sie te szczyty wiec łądowanie nie jest tak pulsacyjne i bardziej gładkim prądem. Tak to wlasnie jest kolego niestety. Tak wiec czasami malym prostowniczkiem badziewnym ladujac teoretycznie mniejszym pradem mozna sobie aku zasiarczyc bardziej jak pozadnym prostownikiem i ładujac wiekszym pradem. Dziwnie to wyglada ale tak jak wszedzie jest nie tylko wielkosc i ilosc sie liczy ale i jakość.
AKu moze byc 100Ah i jak ktos pokonuje dystanse 20-30 km codziennie bedzie naladowany zawsze w 100%. Jesli ktos bedzie pokonywal trasy po 2-3 km to nawet jak bedzi eaku i 35 Ah bedzie niedoladowany. Wielkosc aku i moc altka nie sa ze soba powiazane mimo iz w wiekszosci przypadkow jest tak ze silnik duzej pojemnosci ma duzy aku i mocny altek.
wszystko pięknie kolego . akurat wiem co to jest prąd przemienny i prąd zmienny , altek to prądnica prądu przemiennego[ wcześniej pomyliłem napisałem ''zmiennego''powinno być przemiennego i kolego też pomyliłeś ''zmienny'' powinno być tętniący,to tak ogólnie o prądach mamy jeszcze kilka rodzai nie będę przytaczał aby nie mieszać ] a nawet są altki prądu trójfazowego przemiennego i aby zmniejszyć tętnienia i wydajność ładowania, stosujemy diody prostownicze, nawet przy prostownikach .
wydaje mi się iż nasza polemika nie pomoże kolegą na forum, ja zostanę przy starej zasadzie ;
aku ładujemy 1/10 [0,1] pojemności aku- wartości wyrażamy w A - napięcie większe od aku 12,7 V
napięcie jaki wytwarza altek- jeśli przy uruchomieniu silnika nie powinno spaść poniżej 8V i wynosi około 13,5 V-14,5 V przy około 3000 obr/ min silnika
a jeśli stosujemy większej mocy aku[ Ah] lub jest zastosowany mocniejszy altek[ A] ,to wszystko okażę się w praktyce i decyzje pozostawiam właściciela pojazdu. :hello:
tętniacy to wlasnie zmienny to tosamo tylko ze ta pierwsza nazwa raczej potoczna a druga fachowa. ALtek jest generatorem pradu wlasnie o trzech uzwojeniach( trzech fazach) te fazy maja wzgledem siebie przesuniecie i wlansie dlatego mamay nim 6 diód prostowniczych w altku( sa altki 6 i 9 diodowe choc w tych 9 trzy sa takie mniejsz ediody i sluza do czego innego). To przesuniecie tych szczytów jest zasluga ze prad jest wygladzony bez tych tętnień. Pradnica wlasnie nie miala tego i generowala prad mocno tetniacy czyli czesc okresu była pusta- bylo mniejsze napiecie jak 12v i mozna powiedziec ze aku był ladowany tylko tymi szczytami dwoma w okresie. Czyli ladowanie wynosilo powiedzmy 30% calej pracy altka. Stąd te problemy byly w tych autach z prądem.
Witam,
Proszę o doradzenie jaki powinien być akumulator do VW Polo 1.6 75KM
- elektryczne szyby
- podgrzewane fotele
- klimatyzacja
- radio + mocne głośniki
myślałem nad: CENTRA FUTURA 53Ah 540A ale nie wiem czy będzie odpowiadał
Jaki akumulator do polo III 1,6 benzyna 75km? Nie mam klimy, elektrycznych szyb itp. w tej chwili jeżdżę na aku Centra Plus 50 Ah i o rozruchu 450 A aku ma chyba ok. 4 lat wiec nadaje się raczej do wymiany podłączyłem go jeszcze do prostownika, ale nie liczę na jakiś super efekt od ok 2-3 tyg mam już problem z rozruchem. Chciałem abyście mi doradzili jakiej firmy kupić aku, jakiej pojemności (choć domyślam się ze te 50Ah wystarczy), ale głownie chciałem wiedzieć czy wziąć aku o wyższym prądzie rozruchowym by zminimalizować problem przy odpalaniu. Z kolei jeśli chciałbym wyższy prąd rozruchowy to w parze za tym pójdzie większa pojemność akumulatora przez co ciężej będzie go doładować.
Nie jest to diesel wiec nie nie ptrzeba takiego kopa przy odpalaniu. Aku im wiekszy tym bardziej żywotny bedzie. Ladowanie takie same bedzie jak przy aku o polowe mniejszym. Nie ma nic do tego. Ni ekupuj wyżylowanego aku tylko np centre strandard lub plus.
Jaki akumulator do 1,9 SDI AGD?
Mam teraz 4 letniego Sznajdera http://www.sznajder.pl/upload/katalog/575%2025.jpg i po tym czasie powoli zaczynają się problemy z odpalaniem(trzeba dłużej kręcić a na początku starczało obrócenie kluczyka).
Jeżdżę na światłach, włączonej dmuchawie na 1, mam sprzęt audio ze wzmacniaczem 400W. Dziennie robię ok 25km.
Witam,
Proszę pilnie o pomoc w doradzeniu jaki powinien być akumulator do VW Polo 1.6 75KM
- elektryczne szyby
- podgrzewane fotele
- klimatyzacja
- radio + mocne głośniki
myślałem nad: CENTRA FUTURA 53Ah 540A ale nie wiem czy będzie odpowiadał
panowie, czy ten temat ktoś czyta aby znaleźć odpowiedź? czy każdy tylko pytania nap*****la? myślę że spokojnie można się dowiedzieć co potrzebujecie jeśli tylko przeczytacie te kilka stron
to że ktoś ma klimę a ktoś ma grzane stołki to naprawdę żadna różnica aby klepać cały czas pytania
Tyle co opinii już słyszałem i przeczytałem rożnych rzeczy to kompletnie zgłupiałem każdy pisze co innego w sklepach w warsztatach mówią co innego więc zadaje pytanie tutaj licząc ze może ktoś powie konkretnie. A kolega jak nie ma nic do powiedzenie to swoje komentarze zostawi dla siebie.
Od siebie dodam że dziś odmówiła współpracy z Polo 6N 1.3 zakupiona 2 lata temu Centra plus 44Ah,wygląda na to że skończyła się gwarancja to i akumulator razem z nią :butcher:
Witam. Tak sobie czytam wasze wypowiedzi ponieważ padł mi aku tzn byłem w szpitalu gdy zaczęły się mrozy i po przeszło tyg stania i nie odpalania podszedłem do mojej poli no i nie odpaliła.
na kabelki odpalił po dłuższej pomocy, potem podładowałem prostownikiem i odpala tylko że ledwo nawet jak jeżdżę dzień wcześniej.
Wniosek taki że aku do wymiany.
Obecny aku po kupieniu auta to Varta Blue Dynamic 45AH 360A z naklejką vw/audi z salonu w poznaniu z roku 2002!
Moja polówka to 1.4 AEX bez elektryki, bez klimy, tylko radio + 4 głosniki i alarm.
Czy o takich wartościach aku wystarczy czy wziąć wiekszy prąd rozruchowy i jakie ew aku polecacie tzn ja myślę tylko nad Centrą ew Varta..
Jaką Centre lub Varte polecacie?
Varta Blue Dynamic
Varta Black
Centra plus
Centra futura
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 9:33 przez karol2929, łącznie zmieniany 1 raz.