[6N] Wymiana podstawy monowtrysku

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

[6N] Wymiana podstawy monowtrysku

Post autor: Artpolo »

Podstawa monowtrysku w tym przypadku zbudowana jest z metalu połączonego z gumą.
Zadaniem podstawy jest elastyczne odizolowanie układu dolotowego i wtrysku od silnika oraz lepsze rozpylanie mieszanki paliwowo-powietrznej.

Uszkodzenie podstawy może objawiać się:
- wahaniem obrotów;
- wzrostem wibracji silnika;
- dławieniem lub tłumieniem silnika;
- spadkiem mocy;
- większym zużyciem paliwa;

Pęknięta (nieszczelna) podstawa powoduje, że do mieszanki dostaje się "lewe" powietrze.
Objawy mogą być trwałe lub okresowe w zależności od rodzaju i wielkości uszkodzenia.


Tak wygląda pęknięta podstawa.
W tym przypadku wystąpiły wszystkie opisane objawy, nasilające się wraz ze zwiększaniem pęknięcia gumy.
Obrazek

Narzędzia i części niezbędne do wymiany:
- podstawa monowtrysku (nr seryjny elementu podany jest na samej podstawie - radzę kupować właśnie według tego numeru gdyż w dwóch ASO wg nr nadwozia podano mi uszczelki od "czegoś tam" lub sugerowano zakup połowy silnika za 1000zł, podstawę dostałem bez problemu w hurtowni części samochodowych)
- klucz nasadowy 10;
- wkrętak krzyżakowy;
- kombinerki;
- trochę benzyny;
- szmatki;

Koszt podstawy: 90 zł

Czas wykonania wraz z czyszczeniem elementów 1h.
Poziom trudności - każdy kto odkręcał koło powinien dać radę.

Poniższe fotki obrazują montaż - demontażu dokonujemy w odwrotnej kolejności.

Po wyczyszczeniu benzyną miejsca na podstawę przykładamy ją jak na foto.2. cieniutką uszczelką do dołu. Podstawę da się przykręcić tylko w 1 sposób. Przykręcamy 4 śruby zaznaczone czerwonymi kwadratami. Robimy to z wyraźnym końcowym wyczuciem gdyż mamy do czynienia z gwintem w aluminium.

UWAGA!!! Staramy się niczego nie wrzucić do silnika (zwłaszcza śrubek) - grozi poważną awarią.

Obrazek

Następnie przykręcamy przepustnicę zaznaczonymi na czerwono długimi śrubami. Również z wyczuciem. Śruby powinny być wkręcone w 4 równoległe gwintowane otwory (zaznaczone zielonymi kwadratami) na fotce powyżej. Przepustnicę dobrze by było wymyć w benzynie.
Na tym etapie można podłączyć przewody paliwowe, linkę gazu i wtyczki ze względu na łatwość dostępu.
Obrazek

Przykręcamy pokrywę dolotu trzema śrubami. Podłączamy na swoje miejsce odpowietrzniki i rurę dolotu. Przewód odmy nie musi być odłączony.
Obrazek

Cieszymy się równomierną pracą silnika i perfekcyjnym ruszaniem bez wibracji. 8-)

Jeżeli zajdzie potrzeba podam więcej szczegółowych informacji.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”