Gaz w polówce 1,0

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gutek
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:00

Gaz w polówce 1,0

Post autor: gutek »

Witam .
Mam pytanie do zagazowanych forumowiczów:

Jak przyjmuje się gaz w polówce 1,0 i jaki jest koszt instalacji.
Silnik 999cm3 37KW
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Litrowka z tego co pamietam... jest tam jednopunkt. Mysle ze instalacja 2 generacji da rade. A koszta to juz zalezne od instalacji, ale szczerze to nie oszczedzaj na tym. Bo pozniej sa same problemy jesli zalozy sie jakies badziewie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
lukasz255
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 06 maja 2009, 1:42
Lokalizacja: nisko

Post autor: lukasz255 »

zostaw go w paliwie!!!!!!!!!!!! :acute:
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

mam punktaka, 1.0 silnik w bardzo dobrym stanie, pali 5 litrów trasa nie jest to jakaś kosmiczna kwota, więcej zabulisz za instalację, a wiadomo że gaz psuje silnik, ja bym nie zmieniał, zresztą i nie zmieniam :D
a propo co do kwot instalacji to nie mam pojęcia :D
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

Crazy strasznie niskie te spalanie masz :P ,w sumie 1.0 to nic sie nie raci przy gazie ,a podobno nawet oszczedza .. ja nie jestem zwolennikiem gazu .. pozatym wyznaje zasade ze kazdy kupuje auto pod siebie ..skoro Cie stac je kup to tez powinno Cie stac je zatankowac :P autko sie szybcie zuzywa tylko dlatego ze gaz jest suchym paliwem ,a wielu zagazowanych zapomina ze przy gazie powinno sie czesciej zmieniac filtry ,oleje itp . .....najwazniesze jest ile robisz km dziennie i miesiecznie .. przemnoz to razy ceny tych paliw ,koszty eksploatacji przy benzynie i gazie i koszty instalacji .. zobacz mniej wiecej za ile zaczniesz "oszczedzac " i za ile sie ta inwestycja zwroci .. no i najwazniejsze w jakim stanie jest silnik i czy nie zmienisz autka na nowsze .. czasami nie oplaca sie .. pamitaj ze czesto sa komplikacj przy gazie .. przeglady legalizacje , regulacje ,wymiany filtrow , do tego zawsze w baku trzeba miec troche benzynki ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Nie wiem czy tam jest jedno- czy wielopunkt. Jak wielo- to można wkładać sekwencję. Spadek mocy praktycznie nieodczuwalny, kultura pracy też bez zmian. Tylko słychać cichutkie "cykanie" pod maską.

Inna sprawa to czy opłaca się ten gaz wsadzać. Dobra instalacja to 2500, przeglądy droższe, instalację też trzeba czasami pooglądać, kable, świece częściej. A nie ma co liczyć Benzyna 6l/100 km a gaz 8l/100km, bo do tych 8 gazu trzeba jeszcze doliczyć litrę (albo i lepiej) na odpalanie, dokręcanie do czerwonego (dobra instalacja LPG przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu powinna z powrotem przełączać na benzynkę).

Policz 2 razy czy Ci się opłaca.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote=""mmmarcin""]dobra instalacja LPG przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu powinna z powrotem przełączać na benzynkę).[/quote]
Kolego pokaz mi taka instalacje. Bo ja sie z czyms takim nie spotkalem...

Gaz obecnie jest po ok 1.60pln a benzyna 4.30pln Wiec latwo policzyc 100km odpowiednio ok 12-13pln i 25-26pln. Wiec dwa razy taniej nawet jesli gazu pali wiecej. Swoja droga to jest jakis mit ze gaz niszczy silnik. Jesli sie o silnik dba to zrobi duzo km na gazie. Ostatnio spotkalem taksowkarza ma accord'a z '92 obecnie 465 tys przejechane z tego 350 tys na gazie i silnik jest zdrowiusienki :D
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

marcin86 .. ale tu nie lczy sie tylko paliwo .. przeciez koszty eksploatacyjne wzrastaja drastycznie .. co z tego ze oszczedze na paliwie 12 zl jak wizyta np przy regulacji gazu badz wymiana swiec i innych pierdolek to koszty ok 300 zl .. wic teoretycznie musisz przejechac 2500 km by to sie zwrocilo .. poprostu uswiadamiasz mnie ze ludzie jezdzacy na gazie wogole nie nic nie wiedza na temat eksploatacji tego paliwa .. :banghead: :doh: , to nie diesel ze lejesz i jedziesz .. jakby gaz byl taki dobry to aut na benzyne nie riobili i fabrycznie je przystosowywali do gazu ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jakby gaz byl taki dobry to aut na benzyne nie riobili i fabrycznie je przystosowywali do gazu ..
no ale niektóre samochody np. alfa czy też poldek robili z instalacją LPG, nie jest to znowu takie złe.
Wiadomo, że gaz psuje trochę wtryski bo chodzą na sucho, koszty za inne bajerki które częściej siadają są wyższe,
tak jak mówicie układ zapłonowy często do wymiany, filtry, nie mówiąc o uszkodzonych sondach lambda i tłumików pełnych wody które rdzewieją bardziej niż na benzynie.
Sam się zastanawiałem nad tym, miałem kiedyś autko w gazie...ale ta magiczna cena sekwencji....
obliczyłem, że koszt instalacji za 2500 zwróci się po 2 latach przy 15 tyś rocznie i
przy cenie benzyny 4,62 :( i gazu 1,70 aktualnie u mnie...
szkoda że nie mam na tę inwestycję.... :scratch:
Kuknijcie i zróbcie symulację:
http://www.autocentrum.pl/go/147__kalkulator_LPG.html
http://www.instalacje-lpg.pl/kalkulator ... az-lpg.php
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

W moim przypadku instalacja zwraca sie po 10 tys km. Samochodzik pali mi ok 14-15 benzyny w miescie a 15-16 gazu. Odpowiednio 100 km kosztuje mnie 60pln i 25 pln. Nie wiem jak w Twoim przypadku ale mi instalacja zwroci sie po 11-12 tys. Czyli jeszcze musze zrobic 6000. Koszt przegladu samochodu z LPG jest drozszy o ok 50 pln. Jak masz nowa instalacje to regulacje masz darmo. Bo obejmuje Cie dwu letnia gwarancja. Filtry gazu sa dwa... jeden wymieniasz co 15 tys a drugi co 30 tys. Jesli ktos dba o silnik to gaz mu nie bedzie szkodzil... Trzeba jezdzic z glowa. A nie oszczedzac na zubozaniu dawki zeby samochod palil jeszcze mnie gazu, bo to prowadzi do uszkodzen glowicy (czytaj gniazda zaworowe). Zdania sa podzielone. Kolega.
alienek, tak sie wypowiadasz o gazie a sam go nie masz. Jezdzisz klekotem.
Bylem przeciwnikiem gazu ale zalozylem i sobie chwale.
rat4 Jesli masz instalacje sekwencyjna to z tego co mi wiadomo wtryskiwacze benzyny przestaja pracowac w momencie gdy wlaczone zostaje zasilanie LPG. Wziolem gaz na raty, i szczerze powiedziawszy to jezdzac na gazie, placac rate (doliczam to do kosztow paliwa) to i tak wydaje mniej na paliwo niz gdy jezdzilem tylko na benzynie. Dodam ze poruszam sie AUDI 80 B4 2.6 Quattro. Stad to spalanie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

marcin86 wybacz :piwo: ,ale poprostu znam tak wielu ludzi ktorzy maja gaz a nic o nim nie wiedza .. niczym klekota kupilem ogladalem auta z gazem ,radzilem sie fachowcow i duzo czytalem z tad moje zdanie na ten temat ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Gaz mam w samochodzie od poczatku kwietnia tego roku. Nastukalem juz prawie 7000 na gazie. Moim zdaniem jesli ktos jezdzi duzo to jest to oplacalne, swoja droga pozniej nawet latwiej taki samochod sprzedac. Od tego sa kalkulatory zeby to obliczyc. Dla mnie warto bylo zalozyc gaz. Kolego gutek, przemysl sobie wszystko, jesli uwazasz ze warto zalozyc instalacje to ja zaloz, ale samochod troszke straci na dynamice, bo zapewne zalozysz instalacje II generacji. Wez pod uwage takze to ze butle pewnie zaloza Ci w kolo, wiec gdzies trzeba bedzie wozic zapas. Ograniczy Ci to troszke bagaznik. W sumie to tyle. Decyzja nalezy do Ciebie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
b
bartek2504
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59

Post autor: bartek2504 »

ja założylem do polo 1,3 adx95r, pare dni temu instalke II generacji ze sterownikiem KME
do butli wchodzi 32 litry gazu, na baku zrobilem 400km (miasto/trasa), minimalnie spadla moc,
ale jestem bardzo zadowolony, jezdze ok 2 tyskm miesiecznie.

za instalke zaplacilem 1500 zl, z tym ze wczesniej wsadzilem nowe kable WN, swiece, kopułke, palec.

wszytsko zalezy od tego ile jezdzisz, generalnie ja polecam.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mlody
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mlody »

A przy tym obliczaniu za ile instalacja sie zwroci wliczacie tez remonty silnika? :D
Niedawno w Pandzie mialem regulacje zaworow, regulacje instalacji, wymiane miksera, filtrow, swiec, kabli i pare dni bez auta wlasnie przez jazde na gazie ;)
A ze gaz wypala gniazda zaworowe i nie ma juz wiecej mozliwosci regulacji to za niedlugo trzeba bedzie sciagac glowice i wniej rzezbic a to pewnie nie maly koszt ;)
Silniczek 1.0 pewnie dynamika nie powala, a po zagazowaniu bedzie jeszcze gorzej ;) No i ten smrod ;)
Nie lepiej sprzedac to i co innego kupic albo silnik na wiekszy zmienic?
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

Jak się dba o auto, to gaz wcale nie psuje silnika, jest czystszym paliwem i nie powoduje tyle nagaru co benzyna, ważne jest aby odpalać na benzynie, ale w nowych instalacjach jest to wymuszone, dopóki temp. silnika nie przekroczy 25-35 st. C.
Kuzyn na gazie przerobił już 450 tys km (Peugeot Partner) , kupił auto z przebiegiem ok 150 tys km, robi dziennie 500km a auto musi mieć pewne. Wcześniej miałem Tico 0,8l na gaz, na gazie zrobił ok 300 tys km, silnik w środku czyściutki (patrząc przez wlew oleju). Teraz mam w golfie 3 sekwencję, przejechane 80 tys km, problemów z silnikiem nie mam. Mlody, Jeżeli w silniku nie ma samoregulatorów luzu zaworowego, to w każdym trzeba to jakiś czas wyregulować.
[quote=""marcin86""]mmmarcin napisał(a):
dobra instalacja LPG przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu powinna z powrotem przełączać na benzynkę).

Kolego pokaz mi taka instalacje. Bo ja sie z czyms takim nie spotkalem... [/quote]
U mnie w 6N2 mam taką instalację, przełącza na benzynę gry obroty spadną poniżej wartości zadanej, albo powyżej zadanej, albo gdy obciążenie powyżej x %, albo gdy wtryskiwacze benzynowe są ciągle otwarte (oprogramowanie Sirocco 3.0.0.3, zakładka Asystent Konfiguracji, etap 3).

Gutek, przelicz sobie, po jakim czasie zwróci ci się koszt instalacji, z reguły zwraca się po 30-40 tys km i dopiero po tym czasie oszczędzasz, koszty które musisz wziąć pod uwagę to:
- coroczny przegląd ok 160zł (a nie 100zł),
- filtr fazy ciekłej co 5-10 tys km (3zł),
- filtr fazy lotnej co 10 tys km (20zł),

- wymiana świeć zalecana co 60 tys km (ja wymieniam co 90 tys km - jak na benzynie),
- wymiana przewodów WN jak na benzynie,

Regulacja instalacji po ok 1 tys km jest bezpłatna (w porządnym zakładzie), a potem co 10 tys km, koszt różny, ja płaciłem 30zł z wymianą filtrów, zajmowało to ok 20 minut.
Jak masz plastikowy kolektor dolotowy (jak masz 50KM to masz plastikowy) to instalacja musi być sekwencyjna, ja za moją 2 lata temu dałem ok 2800zł, rok temu do innego auta już 2400zł.
Jeżeli chodzi o "suchą" pracę wtryskiwaczy benzynowych, to one nie pracują jak jedziesz na gazie (zasilanie jest do nich odcinane) więc ten problem cię nie dotyczy, to nie jest problemem jak w najnowszych autach z wtryskiem bezpośrednio do komory spalania, gdzie wtryskiwacze muszą być schładzane benzyną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”