[9N] Pytanie o interfejs VAG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
greg_szczytno
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Szczytno

[9N] Pytanie o interfejs VAG

Post autor: greg_szczytno »

Pytanie jest bardzo proste:
mam 1.4 TDI i 75KM

co lepsze do modyfikacji/inspkcji
sam chip - http://allegro.pl/chip-tuning-box-vw-po ... 14164.html

czy lepiej coś takiego
http://allegro.pl/chip-tuning-diagnoza- ... 59919.html
i pytanko jeszcze jedno czym różni się pozycja 2 od czegoś takiego

http://allegro.pl/kabel-vag-obd-napraw- ... 99775.html

Pytam ponieważ sam już niewiem co zakupić. Moje potrzeby to lekka modyfikacja (podniesienie mocy) do tego inspekcja, i ogólna wiedza o stanie auta
wiem że pozycja 1 to same podniesienie mocy - czy uzyska się takie samo uzywając pozycji nr 2 ??

Prosze o opinię użytkowników takiego rodzaju sprzetu.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Widzę, że nikt nie pisze z posiadaczy tuningowanych aut, w takim razie może moja opinia przyda się.
Kilka lat temu również zadawałem sobie to pytanie, tzn w jaki sposób zrobić chip tuning ?
Najlepsze rozwiązanie to oddać do firmy tuningowej, aby fachowcy zrobili jak trzeba, tylko, że to kosztuje.
Rozumiem, że tej alternatywy nie bierzesz pod uwagę (koszty).

Jeśli chcesz tylko podnieść moc to najrozsądniej kupić tego boxa.
Żadnej ingerencji, w razie sprzedaży autka odpinasz i nie ma żadnego śladu.

Natomiast, jeśli chodzi o te podane linki, to wydaje mi się, że lepiej coś takiego (2 link):
http://allegro.pl/chip-tuning-diagnoza- ... 59919.html
Masz tam możliwość diagnostyki silnika, oraz podmianę map w silniku.
Jeśli jesteś na tyle pewien, że dasz radę (instrukcja i soft po polsku) to chyba najrozsądniejsza propozycja.
Sprzedawca AlleBlanka w porównaniu z tym z 3-go linka bardziej wiarygodny (tylko 6 neutrali :) )
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Panowie a gdzie w aucie jest wtyczka w którą należy to ustrojstwo podpiąć :scratch:
Szukałem tyle razy i nigdzie w komorze silnika tego nie widzę :banghead:
Też myślę o podniesieniu mocy i sądzę że jeśli te boxy są "dedykowane" to naprawdę może to coś z tego być :buba:
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Polok"]Szukałem tyle razy i nigdzie w komorze silnika tego nie widzę [/quote]
Bo nie jest w komorze silnika tylko w srodku auta. I nie wtyczka, a gniazdo. A znajduje sie w schowku pod kolumną kierowniczą.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Witajcie. Pozwolę sobie odgrzać kotleta na temat interfejsu VAG. Tak więc chciałbym sobie kopic kabelek lecz najpierw chciałbym zasięgnąć waszej opinii. Co lepiej wybrać :
1.http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 42120.html
2.http://allegro.pl/elm-327-najnowszy-pl- ... 50757.html
proszę o opinie :)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ja mam ten pierwszy (KKL) i jestem w 100% zadowolony. Spełnia swoją funkcję. Jedynie nie zbadasz nim sterownika poduszek, bo będzie wtedy kosztowny zonk, ale pozostałe moduły bada jak trzeba. Robiłem nim adaptację EGR, przepustnicy, odczytywałem błędy we wszystkich sterownikach. Działa. Jedynie dla silnika 1.4 16V trzeba w VAG-COMie ustawić parametr "start baud" na 9600 i śmiga jak trzeba - Tyle tylko, że pod WinXp 32bit. Na Win7 64-bit musiałem zrobić długo testowaną sztuczkę i w końcu mój lapek też się łączy.

Ten kabelek myślę, ze zwrócił mi się już jakieś 10 razy (jak nie więcej) więc nie mam co narzekać.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

a mogłbyś mi zdradzić sekret Twojej sztuczki na win 7? :) masz na myśli mod z virtual PC ?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ogólnie o to chodzi o czym piszesz...
Ale za nim do tego doszedłem trochę się pomęczyłem...
Na początku próbowałem zainstalować drugi system na laptopie, żeby potem wybierać (słyszałem, że da tak radę), który system uruchamiać. Jednak okazało, że jak zainstalowałem XP to już nie mogłem uruchomić 7 (oczywiście instalacja na innej partycji)... Ponadto wyszło, że do mojego laptopa nie ma sterowników ani pod XP 64-bit, ani nawet bądź tym bardziej pod 32-bit więc byłem w całkowicie czarnej du*ie. :) Z racji, że był to nowy laptop, na którym poza Officem i Mozillą nic nie było, zrobiłem czystkę i od nowa zainstalowałem 7... MORAŁ: Sprawdzaj czy są sterowniki przed instalacją systemu :D Robiłem to po to, ponieważ nie miałem i nie mogłem znaleźć sterowników do tego kabla KKL pod Win7 - jak podłączałem kabel totalnie nic się nie działo. Aż w końcu po ponownym zainstalowaniu Win7 w akcie desperacji podłączyłem kabelek... jakimś "cudem" system go wykrył i sam sobie pobrał sterowniki z neta i zakomunikował, ze sprzęt działa poprawnie :) Szybko postanowiłem zainstalować VAG-COMa. Jednak i tym razem był problem... VAG-COM nawet w trybie zgodności z WinXP 32bit nie chciał się uruchamiać na Win7... Dlatego zainstalowałem program "Virtual Box" gdzie stworzyłem "wirtualną maszynę", na której postawiłem WinXP 32-bit. System ruszył w rozdzielczości 800x640 i zmienić jej nie mogę bo nie współpracuje on z kartą graficzną lapka - sterowników brak. W każdym bądź razie, tam VAG-COM mi się zainstalował, uruchomił. Kolejnym problem jaki miałem to przechwytywanie portu USB z Win7 do "wirtualnego" XP. Za cholerę nie chciał tego zrobić. Odpinał od Win7, ale nie łączył z XP. W końcu metodą "namacajewa" - wielokrotnej metody prób i błędów doszedłem, że port mi przechwyci tylko po "świeżym" uruchomieniu Win7 bez jakiegokolwiek przełączania w stan wstrzymania - czyli równoznaczne z zamknięciem klapy. W końcu ruszyło, port - kabel przechwyciło do XP, VAG-COM go wykrył, ale dalej nie mogłem połączyć się z POLO. Wyskakiwał jakiś błąd "baud" i długi czas nie mogłem znaleźć na to rozwiązania. Aż w końcu na jakimś zagranicznym forum znalazłem info, żeby zmienić właśnie parametr "Start Baud" z 0 na 9600 i dopiero wtedy wszystko zaczęło działać.
Męczyłem się z tym bardzo długo, bo problemy czasem się pokrywały. W końcu udało mi się jakoś podłączyć. Miałem już chwilę, że chciałem dać sobie spokój i powiedzieć "nie da rady", ale jakoś wydrążyłem rozwiązanie :D :) Działa i to jest ważne. ;)

Sorry za trochę długawą historyjkę, ale może komuś się to nada :D

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 gru 2011, 17:31 przez Witek6935, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Dziękuje Twoja wypowiedź na pewno mi się przyda :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”