[6N] Zapalająca się kontrolka oleju, skacząca wskazówka obr.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
slawnys
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011, 20:22

[6N] Zapalająca się kontrolka oleju, skacząca wskazówka obr.

Post autor: slawnys »

Witam
Niedawno zauważyłem, że w moim polo 1.9 AEF przy jeździe 120 km/h i dystansie tak ok. 10 km, zapala sie kontrolka oleju i skacze wskazówka od obrotów. Obydwie te usterki pojawiają sie w tym samym czasie, bo kiedy kontrolka gasnie wskazówka jest ok.
Jeżeli ktoś zna przyczyne? prosze o odpowiedz z góry dzieki :)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

za wskazania obrotomierza jest odpowiedzialny altek może pada regulator napięcia wraz z szczotkami, pośrednio może się zapalać kontrolka oleju jak obrotomierz wskazuje złe obroty.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

regulator nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, a ten tymbardziej z kontrolką oleju, z ładowaniem owszem ale nie z olejem.
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kolegoslawnys jak skacze wskazówka obrotów opisz dokładniej np ; spada do zera ?
jeśli licznik otrzymuje złe wskazania obrotów od altka to może zapalić się informacja o oleju ponieważ nie ma informacji o obrotach a o ciśnieniu jest a obie informacje są porównywane. natomiast regulator napięcia za wzbudzenie i jakie napięcie poda i kiedy zależy czy altek podaje napięcie a jednocześnie podawany jest sygnał do obrotomierza [kontrolka ładowania może też się zapalić ].wiec podejrzewam regulator napięcia ,szczotki,układ prostowniczy alternatora i to najczęstsza przyczyną złego wskazywania obrotów . złe styki w wtyczce na altku oraz przewodach do licznika ,nie można wykluczyć samego licznika ale to mało prawdopodobne .
s
slawnys
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011, 20:22

Post autor: slawnys »

dziś jak wracałem do domu to na liczniku obroty spadły do zera i swieciła się w tym czasie kontrolka oleju, ale to dopiero po przejechaniu 7km i przy wiekszej predkosci około 100km/h potem gdy zjechałem na boczne drogi i jechałem 40-50km/h był tak jak pisałem wczesniej raz dobrze raz wskazówka latała jak głupia. Po waszych odpowiedziach przypomniało mi się ze uszkodziłem kiedyś wtyki od alternatora, pogrzebie przy tym i dam znać jutro czy to coś pomogło :)
s
slawnys
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011, 20:22

Post autor: slawnys »

:-D już wszystko ok, to wina styków alternatora były zluzowane, i po prostu nie łapały, dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”