[6kv5] Problem z bezpiecznikiem i odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
M@peT
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:28

[6kv5] Problem z bezpiecznikiem i odpalaniem

Post autor: M@peT »

Witajcie, mam problem ze swoim pologolfem 1.6 całe 75 koników. Generalnie jakiś czas temu podjechałem na poczte zgasiłem silnik..... wracam do samochodu próbuje odpalić i nic ( samochód odpalił na jakąś sekundę i gaśnie). Pierwsza myśl ALARM wiec włączam go i wyłączam i nic, mając nie daleko do gości którzy montowali alarm idę po pomoc. Pytam co i jak gość mówi " może immobilizer - weź Pan drugi kluczyk i spróbuj może coś kluczyk nawalił" . Więc idę do domu po inne kluczyki i znów na inne osiedle do samochodu, zmiana kluczyka nic nie pomogła, więc po raz 10 patrzę na bezpieczniki i jest, widzę spalony jeden, lecę do bagażnika biorę 10A wymieniam i jest udało się odpalił, (Morda ucieszona jadę do domu). No i generalnie wszystko było ok przez parę miesięcy. Jakiś czas temu jadę do sklepu i ta sama sytuacja z takim plusem, że wiedziałem gdzie szukać przyczyny i tak to znów był bezpiecznik ( szybka wymiana i do domu). Ale problem jest teraz większy gdyż zostawiłem siostrze samochód (ja wyemigrowałem na jakiś czas) i dziś do mnie dzwoni, że wymieniła już dziś 3 bezpieczniki. I tutaj nasuwają się mnie takie oto pytania:
1. Co może palić bezpiecznik 10A trzeci od prawej w skrzynce ( wg tego co czytałem to chyba 20 [Break stop light czy jakos tak pisało] ale nie jestem pewien.
2. Co mają wspólnego światła stopu ( o ile to o nie chodzi ) z brakiem możliwości odpalenia samochodu.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Wsadź 15A i zobacz czy będzie palić większy bezpiecznik
M
M@peT
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:28

Post autor: M@peT »

Dziś spalił 20 A
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

[quote=""Diego69""]Wsadź 15A i zobacz czy będzie palić większy bezpiecznik[/quote]
[quote=""M@peT""]Dziś spalił 20 A[/quote]
...a jutro, pojutrze będzie post: "Dziś spalił się samochód :cry: "
Koledzy! Co dobrego robicie? Jeśli pali bezpiecznik o fabrycznej wartości to coś jest nie tak. Dawanie kolejnego, większego to droga do zniszczenia zabezpieczanego urządzenia, kabli lub samochodu. Przejrzeć, sprawdzić VAG-iem lub dać elektrykowi - z pewnością wyjdzie taniej.
A światla STOP mogą mieć o tyle wspólnego, że niektóre sterowniki silnika (np. TDI jeszcze w Golfach 3) wymagają informacji o pracy swiateł STOP; jednak raczej nie gaszą silnika. No i to raczej nie dotyczy benzynowych.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

w SDI'kach mruga kontrolka świeć żarowych jak nie działa czujnik świateł stop pod pedałem ;) może jakiś trop to bedzie?
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
M
M@peT
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:28

Post autor: M@peT »

Siostra dała 20 bo nigdzie pod ręką nie miała 10 a że niedziala to ciezko było kupić. Mówiłem jej żeby popatrzyła na wtyczkę do podpięcia przyczepy może gdzieś zahaczyłem czy coś i tam może sie zwara jakaś robi. Dziwne że nigdy podczas jazdy tylko jak się wyłączy silnik to wtedy się pali.
M
M@peT
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:28

Post autor: M@peT »

I już wiadomo co się stało , ogólnie przetarty kabel na łączeniu klapy z samochodem ( w tym gumowym wężyku) i przypalone 2 kableki za skrzynką bezpieczników. Efekt nowa wiązka 310 zł,
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”