[9N3] Wyświetlacz wielofunkcyjny - komputer pokładowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No pomyśl po co :grin: ! Safety....

Co do manetek, to narazie zrobicie prowizoryczny przycisk, do przelaczania pozycji wyswietlacza. Zestyk wystarczy.
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

[quote=""cruz""]Co do manetek, to narazie zrobicie prowizoryczny przycisk, do przelaczania pozycji wyswietlacza. Zestyk wystarczy.[/quote]
No właśnie nie wiem jaki przełącznik zastosować? Wiem, że powinien być to przełącznik monostabilny, ale raczej zwykły typu "Push on" będzie działał w jedna stronę lub wcale.
Zastosuję na próbę taki podobny jak w manetce typu "On-Off-On" LINK DO PRZYKŁADU
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Na próbę możesz dać jeszcze prostszy przycisk, bo i tak funkcje przelacza sie cyklicznie.Dojdziesz do konca, przycisk next i startujemy znow od poczatku listy/menu. A nie jest czasem tak, ze sterownik ma w sobie juz uklady ktore eliminują mikrostyknięcia? Ewentualnie mozna dac jakis kondensatorek.

Ten test zegarów, ktory ujales na zdjeciu, jest u Ciebie po wykonaniu output test?

jhosef: Pełnego licznika nie potrzebuję, wystarczylby mi mały ze spalaniem na lewym LCD :) .


Trzebaby zrobic jakas listę zamiennych wyświetlaczy. I pytanie czy MFA to jest wyswietlacz na srodku zegara czy ten w malym lewym lcd?
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

[quote=""cruz""]Ten test zegarów, ktory ujales na zdjeciu, jest u Ciebie po wykonaniu output test?[/quote]
Tak. To jest standardowy output test. W Passacie nie mam MFA i wyświetlacz na teście tez inaczej wygląda

[quote=""cruz""]Trzebaby zrobic jakas listę zamiennych wyświetlaczy. I pytanie czy MFA to jest wyswietlacz na srodku zegara czy ten w malym lewym lcd?[/quote]
MFA to jest typ/rodzaj komputera pokładowego, tak samo jak FIS. MFA jest w małym lewym wyświetlaczu, a FIS na 1/2 lub na całym środkowym wyświetlaczu.
Wątpię, że sam wyświetlacz coś da. Tu bardziej chodzi o układ sterujący.
Jeśli podmienisz wyświetlacz, to on i tak dalej będzie pokazywał tylko godzinę, jeśli nie będzie układu który ma mu kazać wyświetlać to co MFA. A bawienie się w szukanie scalaków do tego to rzeźba nie warta zachodu.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

cruz to się tylko tak mówi. Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Ja mam MFA ale teraz na FIS mam ochotę. Problem niestety z dostępnością zegarów. Bo na alledrogo nie mogę wypatrzeć od polci.

I już się rozglądam jak tu dostać taki liczniczek:)
Zastanawiam się z czego można byłoby wsadzić. Z tego co czytałem w zeszytach SPP to jest problem z zegarami z innych VAG. Ponoć immo działa tak aby blokowało współpracę między markami. Ale nie jestem tego pewny.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Wiem ze apetyt rośnie, ale MFA będzie tanszy niż FIS, a mi wystarczy MFA. Ja nawet nie moge dostac MFA. Mam 1 model wyswietlacza, ale od dawna go nie ma. Szukalem też ten model co ma 4ri3l i tez brak.

Jest tez kwestia podtypów liczikow i daty produkcji. Po 2007 roku jest juz nowszy imm z 7 cyfrowym pinem, którego nie mam pojęcia jak wygenerować. Będę chcial zrobic adaptacje kluczykow i się skicham.

Poza tym nikt mi nie dal w ASO gwarancji, ze licznik po 2007r bedzie pasowny do sterownika Silnika mojego. Mam auto z poczatku produkcji i w aso nie potrafia mi powiedziec, czy VW zmienił sam pin, czy tez inne sa generowane klucze. W koncu w ECU siedzi kod także. Widzialem jak sie robi adaptacje z lepszego modelu Jetty 2005 czy 2006. Facet wybieral licznik do 2007r. Wgral do nowego licznika stary wsad i git. Ale czy da sie wgrac stary wsad do licznika po 2007r? I czy wtedy bedzie 4 cyfrowy pin, czy nadal 7?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wszystko czego nie przewiduje ELSA lub ETKA ASO uznaje za niemożliwe. Jeśli ktoś sam nie kombinował to nie powie.
Z tego co czytałem Immo trzeba dobierać wg typu, inaczej będzie kicha. Musisz więc szukać starszego.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Pytalem kiedys w ASO, to ETKA nie ma dla mnie zadnego licznika do wymiany, doposazenia, upgrade'u, jak zwał tak zwał. Jezeli bym chcial kupic w ASO, to dobor bylby na moja odpowiedzialnosc. Ale wiadomo ze 1/5 wartosci auta nikt normalny nie da za licznik. W wielkopolsce jest krotosky-cichy. Sprzedaja ze staci demontazu czesci uzywane ori. Niestety do polo nic ciekawego nie bylo. Widzialem turbine od 1.4, to wygladla jak tytanic na dnie. Ale moznaby napisac do nich pytanko czy sa dla wiekszego grona odbiorcow sciagnac dobre liczniki, pod zamowienie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Pytalem kiedys w ASO, to ETKA nie ma dla mnie zadnego licznika do wymiany, doposazenia, upgrade'u, jak zwał tak zwał. Jezeli bym chcial kupic w ASO, to dobor bylby na moja odpowiedzialnosc. Ale wiadomo ze 1/5 wartosci auta nikt normalny nie da za licznik. W wielkopolsce jest krotosky-cichy. Sprzedaja ze staci demontazu czesci uzywane ori. Niestety do polo nic ciekawego nie bylo. Widzialem turbine od 1.4, to wygladla jak tytanic na dnie. Ale moznaby napisac do nich pytanko czy sa dla wiekszego grona odbiorcow sciagnac dobre liczniki, pod zamowienie.
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

Cruz a szukałeś po rozbitych polówkach na alledrogo? Napisz do gości co mają rozbite auta na części i popytaj o numery zegarów, może akurat się trafi. W DE można kupić takie, ale ceny w granicach 250€
Na ebay'u można dostać LINK DO EBAY
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

Ja już po zabiegu. Wszystko poszło elegancko bez problemów :)
Wielkie dzięki dla kolegi jhosef za schemacik instalacji i za instrukcję podłączania tempomatu, no i za wyrozumiałość za moje trucie d..y na PW :D
MFA i tempomat śmigają elegancko.

Załączam filmik jak to wygląda. YOUTUBE

Manetkę zakupiłem na Allegro za 80zł, nie zwracałem uwagi na numerację, po prostu zamówiłem pierwszą lepszą z obsługą tempomatu i MFA.
Dla wszystkich którzy chcą doposażyć autko w komputer pokładowy, pierwszym krokiem jest sprawdzenie czy wasz wyświetlacz obsługuje opcję MFA. Jeśli tak, to dalej już z górki ;) Trzy przewody + manetka i trochę dobrych chęci ;)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Panowie potrzebuje waszej pomocy.

Napisze w tym wątku, bo dużo tutaj piszecie o kodowaniu licznika...

Zainspirowany tym filmikiem: Youtube
próbowałem zmienić kodowanie programem vag com w module komfortu dodając odpowiednie wartości wg. niemieckiego forum. Mój moduł nie chciał przyjąć wartości 1043 bo taka wyszła mi z dodawania. Kończąc zabawe, odpaliłem na koniec Polskiego vaga alby sprawdzic czy nie mam jakiś błędów, będąc w zakłade licznik "instruments" pomyslalem może przez ten program uda mi sie zmienic kodowanie i zmieniłem na 1043 ale w Liczniku! :shock: :banghead: Niestety nie pamietam wartości kodowania jakie było poprzednio :-( Licznik działa niby ok, nie stwierdziłem niczego dziwnego, mfa i tempomat działają, ale gdzieś czytałem ze przez zmiane kodowania, mogłem np. wyłączyc AirBagi. Jak zakodować spowrotem poprawnie licznik? :banghead:

Czy mam użyć wzoru kodowania z tego postu: Kodowanie

jesli tak to wartość powinna być taka?

X 0
X 1 - 01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych jest aktywny
X 1 - 1 - Europa (EU)
X 4 - 4 - 4-Zylinder
X 2 - 2 - 3815 (1,4l/55kW TDI & 1,9l/74kW TDI Schaltgetriebe)

Czy dobrze myśle? wychodzi mi kod 01142
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
bartek8700
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 12 wrz 2013, 7:37
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bartek8700 »

posiadam licznik z mfa i czy jak temperatura spadnie mi ponizej 3 to zapala sie śnieżka czy to tylko w wybranych wersjach?
Polo 9n3 UNITED 2008r 5d
1.4
TDI 70km BNM
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W każdej od 3 stopni w dół jest bonk ,przełączenie na wskazanie temperatury (mruga) i pojawia się śnieżka.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Wolga85""]W każdej od 3 stopni w dół jest bonk ,przełączenie na wskazanie temperatury (mruga) i pojawia się śnieżka.[/quote]

u mnie jest od 4 stopni.

a powiedzcie mi jak się ma spalanie pokazywane przez komputer do spalania rzeczywistego? wychodzi podobnie czy komputer zawyża/zaniża spalanie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”