[9N3] Wyświetlacz wielofunkcyjny - komputer pokładowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

To tylko utwierdza mnie w przekonaniu o niekompetencji ASO.
Jak masz podane instrukcje na tależu z ELSY to małpa umiejąca czytać i trzymać klucz by dała radę.

Zapytam się kolego o te kodowania. Zobaczymy co powie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Spytaj sie w ciagu jakiego czasu sa w stanie Ci to zrobic. Tzn wlaczyc kodowanie w liczniku. Kodowanie mozna znalezc w internecie za free i legalnie.

Albo powiedz szczerze, ze chcesz wlaczyc funkcje kontroli poziomu plynu. Czy bez porownan i zmiany licznika sa w stanie to zrobic bazujac na dokumetnacji.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Cruz, gadałem z kolegą. Ogólnie z zasady jak bawią się autem to wszystko idzie online po VIN. Ale jak klient chce doposażyć, zmienić itp to mają wszystkie dane w ELSA, gdzie, który bit itp. Tak samo z poziomem płynu. Kwestia technika kompetentnego i tyle.

Tak więc nie wróżą to z fusów tylko mają dane. Ale, że w ASO pracują często wymieniacze, to wymieniacz wymienia software na takie po VIN online i tyle, zero inwencji. Jak się dokładnie nie wie, to łatwiej jest powiedzieć, że ciężko bo to czy tamto, ble ble.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mi powiedzial ze nie maja takich danych odnosnie kodowania. Inaczej by nie porownywali aut z wyposazeniem... nie wnikam, bo sie nie dowiem co i jak. Nie kazdy system ich jest dobry. Np rodzaju przekladni po VIN nie dowiesz sie. W kazdym badz razie ja wiem jaka wartosc trzeba wpisac. Jak podytkujesz gosciowi w ASO to Ci tak zrobi. Kwestia tylko sprawdzenia czy ma sie czy nie ma sie diody. Manuala musze dokonczyc bo pogoda ladna i zal mi bylo w domu gnic.
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

Witam.
Panowie odkopie trochę temat w sprawie MFA. Czy posiadacie może jakiś schemat połączenia zegarów z manetką do sterowania funkcjami MFA?
Podczas testowania zegarów za pomocą VCDS'a lewy wyświetlacz wskazuje na to, że może obsługiwać opcje MFA.
Obrazek
Oprócz tego podczas gdy temperatura spada poniżej 3st. na wyświetlaczu pokazuje się śnieżka oraz aktualna temp. powietrza.
Manetkę razem ze sterowaniem MFA/FIS oraz tempomatem, można wyrwać za niewielkie pieniądze.
Fajnie by było jak by ktoś podzielił się taką dokumentacją do zegarów ;)
Walczę również z kompletnym brakiem dźwięków, w ogóle nie działa mi buzer/gong co objawia się brakiem "tykania" kierunków czy innych sygnał jak np. dźwięk rezerwy. Takie małe OT :)
Każdy schemat mile widziany.
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Schemat sie znajdzie jak wyzdrowieję, chyba ze ktos mnie uprzedzi. Pytanie przy okazji, miales fabrycznie taki budzik czy dokupiles? Jesli dokupiles bylbym wdzieczny jakbys mi napisał gdzie. Moze byc na PRV. Jesli sama ci sie pokazuje sniezynka, to ewidentnie masz MFA, miło.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Tak wygląda wyświetlacz od MFA.

A oto schemacik:
Obrazek
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

[quote=""cruz""]Schemat sie znajdzie jak wyzdrowieję, chyba ze ktos mnie uprzedzi.[/quote]
Będę bardzo wdzięczny.
[quote=""cruz""]Pytanie przy okazji, miales fabrycznie taki budzik czy dokupiles? Jesli dokupiles bylbym wdzieczny jakbys mi napisał gdzie. Moze byc na PRV.[/quote]
Nie nie zmieniałem zegarów, już z takimi kupiłem autko. W sumie auto jest dla żony, ale chciał bym doposażyć jej ta funkcję jeśli jest taka możliwość;)
Takie dane z zegarów na razie mogę przedstawić:
Obrazek
[quote=""cruz""]Jesli sama ci sie pokazuje sniezynka, to ewidentnie masz MFA, miło.[/quote]
Tak, śnieżka pokazuje się po spadku temperatury poniżej 3st. Drażni to trochę oko bo bez przełącznika na manetce nie można przełączyć z powrotem na zegarek. Czyli jak w zimę cały czas będzie na minusie to nie będzie zegarka ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

4Ri3L nawiązując do Twojego maila mogę przesłać w lepszej jakości ale potrzebuję adresu którego nie załączyć ;)
A do administracji nie będę odsyłał :)

Tak to jest ELSA.
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

Dobra dzięki wielkie za schemacik. W sobotę wywalę zegary na stół i muszę ogarnąć co jest co;)
Teraz kwestia wyboru manetki, czy są jakieś ograniczenia? Jest sprzedający na Alledrogo który trochę tego ma, i teraz kwestia wyboru? :glare:
Myślę, że jak już bym miał kupować to taką kompletną razem z opcją tempomatu, wtedy upiekł bym dwie pieczenie na jednym ogniu :)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Niby nie giełda ale ja będę sprzedawał manetkę z MFA:)
Montowałem tempomat. Na razie nie mam czasu aukcji wystawić...
Ja teraz mam z fabii 2010 roku w polo 9n3. W t5 zdaje się jest taka sama. Ja w ogóle nie patrzyłem na numery części a wszystko działa.
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

Manetka w Fabii jest taka jak w Passacie, Golfie MK4 etc. tak? Czyli różni się tylko wyglądem? A reszta podchodzi bez dodatkowej rzeźby z tego co rozumiem? :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jeśli masz MFA a nie masz manetki, to licznik nie jest od Twojego auta. Jak bedziesz miał kase i czas to jedź do VW. Zaplącisz chyba 120zł i Ci przez Gecko zmienią PIN Immo i kluczuki dopasuja z pilotem ponownie.

Ja mam model 6Q0 920 803 E i mam tylko sam zegarek. Nie mam MFA.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""4Ri3L""]Manetka w Fabii jest taka jak w Passacie, Golfie MK4 etc. tak? Czyli różni się tylko wyglądem? A reszta podchodzi bez dodatkowej rzeźby z tego co rozumiem? :)[/quote]
Fabia musi być mk2, z golfa żadnego nie pasuje pasata też.
Fabia mk2, transporter t5, ibiza (ta nowsza, zbieżna z polo 9n3 - nie łapie ich numeracji).

Cruz różnie bywa:) Ostatnio wysyłałem te informacje do posiadacza highline z pełnym wyświetlaczem bez manetki i zdaje się instalacji.
viewtopic.php?f=192&t=18815
Awatar użytkownika
4Ri3L
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2011, 23:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 4Ri3L »

[quote=""cruz""]Jeśli masz MFA a nie masz manetki, to licznik nie jest od Twojego auta. Jak bedziesz miał kase i czas to jedź do VW. Zaplącisz chyba 120zł i Ci przez Gecko zmienią PIN Immo i kluczuki dopasuja z pilotem ponownie.[/quote]
Cruz, ale po co mi zmiana PIN'u? Kluczyki mam. PIN do zegarów też, w razie potrzeby sam sobie zaprogramuje nowy kluczyk ;) EOT
Tymczasem zamawiam manetkę, i będę działał. Może coś z tego wyjdzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”