[86c2f] luz na kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

[86c2f] luz na kierownicy

Post autor: benekwalker »

witam, mam problem z kierownicą ale nie znalazłem tu odpowiedzi więc pytam od nowa......
ktoś już pytał kiedyś o ten problem mianowicie luz na kierownicy ale nie przekładnia tylko wał kierownicy

siedze w aucie na potoju i kiera ma luz plaro-lewo 5-10* (stopni) sprawdzam za pedałami końcówkę z maglownicy i ta sie wcale nie rusza więc to nie luz w układzie tylko tu u góry jak ten długi wał wchodzi do rury prowadzącej i całej kolumny kierowniczej.

Kolumna kierownicy w 86c2f składa się z dwóch części (w porównaniu do 86c gdzie jest to chyba jedna część). Tutaj do kierownicy przykręcona jest rura spłaszczona obustronnie długości ok. 30cm, która nachodzi na wałek o czworokątnej końcówce, który idzie do maglownicy. Na tym właśnie łączeniu pojawił się u mnie luz.

szczerze nie wiem czy to sie nie zacznie całiem kręcić :roll:

ja to moge rozebrać i wbić tam klina, albo zaspawać albo inny patent ale wole to naprawić

ma ktoś rozwiązanie??

pozdrawiam
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

wal kardana chyba o to chodzi ?
Obrazek
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Słuchaj na dole nad pedałami na drążku jest taka śruba bodajże 10 albo 13. Ustaw kiere w dobrym położeniu i dokręć tą śrubkę - tez tak miałem poluzowało mi sie to i grzebałem aż znalazłem powód gibania kiery.
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

[quote=""suchyshreek""]Słuchaj na dole nad pedałami .......[/quote]

witam sprawdzałem i to nie jest to. to o czym piszesz to luz na łączeniu kolumny kierowniczej z przekładnią, tam luzu nie mam.
Rozebrałam całą kolumne i od góry z kierownicą wychodzi pół ( razem ze stacyjką ) a od dołu wychodzi pół ( ta co łączy na dole z przekładnią ) Ta dolna wchodzi do tej górnej.

dokłanie to jest tak że cały wał kierownicy składa się z dwóch elementów i łączy przez włożenie jeden w drugi, dolna część jest od łącznika z przekładnią (za pedałami ) do tego elementu który trzyma całą kolumnę przykręconą do ramy auta ( po rozebraniu to zostaje samo pod licznikiem i na to nałożone są włączniki kiedunkowskazów i wycieraczek) a górną część wkłąda od góry i celuje w dolną I WLAŚNIE JAK GÓRNĄ W DOLNĄ WSADZAM TO JEST LUZ I CHODZI LEWO PRAWO Z 10 - 15stopni!!!
górna to ta z wieloklinem na kierownice:)

KTOŚ COŚ WIE??
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

migomat i pospawaj :D jesli dobrze rozumuje to powinno zalatwic sprawe luzow jakichkolwiek :D
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote=""raadek1990""]migomat i pospawaj :D jesli dobrze rozumuje to powinno zalatwic sprawe luzow jakichkolwiek :D[/quote]
Łącznie z opcją skrętu w polo.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

czyli źle zrozumialem myślałem ze to sa poprostu 2 zlaczone prety ktore sie obracaja :D
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote=""raadek1990""]czyli źle zrozumialem myślałem ze to sa poprostu 2 zlaczone prety ktore sie obracaja :D[/quote]
To sie nazywa wał kardana
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

możliwe, że to się nazywa WAŁ KARDANA ( nie ma tego w książce)

można po heftnąć spawarką, ale już nie będzie możliwości demontażu kolumny...... skręt w obie strony też będzie bez problemu......

ale czy o jedyne rozwiązanie spawać na sztywno pod deską??
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

"można po heftnąć spawarką, ale już nie będzie możliwości demontażu kolumny...... skręt w obie strony też będzie bez problemu......"

jeżeli tu mowa o wale kardana tzn wał złożony z "rury i pręta chowanego teleskopowo" tak na chłopski rozum to nie możesz tego spawać chyba że jesteś na 100% pewny że nikt w Ciebie nie uderzy albo że nie będziesz miał wypadku! jeżeli uważasz że tak będzie to powiem że jesteś głupi! jeżeli uważasz ze nie jesteś to nie spawaj tego,
pewnie amortyzator w postaci uszczelki GUMOWEJ albo Ci sparciała albo sie wysunęła dlatego masz tam luz wiec nie spawaj tylko wciśnij tam kawałek gumy !!!i problem masz z głowy przynajmniej na jakiś czas.


nie można tego spawać nie z powodu tego że nie będzie już demontowalna kierownica tylko z powodu wypadku jak w coś uderzysz to kierownica powinna się złożyć jak układanka a jak zespawasz to TO CIĘ ZMIAŻDŻY !!!
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 7:58 przez DeD, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

w sumie też myślałem, że spawanie tego to dziwny pomysł bo przecież jakby to mogło być "na sztywno" to po co zrobili to w 2 kawałkach:)

efekt jest taki..... kilka dni temu wyjąłem całą kolumnę (oby dwie części) wsadziłem jedno w drugie tak jak być powinno i troszkę potraktowałem młotkiem po tej spłaszczonej stronie,
po wmontowaniu do auta, chodzi "na siłe' jedno w drugie i nie ma luzu:):)

aaaa i ta guma co kolega napisał też sie znalazła, ale w kiepskim stanie opadła na dół na łącznik z przekłądnią:):)

pozDDRo.......
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
ś
świciu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 19 wrz 2009, 17:00

Post autor: świciu »

gratuluje pomysłu ze spawaniem ;]

Patrz kolumna w polowie składa sie z dwóch czesci, wezszej i grubszej. Analogicznie jedna wchodz w druga. Okrecasz kiere, odkrecasz srube na maglownicy wyciagsz kolumne.. Widok jaki zastaniesz? rozjebany wieloklin łączacu dwa elementy ze soba. rozkrecasz je rozpiłowujesz grubszy i skrecasz nowa sruba.. generalnie godzina roboty, u mnie pomogło ;]
Awatar użytkownika
gronio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 01 paź 2011, 15:00
Lokalizacja: radom

Post autor: gronio »

witam was serdecznie. potrzebna mi porada też mam luz na kierownicy tylko że chodzi przód tył. pozdrawiam
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

gronio zdejm osłone i popatrz gdzie sa te luzy .możliwe że poluzowały się śruby mocujące kolumnę dokręcasz i spoko, gorzej gdy luz jest na łożysku w stacyjce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”