[quote=""adam9n""]Witam chciałbym się dowiedzieć jak odkręcic śrube zeby wyciągnąć piaste.[/quote]
Potrzebujesz głównie 12-kątny klucz 36, potem drugą osobę do mocnego trzymania pedału hamulca i odkręcasz nakrętkę - proponuje użyć pokrętki tylko 1/2 cala. Lepiej przedtem wkręcić szpilki kół do otworów. Odkręcasz końcówkę, sworzeń, oddzielasz zwrotnicę od amortyzatora i jak masz dojście do prasy hydraulicznej i kogoś kto ma pojęcie jak wymienić łożysko z piastą to problem z głowy .
Klucz dynamometryczny mam. Robilem nim poprzedni samochod i teraz swoj i ojca. Najczesciej uzywamy go do przykrecania srub od kół, jak sie przeklada lub zdejmuje. Wydatek sie oplaci i zwroci.
W Polo 4FL nakrętke 12kątna przykreca/odkreca sie nasadką 12-kątną 36. Moment dla Polo 4FL to 50Nm i kąt obrotu 45st. Zaleca sie zmiane nakrętki na nowa, ale nie widze takiej potrzeby. W przypadku srub to owszem, bo moze sie rozciągnac czy cos, ale tez sruby jesli nie są stare a auto nie ma duzego przebiegu, to nie ma sensu wymieniac na nowe. W moim przypadku auto 48tys, szumi lozysko, ale nie tragicznie, wiec co mialo sie zuzyc? Dlatego poleam obejrzec sruby i nakretki. Nakretke warto zmienic jesli mialaby tendencje do luzowania sie,np gdy czesto sie zdejmowaloby piaste + wiek i odpowiednio duzy dystans. Ale jak kto uwaza.
Problem dla mnie w zaufaniu producentowi, bo skoro magnes jest razem z piasta i czujnik zlicza impulsy, to moge miec czujnik VW ale magnes zrobi ktos inny. Dlatego mam nadzieje, ze jakbym na FAG sie skusił, to dobrej jakosci będa te magnesy i łożyska.
A tak na marginesie ktos wie, czy to prawda ze sa rozne rodzaje trzpieni na maglownicy?
To jak by ktoś mógł podsumować jakie klucze i narzędzia są potrzebne do wymiany łożyska razem z piastą z przodu w 9N bo się zastanawiam czy dam radę to sam zrobić czy oddać do mechanika?
Polecałbym dać do miechanika, trzeba miec prasę. Jak sie ugadasz, to mozesz pojechac do mechanika lub do ASO z wyjetą zwrotnicą.. Ja dałem do ASO, bo nie mialem czasu samemu, ale klucz potrzebujesz 12kątny rozmiar 36 do słoneczka, ktore nakreca sie na trzpień półosi.
Nakrętka jest zrywalna. VW kosztuje ok 12zł. Ja zalozylem FAGa, ktorą miałem w zestawie z piastą. Fabrycznie miałem FAG. Samą nakrętke luzem mozna kupic za 5zł. Moment dokrecenia jej to 50Nm + 45stopni. Trzeba wykrecic czujnik abs, zwrotnice, wahacz, koncowke drazka zdjac kierowniczego. Troche roboty jest...
Cena usługi w moim ASO w sierpniu br.: Ilosc rh 1,6; 273,60 brutto z 10% rabatem.
Ilosc rh moze sie roznic, jesli bedzie auto bardziej skorodowane i sruby beda sie gorzej odkrecac.
Cena czesci w ASO jest taka, ze nawet nie idz tam. Jesli mnie pamiec nie zawiodla, to za nowe lozysko, z produkcji 6R0 520zl, czyli drozej niz SKF w detalu.
Ja w sklepie sieci Gordon zaplacilem za FAGa 713 6104 70 230zl brutto. Był to zestwa z plastikowym kolkiem, podkladka uszczelniajaca + lozysko + nakretka 12kątna.
W Polo trzeba sprawdzic srednicę piasty 72 lub 66mm. Chyba ze mi sie z tulejami myli ;/ ? Mozna dobrac mierzac stara czesc lub sprawdzajac w katalogu on-line producenta. Ja mialem fabrycznie w 9n3 FAGowskie łozysko dlatego takie zamontowalem. Moze w internecie taniej kupimy lozysko, ja sie bałem z neta.
Witam kolegow,moglym dostac plan wymiany lozyska ,przod polo 2009 9N3 MODEL,
potrzeba jakis specjalnych przyrzadow?
jakie lozysko kupic,powiedzmy ze sredniej polki,czy ono jst w calosci z piasta?
pozdrawiam