[6n] Kolektor 4-2-1

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

[6n] Kolektor 4-2-1

Post autor: przem_polo »

Wie ktos moze,czy da sie podpasowac kolektor z 1.6 8v lub 1.4 16v do 1.4 8v?
Cena zachecajace,bo 40zl wzwyz,a nowy ta technix 600wzwyz.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

wszystkie silniki 8v od 1.0-1.6 mają takie same flansze kolektora i okragłe kanały wydechowe, 16v ma jajowate i inne mocowanie. Kolektory Technixa/Racelanda dzielą się tylko na te do 8V albo 16v, nie ma podziału na konkretne pojemności
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""przem_polo""]Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?[/quote]

Tak kolektor jest ala 4-2-1 o taki http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-vw ... 44478.html + potrzebna jest jeszcze 2 rurka od tego kolektora najlepiej do kata.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Podziekowal wszystkim.Tym o to sposobem dostane + 5-10% wiecej do ogolu za jakies 100-150zl.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Dla poglądu jak będziesz szukał dwururki to wygląda tak Obrazek
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""Tomek001""]Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?[/quote]

odmulenie auta i wzmocnienie dołu i środka (chodzi o partie obrotów)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

a ja zawsze myślałem że poluzowanie wylotu to polepszenie górnych obrotów tam gdzie największe ciśnienie spalin.. ale to brałem na chłopski rozum tylko i własne odczucia :)
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

a co z sonda?w 1.6 jest dalej niz w 1.4???/
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Podłączam się pod pytanie. Gdzie umieszczona jest sonda lambda w kolektorze wydechowym 1.6?
W silniku AEX 1.4 8v, sonda jest przed katalizatorem, a ponieważ będę się zabierać za wydech, myślę nad kolektorem 4-2-1 z silnika 1.6, i jak wtedy byłoby z sondą lambda?

I drugie pytanie, da się jakoś wypolerować wnętrze kolektora?
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

W 1.6 też jest przed katalizatorem, tak gdzieś w okolicach stabilizatora. Kilka pierwszych cm sięgniesz, ale ten fabryczny kolektor jest dosyć gładko zrobiony w środku więc polerowanie nie ma raczej sensu
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Pytałem się o to polerowanie, bo jak uda mi się dorwać kolektor, to może bym wypolerował środek dla lepszego przepływu, ale tak na dobrą sprawę, to już byłoby sztuką dla sztuki.

Prosiłbym w takim razie o wrzucenie rysunku jak wygląda układ wydechowy, jaki jest w silnikach 1.6, żebym wiedział czego konkretnie szukać :)
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

garbatymarcin spójrz kilka postów wyżej ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

4-2-1 najlepsze przyrosty daje w 16 V ogolnie to jest kolektor poprawiajacy moment i dolne i srodkowe partie. w 8V nie odczuwalne w 16V czuc. Na gorne obroty stosuje sie 4-1
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”