[6n2] Jak wykonać Emulato EGR???

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

[6n2] Jak wykonać Emulato EGR???

Post autor: limpek »

Witam serdecznie. Mam taki problem. Szykuje się do przeszczepu kilku gratów z GTi do mojego AUA wzorem Tofika. Niestety musiałbym zakupić gdzieś orginalny zawór EGR od GTi. Chciałem tego uniknąć... Zaślepiony EGR emituje kupe błędów, z wyjęta wtyczką jest lepiej natomiast zostaje irytująca kontrolka na zegarach. Chciałbym jakoś oszukac komputer że z EGRem jest wszyskto ok :twisted:

Przeczytałem ciekawy wątek na elektrodzie. Chłopaki w oplach zakładają takie ustrojstwa. Niestety nie znalazłem schematu dla VW. Czy ktoś kto się zna troche na elektronice może zerknac do tego tematu??? Warto powalczyć z tematem... bo spaliny nie beda lecieć do kolektora ssącego.

http://forum.vkp.h2.pl/lofiversion/inde ... 66046.html
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
t
tajpej

Post autor: tajpej »

hey ja mam polo 6N z silnikiem 1.4 8V o oznaczeniu APQ i mam usunięty zawór EGR. wszystko zostało zrobione w salonie VW w niemczech i z tego co mi mówiła poprzednia właścicielka był zmieniany program w kompie silnika aby nie wyskakiwały błędy więc podobnie powinno być przy twoim 16V ;)
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

w serwisie nie koniecznie autoryzowanym , wystarczy ze beda miec oprogramowanie vw w swoim komputerze , i moga ci przekodowac Twoj EGR tak aby dzialal zgodnie z twoim silnikiem. U mnie tak bylo , wymienilem egr na jakis z innego modelu , mial inny nr seryjny , i ta operacja sie udala .
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Niewiem jak w benzynce ale w tdi czasami robiło się tak że rurke od spalin zaślepiało się blaszką i w ten sposób rozwiązywło się wiele problemów.Możesz tego spróbować. Niemasz nic do stracenia.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote=""inginio""]Niewiem jak w benzynce ale w tdi czasami robiło się tak że rurke od spalin zaślepiało się blaszką i w ten sposób rozwiązywło się wiele problemów.[/quote]

W silniku benzynowym po zaślepieniu EGR'a wywala błąd - jak wcześniej pisał kolega limpek - tak więc to nie wyjście z sytuacji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Ja po zaslepieniu mialem bledy EGR MOVa i sondy nr 2 ;) Po 10 km wyskakiwał tryb awaryjny i auto na nic nie reagowało.
Po odlaczeniu wtyczki auto lepiej zaczęło jeździć na niższym pułapie oraz obroty pryz trzymaniu gazu na starcie nie falowaly. Bledy tylko byly EGR niczego wiecej, i tak auto jeździ do dziś ;) U mnie byl robiony program lecz przeprogramować EGR sie nie dało. Nie wiem jak jest z emulatorami ale ja proponuje zalepić sobie kontrolkę i śmigać dalej :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

U mnie w 6N2 wymieniałem głowicę i pokrywę klawiatury na taką, w którym nie było otworu na zawór EGR, więc zawór jest przykręcony tylko do ozdoby, jedyne błędy które wyskakują po około 300-500km (zapala się kontrolka Check) to:
16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low
P0327 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -

ale to raczej nie ma z tym związku.
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

[quote=""Trancer_GTR""]W silniku benzynowym po zaślepieniu EGR'a wywala błąd - jak wcześniej pisał kolega limpek - tak więc to nie wyjście z sytuacji.[/quote]
Ma pewno?, w AHW też?.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jesli masz elektroniczny EGR to wywali błąd. Lecz jeżeli masz EGR na podciśnienia kolektora to mozna zaślepiać i odlaczac podciśnienia i nie powinno byc bledu
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

No u mnie jest to nie szczęście że mam ten sam silnik co TOFIK czyli AUA. Czyli elektroniczny EGR. Gadałem z panem który specjkalizuje się w jednostkach napędowych VW. Powiedział że najprościej będzie podczas strojenia auta pogrzebać w sofcie. Powiedział też że mógłby się pokusić o skonstruowanie emulatora ale na odległość tego nie zrobi. Musiał by znać wszystkie napięcia i opory, czyli bez rzeźby i tygodnia na kanale pewnie się nie obejdzie :bye:


Niestety czy chce czy nie muszę się pozbyć EGRu ponieważ mam graty od GTI a nie od AUB. Co dziwne w gti nie było tego zaworu więc w kolektorze dolotowym który jest w dodatku krótszy nie ma nawet miejsca na to
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

GTI mialy EGRy lecz byly mocowane innaczej ale jak to nie mam pojecia trzeba by spytac wlascicieli GTI :P.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”