[6N] Polo 1.4 60 km 1996 spalanie 10l/100 w trasie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

[6N] Polo 1.4 60 km 1996 spalanie 10l/100 w trasie

Post autor: malyyx »

Witam wszystkich !

Jak widać jestem tu nowy i mam problem z nadmiernym spalaniem mojego polo, mam nadzieję, że coś poradzicie :)

Otóż zalałem w zeszłym tygodniu moje nowo kupione polo do pełna i po przejechaniu 81 km zalałem znów do pełna, ku zdziwieniu weszło 8,39 litra benzyny ! ok 70-75 km była to jazda w trasie przy prędkości 80-100 km/h. Jak łatwo policzyć spalanie wyszło powyżej 10 l na 100 przejechanych kilometrów... Troszkę za dużo.

-filtr paliwa wymieniony w zeszłym tyg.
-filtr powietrza stan bdb.
-nie dawno robiony rozrząd i jakoś po jego wymianie (lub tak mi się wydaje) spalanie wzrosło - jednak zapłon jest ustawiony dobrze(sprawdzany lampą), przesunięcie o ząbek też nie wchodzi w grę, silnik pracuje równiutko i ładnie.
-silnik nagrzewa się do 90 stopni po 2-2,5 km więc tutaj też nie ma problemu
-analiza spalin nic nie wykazała, także sonda działa dobrze

W czym tkwi problem? nie mam bladego pojęcia, gdzie jeszcze mam szukać przyczyn. Na razie auto stoi bezczynnie, bo strach jeździć krótkie dystanse w mieście, jeśli w trasie mam takie spalanie...
Ostatnio zmieniony 04 lis 2011, 16:40 przez malyyx, łącznie zmieniany 1 raz.
j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

no 10 litrów jak na 1,4 to troche dużo a może miałeś ciężką noge bo jak jeździłeś z gazem w podłodze to nie dziwota że tyle spaliła
m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

Post autor: malyyx »

no właśnie nie ;) specjalnie jechałem max 80-100 km/h, przy wciskaniu gazu max do połowy, chciałem sprawdzić ile mogę spalić przy jeździe ekonomicznej, więc jazda generalnie bez zbędnego przyśpieszania i hamowania, przy stałem prędkości w trasie
Awatar użytkownika
tusiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 15 maja 2011, 8:38
Lokalizacja: kielce

Post autor: tusiu »

no 10litrow jak na 1.4 to bardzo duzo. przy bardzo ciezkiej nodze w 1.6 nawet tego nie osiagam..
winna moglaby byc sonda, ale jak mowisz ze jest w porzadku to nie wiem..
kopci z rury na cieplym silniku?
m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

Post autor: malyyx »

nie nic nie kopci, szczerze "miałem nadzieję", że to sonda, ale dziś się właśnie okazało, że nie...
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

paliwo ci ktos kradnie albo ci gdzies ucieka ;) wstryskiwacz ci leje ;) zle ustawiony zaplon ;) sonda udaje ze dobrze pracuje ;) i tak mozna wymieniać...
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

Post autor: malyyx »

kraść to raczej nikt nie kradnie :D, jak stał w garażu, żadnej plamy nie było. Gdzieś kiedyś czytałem, że paliwo uciekało przez nieszczelny korek baku ?
Zapłon tak jak pisałem był sprawdzany i jest ustawiony dobrze, sonda może udawać ? :D
A wtryskiwacze jak sprawdzić ?
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

sonda lub czujnik temperatury podaje złe dane do kompa trzeba sprawdzić na VAG-u
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

Post autor: przemorski »

Na spalanie mogą mieć wpływ:

- sonda lambda
- zapchany katalizator (+ muli)
- zapchany tłumik
- czujnik temp. cieczy chłodzącej
- termostat
- źle ustawiony zapłon
- zapchana przepustnica - obroty szaleją
- filtr paliwa, powietrza
- pompa paliwa
- świece i przewody WN oraz cewka zapłonowa (tu poprawcie mnie jeżeli się mylę)

W moim przypadku (Polo Classic, 1.4, 60KM) na trasie spalał 10-10,5L i to przy normalnej jeździe

Zauważyłem, że temp. cieczy w trasie spadała do 70 stopni a w korkach szła do góry - wymieniłem termostat z obudową i czujnik temp. Spalanie spadło do 9,5-10L.

Dalsze podejrzenia padły na sondę - wymieniłem i na trasie minimum miałem 6,0L. W mieście classic niestety do 9,0 potrafi spalić.
j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

w takim razie nie mam pojęcia co to może być bo 10 litrów jak na 1,4 i to jeszcze 8v to naprawdę dużo a jak jeszcze mówisz że oszczędnie jechałeś to ile by spalił jak byś jechał nie ekonomiczne z ciężką nogą, szkoda nawet myśleć mi w takim samym polo jak twoje tylko 1,0 AER i 98r to w trasie to max 6 przy ekonomicznej jeżdzie to nawet do 5l. można zejść po miejscu krótkie odcinki tak 3-4 km w jedna strone to max 7 a jaki przebieg masz w tej polówce?? pozdrawiam
m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

Post autor: malyyx »

przemorski - a przed wymianą sondy, robiłeś analizę spalin tak jak ja ? czy pozytywny wynik, może jednak być fałszywy? temperatura szybko dochodzi do 90 stopni i się tego trzyma, nic nie spada.

katalizator ostatnio brat musiał wybebeszyć, bo mu auto muliło i rzeczywiście pomogło - sam też powiedział, że więcej spalił niż zwykle, jednak mój nie muli, zapłon jak pisałem sprawdzałem i jest ok, różnicy w jeździe też nie czuję, filtry nie są zużyte. Reszcie się przyjrzę.

jacekszymek1 - przebieg na liczniku to jest ok 98 tys. auto było sprowadzone do kraju w 2006 roku bodajże i jeżdżone w Polsce przez starszego pana po "wiosce :D" , który nabił w tym czasie 15 tys km (tak wynika z niemieckiej książki serwisowej) o ile w przebieg zrobiony w Polsce wierzę, to czy w Niemczech był cofany nie wiem. Tak czy siak, podwozie jest w bardzo dobrym stanie, silnik tak samo, czyściutki bez wycieków i bardzo równo pracuje, więc ogólnie stan mechaniczny auta jak na ten rocznik jest bardzo dobry.

Nie wiem czy pisałem wcześniej, że filtr paliwa, który wymieniłem ostatnio, poprzednio był jeszcze z roku 96, jednak nie mogło to mieć aż takiego wpływu na spalanie.

Książkowo wg. producenta to powinien palić w trasie 5l, więc jest 2x za dużo...

Kumpel ma kabel VAG, więc się podepnę jak zjadę do domu (studiuję i zostawiłem polówkę w domu z powodu tego spalania)
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Mam ten sam silnik co Ty malyyx i Ci powiem, że u mnie 10l/100 km to ten silnik brał jak robiłem nim odcinki po 3 km i później długi postój i znów powrót 3 km. Także na bank masz coś na rzeczy :( Ja się potrafię w miarę ekonomicznej jeździe [size=99px](w Polsce wg. mnie nie da się w pełni ekonomicznie, bo ciągłe dziury, ograniczenia i emeryci/flegmatycy jeżdżący 60 km/h)[/size] zejść do 7 litrów.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="przemorski"]Na spalanie mogą mieć wpływ:

- sonda lambda
- zapchany katalizator (+ muli)
- zapchany tłumik
- czujnik temp. cieczy chłodzącej
- termostat
- źle ustawiony zapłon
- zapchana przepustnica - obroty szaleją
- filtr paliwa, powietrza
- pompa paliwa
- świece i przewody WN oraz cewka zapłonowa (tu poprawcie mnie jeżeli się mylę)

W moim przypadku (Polo Classic, 1.4, 60KM) na trasie spalał 10-10,5L i to przy normalnej jeździe

Zauważyłem, że temp. cieczy w trasie spadała do 70 stopni a w korkach szła do góry - wymieniłem termostat z obudową i czujnik temp. Spalanie spadło do 9,5-10L.

Dalsze podejrzenia padły na sondę - wymieniłem i na trasie minimum miałem 6,0L. W mieście classic niestety do 9,0 potrafi spalić.[/quote]
dodam a nie poprawie ;) ;
- opony,np; szr. cale
- altek ,np; słabe aku, rozbudowane audio
m
malyyx
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 lis 2011, 15:42

Post autor: malyyx »

opony standardowe, tj takie jak zalecają w serwisówce, akku zmienone, audio to 2 fabryczne głośniki z przodu + 2 6x9 z tyłu, także żadnych szaleństw nie ma ;)
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

no ale sprawdzałeś ten czujnik temp?
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”