Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LukSc
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 09 sty 2010, 12:56

Post autor: LukSc »

Panowie nie wiem co tam pisze na tym rozruszniku, odpowiedzcie mi więc zalecany do polo 10,0 jest 44 ah czy jak wrzucę większy to bedzie zle>? np 47 ah lub 50 ah? to wpływa korzystnie czy nie ma znaczenia/?
Silny charakter i silne ręce Słowiańska dusza .. wielkie serce .!
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""LukSc""]Witam Panowie mam Polo 6n pojemność 1.0 mam następujące pytanie.

jaki aku polecacie?

Z tego co wyczytałem zalecany jest 44 ah Czy jak włożę np 50 to będzie zle?

podpowiedzcie. :buba:[/quote]

[quote=""LukSc""]
Panowie nie wiem co tam pisze na tym rozruszniku, odpowiedzcie mi więc zalecany do polo 10,0 jest 44 ah czy jak wrzucę większy to bedzie zle>? np 47 ah lub 50 ah? to wpływa korzystnie czy nie ma znaczenia/?[/quote]

Z mojego dośwadczenia wynika że wpływa korzystnie jak włożysz nieco większy aku (o większej pojemności). Ja w moim Polo 1.4 mam drugi (sic!) aku od nowości a samochód jest z 1998r. Alternator standard 70A. Polecam akumulatory firmy ZAP (Piastów) rewelacyjne!! Taki właśnie posiadam 53Ah i działa już 6 lat. Nie ładowałem go jeszcze prostownikiem ani razu. Po prostu bezobsługowy. Tegorocznej zimy przy mrozach -20 palił od strzała, a samochód trzymam pod chmurką. :cool:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ferdek540
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 24 wrz 2010, 12:16
Lokalizacja: RBR | RZE

Post autor: ferdek540 »

witam, moje polo robi różnie raz krótsze raz dłuższe trasy, mam silnik 1.0 ALL, z pożeraczy prądu mam tylko radio, ale w niedalekiej przyszłości chciałbym założyć jakieś lekkie car audio, aku o jakich parametrach byłby dla mnie najlepszym rozwiązaniem?
p
pawelziom
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2011, 20:50

Post autor: pawelziom »

Witam,
Mam Polo 1.0 37Kw (50KM) , zastanawiam się nad zmianą akumulatora , gdyż ten jest już dość słaby obecnie siedzi Banner 44Ah , czy mógłbym włożyć większy?
Awatar użytkownika
Gruby_
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 21 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Tczew ;))

Post autor: Gruby_ »

Tak jak koledzy piszą kilka postów wyżej. :)
6N Zielona Rakieta ;>

Dawniej Grbb
l
locke90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26

Post autor: locke90 »

Panowie, jako że mój bosch silver model 44Ah 360A będzie działał już 7-mą zimę, musze być nastawiony na nowy aku.
Wszystko okaże się przy pierwszym przymrozkach, czy tę zimę obecny przeżyje.

Mam do wyboru dwa bosche, 44Ah i 54Ah.
Który wybrać?
Różnica w cenie znikoma, jedynie pytanie czy 54Ah naładuje się, przy altku 70A.
Często robię dość krótki trasy - ok 8km
Jestem zdecydowany na model silver plus 54Ah, tyle że nie wiem właśnie czy będzie on doładowywany.

Daję linki do obydwu
http://allegro.pl/akumulator-12v-54ah-b ... 01437.html
http://allegro.pl/akumulator-12v-44ah-b ... 20974.html


Z góry dziękuję za poradę.
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Bierz 44Ah i bedzie spokoj.
Awatar użytkownika
emce
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2011, 22:45

Post autor: emce »

Mam pytanie, ostatnio zauważyłem w moim polo że mam założony większy alternator niż seryjny, 90A a nie 70A (prawdopodobnie poprzedni właściciel zrobił takiego psikusa) Nie wpłynie to w jakiś sposób na żywotność aku? nic się nie stanie? Z tego co słyszałem to altern, powinien być większy o jakieś 20A, to prawda?
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

alternator moze byc nawet i 40 amperowy czy nawet 140A i powinien akumulator utryzmywac w prawidlowej kondycjji. Nie ma to kompletnie znaczenia. Altek nie ma powiazania z aku. Altek sluzy do zaopatrzenia auto w prad- tyle ile potrzebuje w danym momencie oraz doladowac aku po rozruchu. Innymi slowy czysto teoretycznie mozna by aku wyciagnac z auta jak juz silnik chodzi. Pisze ze teoretycznie gdyz w dzisiejszych autach tego nie wolno robic ale w starszych jednostkach owszem zdarzalo sie ze tak sie robilo.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""emce""]Mam pytanie, ostatnio zauważyłem w moim polo że mam założony większy alternator niż seryjny, 90A a nie 70A (prawdopodobnie poprzedni właściciel zrobił takiego psikusa) Nie wpłynie to w jakiś sposób na żywotność aku? nic się nie stanie? Z tego co słyszałem to altern, powinien być większy o jakieś 20A, to prawda?[/quote]
nie powinno się nic stać , tylko sprawdzaj częściej stan elektrolitu w aku ponieważ wcześniej zostanie naładowany aku i może go ''gotować'' objawia się to najczęściej zapachem zgniłych jaj to wodór wydzielający się z aku.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nie bedzie naladowany wczesniej nawet o 1 minute. Zrzumcie ze altek ma swoja wydajnosc zalezna od obrotow silnika to raz dwa to to ze pobor pradu jest uwarunkowany od zapotrzebowania a nie od wydajnosci altka. Altek moze naprodukowac 70 czy 90 amper ale pod pelnym obciazeniem jego i na obrotach silnika min 4000. Auto po rozruchu potrzebuje np w dieslu okolo 20 amper na swieczki ( dogrzewanie ich przez 2,5 minuty) plus elektryka w aucie i swiatla to jakies 15 amper. Zostaje jeszcze ladowanie aku i tu tez jest poczatkowo 10-13 amper. Spada wraz z procesem ładowania stopniowo i potem dlugo sie utrzymuje okolo 3-4 ampery. Po tych 2,5 minuty w dieslu masz juz dodatkowa rezerwe pradowa bo swieczki nie grzeją i nie ma tak ze caly prad zamiast do swieczek bedzie lecial do aku. Mozesz nawet zalozych alternator 140 amperowy i tak bedzie ladowanie aku trwalo mniejwiecej 10-15 minut bo po to jest regulator ktory to utrzymuje napiecie na odpowiednim poziomie. Wiec z prawa ohma wyliczysz jakim pradem bedzie aku ladowany.

Innymi slowy aku w aucie moze byc nawet i 100Ah i nic to nie przeszkadza. Bedzie w takim samym stopniu naladowany jak ten mniejszy powiedzmy 40 Ah. Dlaczego?? bo podczas odpalenia auta pobierana bedzie taka sama ilosc pradu ktora to trzeba oddac do akumulatora podcas jazdy. Chodzi o bilans poboru i oddania pradu do aku. Jesli mniej odda altek do aku bo bylo jechane 5 minut autem to zarowno duzy jak i maly aku nie bedzie naladowany w 100%.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

może tak altki się różnią co do mocy 70 A i 90A oraz napięciem 12 V oraz 14V co do napięcia to mamy 12V i 14v zarówno 70Ai 90A i są to moce znamionowe, altek 90A będzie produkował większe natężenie przy tych samych obrotach co 70 A [ różnica w uzwojeniu] . altek to prądnica prądu zmiennego więc przy obrotach wytwarza napięcie V i natężenie A, regulator reguluje napięcie V, a nie natężenie A . aku to nie żarówka iż po wyłączeniu nie pobiera natężenia A i napięcia V .według prawa Ohma natężenie jest wprost proporcjonalne do napięcia a odwrotnie proporcjonalne do oporu, jeśli opór maleje napięcie rośnie i przy ładowaniu aku napięcie rośnie a opór aku maleje wraz z stopniem naładowania i aku się nie wyłączy jak zostanie naładowany tylko nadal pobiera natężenie i napięcie [elektrolit zaczyna się nagrzewać i gotować ].im większym natężeniem ładowany jest aku tym szybciej jest naładowany przy takim samym napięciu .
edit ;świece pobierają po 8A szt.= 32 A
edit ; cytat;''Innymi slowy aku w aucie moze byc nawet i 100Ah i nic to nie przeszkadza.''
na pewno aku większe nie będzie doładowane i padnie nawet przy tym samym poborze prądu . wszystko jest zależne ; aku , altek, zapotrzebowanie na energię w pojeździe i przeliczone jest to przez konstruktorów , pewno iż nie duże różnice w pojemności aku są bez znaczenia np kilka może do 10 Ah
Awatar użytkownika
emce
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2011, 22:45

Post autor: emce »

Dzięki za informacje :oki: teraz będę już spokojniejszy :cool2:
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

bialy0666 malo widac wiesz o elektryce czy elektronice. Absolutnie nie masz racji. Dlaczego> bo to co pisza na altkach czy 12 czy 14 volt nie ma kompletnie znaczenia. One sa takie same. Zreszta altek sam wytwarza napiecie duzo wieksze niz nawet sobie zdajesz sprawe. na stanowiskach badawczych na uczelni robilismy różne pomiary i bez regulatora altek juz przy niewielkich obrotach dawal 30-40 volt bez niczego. Do tego wszytskiego co podajesz powiem ci ze akumulatory łąduje sie wysokim napieciem ktore wytraca sie na opornicy. Ciekawi mnie czy wiesz dlaczego tak sie robi? czemu nie zapodac prostownik powiedzmy na 13 czy 14 volt i by ladował dajmy na to 5 czy 10 A tylko prostownik powinien miec 18volt plus opornica ktora mimo to ustawiamy takze prad 5 czy 10 amper. JEst jakas roznica przy takim ukladzie dla aku?? Jak uważasz.
Odnosnie napiecia jakie podaja na altkach to tak jak wspomnialem jedni pisza 12V inni ze 14V. Chodzi oto by nie pomylic z altkiem od jakiegos ciezarowca na 24V czy jakichs starych konstrukcji na 6V. Altek ma regulator ktory jak bys sie uczyl w skole takiej jak ja to bys wiedzial ze ma kilka regulatorow- pradu napiecia oraz pradu wstecznego.
Aku bedzie tak samo naladowany czy to bedzie 100 Ah czy 200Ah jego pojemnosci. Nie ma nic do tego. Chyba nie wiesz co to bilas jest bo jesli zabierzesz podczas rozruchu porcje energi X z duzego czy z malego aku to i taka sama porcje musi oddac altek do aku by przywócić jego stan naladowania do 100% czyli w jednym i w drugim przypadku bedzi eto cos kolo 10-15 minut jazdy autem.

Aku sie nie wyłaczy bo to czysta glupotaby była. Nie ma zadnego wlacznika. Chodzi oto iz aku osiaga napiecie 14,4 volta a tyle tez daje altek ktory posiada regulator. Jesli oba napiecia sa takie same to nie ma szans by polynał jakikolwiek prad czy w jedna czy w druga strone. Altek zaopatruje wtedy tylko elementy auta jak oswietlenie, nawiewy, elektronike pokladowa itp.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

to kolego poczytaj jeszcze o aku; budowa , na jakiej zasadzie działa, obsługę aku, zasady ładowania itp.... zapomniałeś kolego o A dlaczego np ; 70A i 90A mamy altki. mówimy tu o aku i altku a prostowniki to inna bajka.a opornice masz po to aby niemieć prostownika do każdej pojemności altka Ah aby był ładowany odpowiednim prądem A i aby służył jak najdłużej.
altek to prądnica prądu zmiennego posiadająca wzbudzenie - napięcie nie może być większe od 14V i tu mamy regulator napięcia i wzbudzenie, inaczej żarówki i cała elektryka w pojeździe była by na inne napięcie V. dlatego mamy takie a nie inne V ponieważ aku ma ok 12,7 V [ oczywiście uzależnione to jest od budowy, itp...] i aby był ładowany musi byc większe napięcie, do tego trzeba dodać spadki napięcia powodowane przez odbiorniki w pojeździe. nie będę oceniał nikogo jaka ma wiedzę ponieważ ja nie sadze od tego jest ktoś inny .tylko wyrażam swoje zdanie .
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”