[6KV] brak pierwszego biegu wentylatora, wyrzuca płyn

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

[6KV] brak pierwszego biegu wentylatora, wyrzuca płyn

Post autor: pr0 »

od momentu kupna classica 1.6 1F klima (z resztą nie działającą bo sprężarka padła ;P ) miałem problem ze zbyt małą ilością płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, zazwyczaj 2cm poniżej minimum - nic nie było spalane. Nie zwracałem na to większej uwagi - silnik się nie grzał, trzymał 90'C wg. wskazań licznika. Teraz po wymianie płynu chłodniczego (G12 FEBI czerwony) problem występuje nadal. Auto gubi płyn do pewnego poziomu a potem utrzymuje się ok. 1 cm nad dnem zbiorniczka wyrównawczego.

Miejsce uciekania płynu znalezione: w zbiorniczku wyrównawczym są 2 małe otwory technologiczne (nad maxem) i z nich po zagrzaniu bardzo mocno leci płyn po wcześniejszym dolaniu między min - max. Po zalaniu nowego płynu i wyrzyganiu nadmiaru stojąc w garażu odpaliłem auto, pokazywało wg. wskazań nawet 110'C i dopiero włączał się wiatrak od razu na drugi bieg bardzo szybko zbijając temperaturę do 95'C.

W czasie jazdy problem nie występował. Temperatura trzyma się 90'C. tego samego dnia w którym była wymiana jednorazowo skoczyła mi temperatura w korku do 100'C. Potem nawet butując na postoju wiatrak włączał się normalnie na drugi bieg przy lekkim przekroczeniu 90'C (licznikowe 92-93).

Pierwszy bieg wiatraka po podpięciu na krótko jest.

Zdaniem mechanika możliwe, że jest to termostat w korku lub co bardziej prawdopodobne czujnik temperatury. Nie mam możliwości podpięcia auta do VAG ani załatwienia termometru do ponad 100'C. Miał już ktoś taki problem? Zaufać mechanikowi i wymienić ten korek z czujnikiem? Może ktoś z forumowiczów podłączyłby Polinkę do VAG'a byle nie za 100/150zł bo taniej w 3city nie znalazłem :mrgreen:

Sam silnik nagrzewa się do 90'C (znowu wg. wskazań wew. licznika) po około 2km lub ok. 5-7min stania w korku. Temp. zew. 5-10'C. Obroty w normie ok. 820-850. Dodam, że po otwarciu maski jest buch gorącego powietrza, coś jak otwarcie piekarnika. W innych autach tego nie miałem.

Spalanie na poziomie: trasa 6litrów miasto 11-12 litrów. Laczki 195/50/15. W mieście nie przekraczam 2500obr z prędkościami jak Bóg nakazał. Jeżdżę zazwyczaj na odcinkach 7-15km dla cyklu miejskiego :amen:

edit: czy to sie nada? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-c ... 39307.html
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Na początek sprawdź na krótko czy wentylator działa na obu biegach. Jak tak to pewnie będzie trzeba wymienić czujnik w chłodnicy taki 3 pinowy wkręcany w chłodnicę. Ale nie taki jak pokazałeś a taki http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 82249.html
Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

Post autor: pr0 »

Po wymianie korka przestał wyrzucać płyn a wentylator zaczął działać na obu biegach :oki:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”