od momentu kupna classica 1.6 1F klima (z resztą nie działającą bo sprężarka padła ;P ) miałem problem ze zbyt małą ilością płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, zazwyczaj 2cm poniżej minimum - nic nie było spalane. Nie zwracałem na to większej uwagi - silnik się nie grzał, trzymał 90'C wg. wskazań licznika. Teraz po wymianie płynu chłodniczego (G12 FEBI czerwony) problem występuje nadal. Auto gubi płyn do pewnego poziomu a potem utrzymuje się ok. 1 cm nad dnem zbiorniczka wyrównawczego.
Miejsce uciekania płynu znalezione: w zbiorniczku wyrównawczym są 2 małe otwory technologiczne (nad maxem) i z nich po zagrzaniu bardzo mocno leci płyn po wcześniejszym dolaniu między min - max. Po zalaniu nowego płynu i wyrzyganiu nadmiaru stojąc w garażu odpaliłem auto, pokazywało wg. wskazań nawet 110'C i dopiero włączał się wiatrak od razu na drugi bieg bardzo szybko zbijając temperaturę do 95'C.
W czasie jazdy problem nie występował. Temperatura trzyma się 90'C. tego samego dnia w którym była wymiana jednorazowo skoczyła mi temperatura w korku do 100'C. Potem nawet butując na postoju wiatrak włączał się normalnie na drugi bieg przy lekkim przekroczeniu 90'C (licznikowe 92-93).
Pierwszy bieg wiatraka po podpięciu na krótko jest.
Zdaniem mechanika możliwe, że jest to termostat w korku lub co bardziej prawdopodobne czujnik temperatury. Nie mam możliwości podpięcia auta do VAG ani załatwienia termometru do ponad 100'C. Miał już ktoś taki problem? Zaufać mechanikowi i wymienić ten korek z czujnikiem? Może ktoś z forumowiczów podłączyłby Polinkę do VAG'a byle nie za 100/150zł bo taniej w 3city nie znalazłem :mrgreen:
Sam silnik nagrzewa się do 90'C (znowu wg. wskazań wew. licznika) po około 2km lub ok. 5-7min stania w korku. Temp. zew. 5-10'C. Obroty w normie ok. 820-850. Dodam, że po otwarciu maski jest buch gorącego powietrza, coś jak otwarcie piekarnika. W innych autach tego nie miałem.
Spalanie na poziomie: trasa 6litrów miasto 11-12 litrów. Laczki 195/50/15. W mieście nie przekraczam 2500obr z prędkościami jak Bóg nakazał. Jeżdżę zazwyczaj na odcinkach 7-15km dla cyklu miejskiego :amen:
edit: czy to sie nada? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-c ... 39307.html