[9N] Wymiana sprzegla

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

[9N] Wymiana sprzegla

Post autor: Marcofaszysta »

Witam wszystkich zainteresowanych i proszę o pomoc.Otóż dowiedziałem się niedawno ze mam sprzęgło na wykończeniu i muszę pomyśleć o wymianie tego ustrojstwa.
I teraz tak Moje polo to 1.9 SDI 2003 rok
Powiedzcie mi proszę jakie części wchodzą w kompletne sprzęgło w moim modelu i jaki jest koszt wymiany.
Trochę czytałem i mam dylemat czy zakładać 2 mas czy 1mas.Wypowiedzcie się na ten temat,bo wiem ze 1mas wychodzi taniej.Ale taniej to nie znaczy dobrze,ale z drugiej stronie jeśli można to chętnie wybiorę tańsza opcje.Z góry dzięki za pomoc i pozdro:)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

A skąd pomysł, że masz dwumas?

Musiałbym sprawdzić jeszcze w ETKA ale w katalogu Sachs jest jednomas.
Musiałbyś wymienić:
- tarcza
- docisk
- łożysko oporowe.

Jeśli masz śladu zapocenia olejem, które mogą świadczyć o puszczaniu oleju przez uszczelniacz za zamachem to dobrze go chwycić za jedną robotą.
Koszt sprzęgła zależy od producenta i miejsca zakupu
Intercars:
SACHS
3000 950 002 cena 901.84 zł
LUK
619 3029 00 Cena: 628.87

allegro znacznie taniej, przykładowa aukcja:
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-skoda-fa ... 42220.html
Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

Post autor: Marcofaszysta »

No widzisz,dzieki za podpowiedz.Ja w tym temacie orlem nie jestem i dlatego myslalem ze do każdego modelu można zalożyc 1 mas jak i 2 mas,a róznica jest w cenie i zywotnosci sprzegla.
To jednak nie jest tak zle cenowo jak myslalem,spodziewalem sie ok 1500 zl kosztow.
A jakbys mogl to sprawdz w ETCE czy napewno jest 1 mas ok??
I wielkie dzieki za pomoc:)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

Post autor: Marcofaszysta »

Acha jeszcze jedno,jesli sie myle to mnie popraw.Czy to nie jest tak ze w karzdym nowym aucie wychodzacym z fabryki jest zamontowany 2 mas? Bo jesli dobrze rozumiem 2mas jest ochrona calego sprzegla tak??
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dwumasowe jest stosowane w mocniejszych dieslach i turbobenzynach. A lepsze właściwości tłumiące drgania skrętne niż sprężyny w tarczy sprzęgłowej. Ruszanie silnikiem z dużym momentem obrotowym jest delikatniejsze. Ochrania również wał przed przeciążeniami.

Z tego co widzę w ETKA to masz jednomas.
Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

Post autor: Marcofaszysta »

Dzieki wielkie jhosef za fatyge,teraz mam co nieco pojecie o temacie Pozdro:)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”