[9N] 1.4 tdi opinie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

[9N] 1.4 tdi opinie

Post autor: gielader40 »

witam mam zamiar kupic polo 1.4tdi prosze wiec uzutkowników tych samochodów o jakiekolwiek opinie na temat tego auta typowe usterki, na co zwracac szczegulna uwage itp.idt.. z góry dziekuje
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Witaj. Nie rozpisałeś się za dużo jakiego typu chciałbyś kupić autko w 1.4 TDI...
Okulary wychodziły na pompowtryskach, są to nowsze już jednostki i tu trzeba uważać co się wlewa do baku. (wymiana pompowtrysków w ASO to koszt 5 000 zł).
Jeśli chodzi o dieselki uogólniając mogę powiedzieć Ci że należy przed zakupem zwrócić uwagę na:
1 maglownicę. (Bez znaczenia czy ON czy PB) Poruszać energicznie kierownicą na nieodpalonym silniku i wsłuchać się czy nic tam nie słychać.
2 turbinę. Odpalając diesla z turbiną na ciepłym siniku powinien on puścić dymka - znak że z turbawką jest wszystko w porządku.
3 olej. (Bez znaczenia czy ON czy PB). Zwróć uwagę na jakim oleju jeździ, żeby później nie było: :o że bierze hektolitry oleju i w dodatku jeździ na mineralnym bo faciowi nie chciało się wymieniać pierścieni.
I ogólnie w miarę możliwości zajrzyj czy nie poci się nigdzie, kulturę pracy silnika, przebieg auta, skontroluj odległości między elementami blacharki, żeby później nie było niesmaku że kupiłem "bite".
Udanego zakupu :grin: :piwo:
Pozdrawiam.
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

dzieki kolego napewno sie przyda a chodzi mi konkretnie o okulara
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Jak dla mnie to zastanów się poważnie nad tym motorem poszukaj lepiej 1.9 TDi 1.4 TDi to zło i 3 cylindry
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

[quote=""Polok""] Okulary wychodziły na pompowtryskach, są to nowsze już jednostki i tu trzeba uważać co się wlewa do baku. (wymiana pompowtrysków w ASO to koszt 5 000 zł)[/quote]
a to 6n2 i 6n to na pompie były?
Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

[quote=""ralfbox""]a to 6n2 i 6n to na pompie były?[/quote]

W 6N nie było TDI a już tym bardziej nie 1.4 . Szły 1.7 SDI AKU - 60 KM i 1.9 SDI ASX - 64 KM -oba na pompie.
W 2000 r wyszły pierwsze 6N2 1.4 TDI już na pompowtryskach z zatrważającą mocą 75 KM :crazy:
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

jak kolega wyżej napisał w 6n nie było TDI tylko SDI 1,7 60 koni mechanicznych i 1,9 64 oba były na pompie TDI pojawiło sie w 6n2 dopiero i były na pompo wtryskach powiem że jak bym miał kupić 1,4 TDI to wolałbym już 1,9 SDI lub 1,9 tdi. poważnie sie zastanów zanim kupisz ten motor
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

[quote=""jacekszymek1""] jak bym miał kupić 1,4 TDI to wolałbym już 1,9 SDI lub 1,9 tdi. poważnie sie zastanów zanim kupisz ten motor[/quote]

jacekszymek1 - Nie wiem dlaczego wszyscy tak się boją 1.4 TDI i tych trzech cylindrów... Że silnikiem majta jakby na sznurku wisiał? A niech sobie nim majta... Nie zależy mi na tym... Pięciocylindrowce też nie mają zbyt wysokiej kultury pracy i też nimi "robi"... Triumph od dawien dawna wypuszcza motocykle z trzema cylindrami i jak czytuję dobrze się miewają i nikt na nie nie narzeka... Piszesz że wolałbyś 1.9 SDI ??? SDI żeby "zarobić" 75 KM musiałoby mieć ze 3.0 litra pojemności.
Przy zakupie mojego 1.4 TDI kierowałem się przede wszystkim niskim przebiegiem. Nie zależało mi jakie to będzie auto, jaki kolor, jaka pojemność czy jaka marka. Chciałem coś "nie wylatanego". Padło na Polo i nie żałuję. I może obalę tutaj mit jaki krąży o trzy cylindrowym silniku 1.4 TDI ale powiem Wam wszystkim że jeśli będę kupował drugi samochód to kupię właśnie taki sam. No może ten po lifcie ale z tym właśnie silnikiem.
Zrobiłem nim już od stycznia 39 000 km i silnik tylko sobie mruczy... Żadnych usterek, przyspieszenie dosyć dobre, spalanie w okolicach 5 litrów, fakt sporych rozmiarów dół turbinowy między 1.800 a 2.000 obrotów ale idzie to przeżyć.
Latam nią na trasie PL - Luxembourg - 1300 km w jedną, a i tutaj przebywając też się niemało robi. W PL jestem mniej więcej co miesiąc, po każdej takiej wycieczce +2600 na blacie.
Całkiem zwinne autko w mieście, na trasie też nic nie ma do zarzucenia, oleju nie bierze, jeżdżę na Castrol-u 5W30 do Turbo Diesla.
Przesiadłem się na Polo z o wiele większego auta ale nie za bardzo odczułem różnicę w jego gabarytach, no może w mieście podczas parkowania ;)
Kończąc ten spam chciałem powiedzieć że oceniam 1.4 TDI w samych superlatywach i nie bądźmy "horągiewkami", nie powtarzajmy bzdur z ust do ust... Przetestujmy najpierw...
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Polok""]Nie wiem dlaczego wszyscy tak się boją 1.4 TDI i tych trzech cylindrów... Że silnikiem majta jakby na sznurku wisiał? A niech sobie nim majta... Nie zależy mi na tym... Pięciocylindrowce też nie mają zbyt wysokiej kultury pracy i też nimi "robi"... Triumph od dawien dawna wypuszcza motocykle z trzema cylindrami i jak czytuję dobrze się miewają i nikt na nie nie narzeka... Piszesz że wolałbyś 1.9 SDI ??? SDI żeby "zarobić" 75 KM musiałoby mieć ze 3.0 litra pojemności. Przy zakupie mojego 1.4 TDI kierowałem się przede wszystkim niskim przebiegiem. Nie zależało mi jakie to będzie auto, jaki kolor, jaka pojemność czy jaka marka. Chciałem coś "nie wylatanego". Padło na Polo i nie żałuję. I może obalę tutaj mit jaki krąży o trzy cylindrowym silniku 1.4 TDI ale powiem Wam wszystkim że jeśli będę kupował drugi samochód to kupię właśnie taki sam. No może ten po lifcie ale z tym właśnie silnikiem. Zrobiłem nim już od stycznia 39 000 km i silnik tylko sobie mruczy... Żadnych usterek, przyspieszenie dosyć dobre, spalanie w okolicach 5 litrów, fakt sporych rozmiarów dół turbinowy między 1.800 a 2.000 obrotów ale idzie to przeżyć. Latam nią na trasie PL - Luxembourg - 1300 km w jedną, a i tutaj przebywając też się niemało robi. W PL jestem mniej więcej co miesiąc, po każdej takiej wycieczce +2600 na blacie. Całkiem zwinne autko w mieście, na trasie też nic nie ma do zarzucenia, oleju nie bierze, jeżdżę na Castrol-u 5W30 do Turbo Diesla. Przesiadłem się na Polo z o wiele większego auta ale nie za bardzo odczułem różnicę w jego gabarytach, no może w mieście podczas parkowania Kończąc ten spam chciałem powiedzieć że oceniam 1.4 TDI w samych superlatywach i nie bądźmy "horągiewkami", nie powtarzajmy bzdur z ust do ust... Przetestujmy najpierw...[/quote]I ja się pod tym podpisuję, z tą małą róznicą, że przez 4 lata zrobiłem tylko ponad 50 kkm i nie jeżdzę do luxembourgu. Jedyna wada to dosyć silne drgania motoru na postoju i lekkie szarpanie podczas ruszania, a później to już poezja i sama przyjemność z jazdy. Naprawdę polecam jak do miasta, tak i poza.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Man3k
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 16 wrz 2009, 7:28
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Man3k »

I ja tez ;) jezdze juz 1.4 TDi jakies 27 miesiecy,zrobilem ponad 30tys kilometrow i zlego slowa na temat tego silnika nie moge powiedziec ;) fakt,czuc drgania na wolnych obrotach,ale bez przesady.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

w Variantach były TDI :) nawet 110 km
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Koledzy powiedzcie jak u was z poziomem wibracji przy ruszaniu i jeździe na półsprzęgle bez gazu?
U mnie niestety sprzęgło poszarpuje w 1,4 TDI i zastanawiam się ile w tym specyfiki napędu a ile kończącego się sprzęgła.
m
mlodyzx6r
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2011, 9:13

Post autor: mlodyzx6r »

ja póki co zrobiłem 18 tys km w kilka miesiecy, polo juz na CHipe:)) i lata
To nie prędkość zabija, tylko nagłe jej wytracenie...
e
erykko

Post autor: erykko »

[quote=""jhosef""]Koledzy powiedzcie jak u was z poziomem wibracji przy ruszaniu i jeździe na półsprzęgle bez gazu?
U mnie niestety sprzęgło poszarpuje w 1,4 TDI i zastanawiam się ile w tym specyfiki napędu a ile kończącego się sprzęgła.[/quote]
Ja mam co prawda 1.4TDI 9N, ale to starszy brat Twojego. Po wymianie sprzęgła (przy okazji wymiany łożysk w skrzyni w zeszłym tygodniu) jest o niebo lepiej. Są wibracje, ale nie takie jak wcześniej. Wiadomo, to w końcu 3 cylindry i jakiejś genialnej kultury pracy nie można się spodziewać. U mnie sprzęgło jeszcze by pojeździło nieco (nie było tragicznie skatowane), ale już łapało przy samej górze, teraz łapie prawie od razu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”