[6N] zawieszenie/gwint

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
knapior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: Wrzosowa /k.Częstochowy

[6N] zawieszenie/gwint

Post autor: knapior »

Witam skladam powoli pole i mam pytanko jesli chodzi o zawieszenie przod kupilem poduszke zalozylem na gwint i na auto lecz pod poduszka niezalozylem lozyska jakie sa konsekfencje?
podbij na gg 7339526 niemoge odpisywac na priv
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Będzie bardzo trudno skręcić ponieważ guma będzie musiała się obrócić w kielichu co jest wręcz nie wykonalne . A kierownica nie będzie sama wracała na miejsce.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Zaloz lozysko, po cos ono jest. Zajedziesz gume, zniszczysz ja po prostu. Kup lozysko i je zamontuj. Wydasz raz, a tak za daje gora 2 tygodnie jazdy i bedziesz musial wymieniac tez poduszke.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
fisitko
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2010, 22:07
Lokalizacja: Miasto KrólóVW

Post autor: fisitko »

ciekawi mnie dlaczego w momencie kiedy miałem skręcony gwint na ok. -40/40 czyli wyżej niż obecnie miałem beton nie do wytrzymania i auto skakało (sprężyny utworzyły jakby komin) a w momencie kiedy opuściłem budę niżej to było bardziej miękko i dało się posuwać po drogach, jakieś sugestie?
Moja była buteleczka] http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=27647

Pasja to brak limitów!
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

fisitko
to oczywiste, krecisz wyzej gwint to sprezyny sie bardziej sciskają, pod naciskiem auta na dołkach są tak twarde, ze tloczysko amorka nie pracuje w pelnym zakresie bo trzymają go sprezyny, przy skreceniiu nizej sprezyny sie rozluzniają, nie potrzeba wtedy tyle siły zeby "ugiąć" sprezyny i amorek pracuje swobodnie
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Paffcio, tylko ze sprezyny sa ciagle tak samo sciskane... przez wage samochodu (niezaleznie od wysokosci). Co najwyzej amortyzator pracuje w innym miejscu, nie u gory cylindra tylko w srodku jego wysokosci. Pewnie tak maja gwinty bez regulacji twardosci, bo zapewne takiej nie masz.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""marcin86""]Paffcio, tylko ze sprezyny sa ciagle tak samo sciskane... przez wage samochodu (niezaleznie od wysokosci). Co najwyzej amortyzator pracuje w innym miejscu, nie u gory cylindra tylko w srodku jego wysokosci. Pewnie tak maja gwinty bez regulacji twardosci, bo zapewne takiej nie masz.[/quote]

Kolego bierzesz pod uwagę tylko masę auta która działa na amortyzator ze sprężyną. Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę nakrętki ustawiające wysokość które im wyżej tym bardziej ściskają sprężynę bez obciążenia i analogicznie im niżej tym sprężyna jest bardziej rozciągnięta i działa na nią tylko waga auta.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

No ko wage ktora na nie naciska jest taka sama ale przy maksymalnym skreceniu w góre ta waga pracuje na (załóżmy) 8 cm a przy rozkręconym na 14 cm z tąd ruznica twardosci chodzi i o swobodna prace zawieszenia skracajac sprezyne utwardzasz, tyle
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ok macie racje zakrecilem sie...
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
fisitko
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2010, 22:07
Lokalizacja: Miasto KrólóVW

Post autor: fisitko »

nie mam regulacji twardości, jedynie regulację wysokości.
myślałem o takich właśnie powodach twardości, ale odrzuciłem to rozwiązanie problemu bo jak może być, że im wyżej gwint tym twardszy:)
czyli jedyna opcja, żeby mieć "miękko" w gwincie to maks w dół?
dzięki za pomoc i podpowiedzi :hello:
Moja była buteleczka] http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=27647

Pasja to brak limitów!
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""fisitko""]nie mam regulacji twardości, jedynie regulację wysokości.
myślałem o takich właśnie powodach twardości, ale odrzuciłem to rozwiązanie problemu bo jak może być, że im wyżej gwint tym twardszy:)
czyli jedyna opcja, żeby mieć "miękko" w gwincie to maks w dół?
dzięki za pomoc i podpowiedzi :hello:[/quote]

Jak sie ma duże wymagania co do twardości to się albo kupuje gwint z regulacja twardości, albo gdy jest kupiony bez tej funkcji to się pisze do np dystrybutora Eibacha/KW/H&R by dobrać i kupić sprężyny wg potrzebnej nam twardości.
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Panowie tak zeby nie zkaldac nowego tematu podlaczam sie do tego z pytaniem o gwint. CHce wrzucic do go auta tylko mam problem z wyborem. Jaki gwint polecacie i czy FK AK Street sie nadaje? Zalezy mi zeby auto poszlo duuzo na glebe a przy okazji bylo jak najbardziej twarde zeby mi oponki nie tarly bo mam szerokie felgi. Dajcie znac jaki gwint najlepiej wrzucic do 6N?

POZDRO
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”