Termostaty padają jak muchy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
martin
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:16
Lokalizacja: Poznań

Termostaty padają jak muchy.

Post autor: martin »

Witam. Mam z moją 6n -ką nietypowy problem. W ciągu półtora roku padły mi 3 termostaty co przypadkiem już raczej nie jest.
Ale historia od początku. Pierwszy termostat "no name" z zaleceniami został wymieniony na nowy polecenie firmy Wahler. niestety po pół roku temp. z 90 stopni w mieście na trasie znowu schodziła do 70. Pomyślałem , nawet Wahler -owi może trafić się felerny. Zakupiłem więc tym razem cały zestaw (termostat, uszczelka, króciec) znowu Wahler -a i wymieniłem. Wszystko było dobrze, dopóki ostatnio zauważyłem że polo nie nagrzewa się jak powinno i na trasie znowu zobaczyłem 70 stopni. Wiec znowu termostat , po kolejnym pół roku.
Pompa powinna być ok, poziom płynu w normie, wiatrak się załączą.
Pytanie gdzie mogę się doszukiwać problemu? Tym razem nie przepłacę już za Wahale -ra! Co polecacie zamiast Wahler -a ? Oryginał VW ?
Mein erste Deutschewagen VW Polo.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Bry
Moze wpierw wyciągnij termostat i zagotuj go, zobacz czy igiełka sie wysuwa i chowa spowrotem, w twoim przypadku termostat przepuszcza, czyli tak jakby igiełka sie nie chowała do końca, lub tez króciec miałby nieodpowiedni kształt.
Jaki króciec zakupiłes za 2 razem? ori?
Generalnie jak nie chce Ci sie z tym wszystkim pier.... :butcher: , kupuj ori termostat i króciec. Przynajmniej bedziesz miał pewnośc ze cześci są ok.

Mi po założeniu Wahlera i ori krócca tez pare razy termostat nie zadziałał, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, na ciepłym silniku (80* - ostrożnie bo buchnie pary troche) i zakreciłem go. Od tamtego momentu trzyma elegancko 90* :cool:
Awatar użytkownika
facaldo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 paź 2010, 11:26
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: facaldo »

Miałem taki sam problem w swojej 6n2 , temperatura spadała podczas jazdy do 70 stopni tak jak u Ciebie.
Wymieniłem termostat i czujnik i już wszystko gra. Temperatura w normie.

Jedyne co mogę Ci poradzić to sprawdź przy nagrzaniu silnika tak przy 70 stopniach chłodnicę, jeśli będzie ona ciepła tzn ze termostat jest otwarty czyli jest popsuty i dlatego źle pokazuje i nadal będzie Ci pokazywał spadek temperatury.
Wówczas będzie wiadomo ze jest termostat do wymiany.
Awatar użytkownika
martin
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: martin »

Chodzi o to że, poprzednie dwa Wahler -y były sprawdzane w garnuszku i były OK. Pół roku działania jak na Wahler -a to chyba za krótko. Zdaje sobie sprawę że mam ciągle otwarty obieg i osiągniecie 90stopni w mieście trwa bardzo długo . A każdy wyjazd na obwodówkę czy za miasto automatycznie powoduje spadnie do 70 stopni. Po prostu non stop mam niedomknięty termo. Tylko dlaczego tak szybko mi padają ?
Ogólnie spróbuje tej akcji z 80 stopniami i odkręconym zbiorniczkiem. Dzięki za radę :) A BTW jakie jest koszt ori termostatu i króćca ?
Mein erste Deutschewagen VW Polo.
Awatar użytkownika
facaldo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 paź 2010, 11:26
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: facaldo »

martin ja kupiłem termostat za 40 zł w EDPOLU , też sprawdzałem swój poprzedni termostat w cieplej wodzie i był ok a ciągle działo się to samo z temperaturą.
Zobacz jeszcze czy króciec nie przebija ci gumki.
m
miecio
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: miecio »

Witam, mam pytanie. Kupiłem sobie termostat WAHLER 3143.87D i postanowiłem go sprawdzić, jednak gotowałem go w wodzie i jego wygląd się nie zmieniał (dwa razy sprawdzałem). Możecie mi powiedzieć co się powinno stać przy wody zagotowaniu? Igiełka się powinna schować, wysunąć, czy może ten cały plastik na sprężynie powinien się schować? Nie wiem czy nie jest uszkodzony.

Swoją drogą długie nagrzewanie, spadki do 80 stopni przy szybszej jeździe to oznaka uszkodzonego termostatu, prawda? Jest jakiś nieinwazyjny sposób sprawdzenia sprawności starego termostatu?
Polo III Classic 6kv2 1.4 8v 44 kW 60 KM kod silnika: AUD rok: 2000
t
t_omcio7
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2011, 18:07

Post autor: t_omcio7 »

I u mnie wystąpił podobny problem - wystarczyło przeczyścić miejsce połączenia termostatu z krućcem, tam gdzie przepuszcza wodę. U mnie nagromadził się tam osad (naprawdę niewiele) i to wystarczyło aby termostat nie zamykał całkowicie obieg.
Po przeczyszczeniu ustrzymuje temperaturę - wskaźnik temperatury pokazuje ok. 85 stopni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”