Ciężko kręcące się koła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Ciężko kręcące się koła

Post autor: ragiern »

Witam!
Mając dziś Polo na podnośniku zauważyłem, że koła osi przedniej dużo ciężej obracają się od kół tylnych. Czy jest to normalny objaw dla 6N-ki?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no kolego moze ci hamulce nie odbily i dlatego :D :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Proponuje przeczyścić prowadnice zacisków i nasmarowac je. sam tak robilem jakis czas temu.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

koła przednie będą się obracać ciężej ponieważ są do nich przymocowane pół osie a te muszą pokonać opór mechanizmu różnicowego o ile drążek zmiany biegów jest w pozycji luz,jeśli wrzucony bieg to jeszcze dochodzi opór skrzyni, natomiast koła tylne tylko opór łożysk.to tylko w przypadku podpiętych pół osi .jeśli pół osie zdemontowane to różnic w toczeniu nie powinno być dużych . łożysko 2 rzędowe przedniego koła może stawiać trochę większy opór niż stożkowe łożyska koła tył, w tym wypadku jeśli opory są, to jak koledzy piszą klocki ocierają o tarcze, padnięte łożysko koła.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

bialy0666
ale pół osie nie stawają takiego oporu, u mnie jest przykładowo jest niewielka różnica, także albo ma hamulce nieodbite (ale tu byś słyszał szorowanie klocków) albo łożyska na wykończeniu
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Wielkie dzięki za każdą z odpowiedzi! :)
Za chwilę wyruszam poza miasto (jakieś 30 km w jedną stronę), więc wszystko powinno się wyjaśnić. Jeśli faktycznie jest coś nie tak z hamulcami, to felga na takim dystansie już się zagrzeje i będę wszystko wiedział. ;)
Póki co, skłaniam się ku odpowiedzi bialego0666, gdyż opór koła lewego i prawego przedniej osi jest porównywalny, a nie sądze, by oba hamulce tak samo się zapiekły. ;)
Jak wróce dam znać. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

[quote=""ragiern""]Wielkie dzięki za każdą z odpowiedzi! :)
Za chwilę wyruszam poza miasto (jakieś 30 km w jedną stronę), więc wszystko powinno się wyjaśnić. Jeśli faktycznie jest coś nie tak z hamulcami, to felga na takim dystansie już się zagrzeje [/quote]
Stary jeśli coś nie tak z hamulcami to po takim dystansie będziesz miał dym i zagotowany płyn a nie felga się zagrzeje.. podnieś samochód z jednej strony, dobrze go podstaw - wrzuć piątkę, bez gazu i daj mu pochodzić z minutę.. wtedy sprawdź temperaturę tarczy i łożyska i wtedy coś może będzie wiedział..
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""dumle""]bialy0666
ale pół osie nie stawają takiego oporu, u mnie jest przykładowo jest niewielka różnica, także albo ma hamulce nieodbite (ale tu byś słyszał szorowanie klocków) albo łożyska na wykończeniu[/quote]
kolego ale jest różnica ? , i kolega ragiern pytał o tą różnice więc pisałem jak jest .
Awatar użytkownika
bartek_tychy
Swój
Swój
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2009, 18:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bartek_tychy »

ewentualnie sprawdz bo byc moze skonczylo sie juz lozysko na piascie u mnie ciezej sie krecila jedna strona w porownaniu z druga, ale gdyby konczylo sie lozysko to slyszal bys podaczas jazdy specyficzny szum
Awatar użytkownika
harek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2011, 17:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: harek »

najprościej sprawdzić to na prostej drodze (to może być trudne w naszym kraju), jedz i puść kieratę. Ściąga na lewo lub prawo? łatwo wyczujesz z którą stroną masz problem, jeśli w ogóle taki będzie, wg mnie wszystko jest ok, koła przednie będąc podniesione kręcą się z oporem stawianym przez mechanizm różnicowy :)
fiesta -> civic-> fiesta -> civic -> obecnie polo 1.4 MPI i berlingo 2.0 HDI :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No i wszystko się wyjaśniło. :) Ku mojej uciesze bialy0666 miał rację. Nieco większe opory toczenia się kół osi przedniej nie są spowodowane zapieczonymi hamulcami. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”