[6n] wycieraczki przód i tył

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

[6n] wycieraczki przód i tył

Post autor: Messiash »

mam problem z wycieraczkami
z przodu chodzą głośno jak czołg jak to naprawić ?

z tyłu nie chodzą (myślę, że pewnie jak w golfach trzeba rozebrać i wyczyścić)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Co do przodu, obstawiałbym pióra. A jeżeli chodzi o tył, prawdopodobnie padł silniczek.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

z przodu napewno nie pióra, coś z silniczkiem chyba też, jest gdzieś schemat jego? ktoś go rozbierał?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Messiash"]z tyłu nie chodzą[/quote]
Sprawdź czy wogóle dochodzi prąd do silniczka. Jeżeli nie to sprawdź przewody w przelotce między budą a klapą. Było już o tym wiele razy. Natomiast jeżeli jest prąd to silniczek kaput, co też jest częstą awarią Polówek.
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

silniczek kaput czy po prostu trzeba go wyczyścić (tak jak w golfach?)

sprzężenie zwrotne idzie więc prąd jest
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

podłącze się pod swój temat.

kupiłem jakiś czas temu silniczek wycieraczek do tyłu i ostanio w ogóle nie działa mi spryskiwacz. czy to się jakoś czyści czy się po prostu wymienia.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

koledzy opisów czyszczenia i naprawy mechanizmu tego silniczka jest w internecie pełno. Wiec brudzi się ślimak - czyli cześć pracująca a od silniczka wycieraczki tylnej to lepiej chodźcie z daleka, nie rozbierajcie go (bo i po co) a na czas naprawy to okryjcie te wloty przez które widać uzwojenie silniczka - radę wam bo sam "naprawiałem" 2 takie mechanizmy i z mojej strony polecam zaopatrzyć się w śrubki, małe wiertło, smar, silikon czarny albo i inny, tutoriala do naprawy koleś na forum golfa napisał wg. mnie najlepszego.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Messiash"]i ostanio w ogóle nie działa mi spryskiwacz. czy to się jakoś czyści czy się po prostu wymienia[/quote]
[quote="mistrzsieci"]koledzy opisów czyszczenia i naprawy mechanizmu tego silniczka jest w internecie pełno[/quote]
Dawid, ale koledze chodzi o to że nie działa spryskiwacz, a nie że silniczek nie działa :)
zdejmij osłonę klapu, wypnij wężyk z dyszy i naciśnij sprysk na tylnąszybę i sprawdź czy leci. jeżeli nie, to trzeba sprawdzić doprowadzenie płynu do dyszy. Czyli od zbiorniczka przez całe auto do dyszy. łączenia wężyka są: tuż przy zbiorniczku sprysków (1 przy samej pompce, drugie tuż pod zbiorniczkiem), w okolicach tylnej kanapy pod tapicerką (nie pamiętam dokładnie, może gdzieś przy parapecie). Jeżeli tu będzie cacy, to jeszcze zerknij czy w przelotce między klapą a budą nie pękł wężyk.
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Witam
To i ja zapytam, mam podobny problem z przednimi wycieraczkami najszybsze obroty chodzą ok ale wolne już gorzej raz działa raz nie jak działa to wycieraczki suna bardzo powoli i czasem zatrzymają się w połowie szyby Obczaiłęm przekaźnik i niby styka za każdym razem... czyścić silniczek ? czy kupić używkę? ma ktoś ten opis czyszczenia silniczka??
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

dodatkowe cechy to takie, że jak nacisnę spryskiwacz tylni to delikatni pryska na przednie szyby
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="Messiash"]dodatkowe cechy to takie, że jak nacisnę spryskiwacz tylni to delikatni pryska na przednie szyby[/quote]
za to odpowiedzialny jest wyłącznik przy kierownicy , u mnie podobny objaw gdy mocno nacisnę dźwignie aby tył spryskać i szybko puszczę to przód tez lekko spryska, niestety nie wiem praktycznie jak zbudowany jest ten wyłącznik.
edit; jeśli tył nie pryska kolega czaja dobrze prawi , a może zablokowało dyszę , podobny problem miałem w służbowym z przodu,kupili tani płyn i było w nim jakieś zanieczyszczenie lub skrystalizował w połączeniu z poprzednim.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Matelko"]Witam
To i ja zapytam, mam podobny problem z przednimi wycieraczkami najszybsze obroty chodzą ok ale wolne już gorzej raz działa raz nie jak działa to wycieraczki suna bardzo powoli i czasem zatrzymają się w połowie szyby Obczaiłęm przekaźnik i niby styka za każdym razem... czyścić silniczek ? czy kupić używkę? ma ktoś ten opis czyszczenia silniczka??[/quote]
Ktoś to opisywał. trzeba by poszukać.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Najszybszy bieg wycieraczek przod chodzi bez przekaznika, reszta bez niego nie drgnie. A w oole przekaznik nr 19, ewentualnie 99 jesi ktos ma programowalny czas wycierania:) Bo juz u mne na forum mialem delikwenta co sie sprzecza lze 103 jest od wycieraczek i go czyscil HAHAHA
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Ja po kolei wyciągałem przekaźniki i u mnie za wycieraczki odpowiada nr 100
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

100 to jest przekaznik odciazajacy uklad. Wyciagajac go odciales napiecie na przekaznik 19 i dlatego wycieraczki Ci stanely. Podobnie jak ktos sie bawil na forum ibizy, a ten przekaznik nigdy nie byl od wycieraczek. No chyba ze ktos tam "tworzyl" i pozamienial wszystko
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”