Sonda lambda

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam,
sorki żę się wtrące ale mam pytanie, czy to normalne że mieszanka po podpieciu VAGa cały czas mam wynik 128, silnik się rozgrzewa i gazuję a to nadal 128, czy tak ma być, czy też sonda jest uwalona?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Sprawdź miernikiem sondę zobacz czy napięcie oscyluje.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

siwekk, jeśli cały czas jest stechiometryczna 128 to sterownik chodzi w trybie awaryjnym. Były jakieś błędy na diagnostyce?
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Cześć Wam,
kolunio21 sprawdziłem dziś multimetrem pożyczonym od moich elektryków i napięcie oscyluje w przedziałach 0,1~0,2 do 0,6~0,73, jest to pomiar przy temperaturze silnika ok. 90st przy obrotach 800. Czy tak ma być? Czytałem że ma oscylować między 0,2 - 1,0V, a jak nie dobija do 1V to sąda walnięta? Sprawdziłem pomiar w drugim polo z silnikiem 1,3ADX i tam już przy 70st odczyty oscylowały między 0,2 - 0,94V. Wbiłem szpilkę w przewód czarny by wykonać pomiar, może to zaniża odczyty?
lukas2305 diagnostykę sam wykonałem intefejsem KKL i programem VAG-COM, miałem na początku błąd związany z sondą i czujnikiem temp. cieczy, ale dlatego że miałem odpiętą sondę. Po podłączeniu sondy błąd znikł a błąd czujnika znikł po odpaleniu silnika, błąd był tylko przy zapłonie.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Coś mi wygląda że sonda się zawiesza. napięcie powinno oscylować od 0.2 do 0.8V tak jak w przypadku ADX.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

siwekk, moim zdaniem wszystko ok.
Odłączona wtyczka sondy lambda wprowadza sterownik w tryb awaryjny. Jej ponowne podpięcie niekoniecznie wyprowadzi sterownik z tego trybu. Zalecany jest reset ECU poprzez zdjęcie klemy na minutę. Zrób tak i potem powiedz czy VAG pokazuje prawidłowe zmiany.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

lukas2305 po resecie akumulatora sonda factor w vag i vw tools oscyluje między 0,97-1,00, natomiast mieszanka przy ok 90st oscyluje między 128-170 po dodaniu gazu do ok 2500obr spada poniżej 100. Widać że się zmienia i na postoju utrzymuje ok 130. Czy to może być faktycznie wieszanie sondy jeśli raz oscyluje przy 130 a drugim razem przy 160?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

siwekk, jeśli spalanie jest przyzwoite, nie ma problemów z jałowymi obrotami, falowaniem, nie ma powolnego spadania z obrotów po zdjęciu nogi z gazu, jeżeli napięcie na sondzie zmienia się co ok.1s (częstotliwość ok.1Hz) to sonda pracuje prawidłowo. Wskazania Vag'a wydają mi się być prawidłowe, jednak jeśli chcesz mieć pewność że działa prawidłowo zrób logi statyczne i dynamiczne. Opis w drugim poście: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37472
O przeanalizowanie logów poproś tu: http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=80
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

lukas2305 testy na pewno zrobię. Dziękuję wszystkim za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”