Przejście z syntetyka na pół syntetyk?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Przejście z syntetyka na pół syntetyk?

Post autor: swistak87 »

Witam ponieważ stuknęło już 11 tys przejechanych km więc czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się czy dalej lać olej syntetyczny do silnika w mojej Poli, czy przejść już na pół syntetyk... Silnik 1.05 AAU, na liczniku już 180 tys, a wcześniejszy olej który lałem to MIDLAND avanza 10W-40. Oleju Poli nie bierze ani grama. Co sądzicie o tym???
Dobre Polo nie jest złe:)
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

lej syntetyk :)
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Wymieniony przez Ciebie olej jest półsyntetykiem, oleje syntetyczne mają oznaczenie 5W lub 0W, więc możesz użyć dowolnego oleju półsyntetycznego.

MIDLAND AVANZA 10W-40 półsyntetyczny olej silnikowy, przewyższający wymagania wszystkich światowych producentów silników. Zalecany do silników benzynowych (w tym zasilanych gazem LPG) i wysokoprężnych w pojazdach do 3,5 t, z lub bez turbodoładowania, również z katalizatorem i wielozaworowych.
Zalety:

wyższa odporność na ścinanie oleju (żelowanie w niskich temperaturach)
szybsze smarowanie przy rozruchu w niskich temperaturach
niska konsumpcja własna oleju
czystość i długa żywotność silnika

Spełnia normy jakościowe:

API SM/CF
ACEA A3/B3/B4
FIAT 9.55535-D2/G2
MB Approval 229.1
PSA Peugeot/Citroen B71 2294
Renault RN0700
VW 501.01/505.00
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no ja tez patrze i 10W-40 to polsyntetyk ja leje taki MOBILA i to jest pol a nie pelny syntetyk
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Post autor: swistak87 »

[quote=""barmaz91""]no ja tez patrze i 10W-40 to polsyntetyk ja leje taki MOBILA i to jest pol a nie pelny syntetyk[/quote]

Hm ale na opakowaniu pisze "synthetic" czyli syntetyczny, jakby pisało "semi-synthetic" wtedy byłby to pół syntetyk. Mam nawet zdjęcie na kompie. Bo jak kupowałem go to mówiłem że chce lepszy syntetyk żeby silnik trochę odżył. Więc nie wiem już o co kaman...
Dobre Polo nie jest złe:)
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

zapodaj foto tego oleju;)
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no czekam na fotki :D :D
nawet tu masz aukcje z alledrogo http://allegro.pl/olej-avanza-10w-40-mi ... 38135.html na pewno masz taki i to polsyntetyk :D :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Zapis SYNTETIC BLEND - oznacza syntetyczne dodatki.
Wyjaśnię kilka kwestii dotyczących oleju silnikowego:
1. Olej mineralny to - baza mineralna 100% pochodzi z przeróbki ropy naftowej
2. Olej półsyntetyczny to - baza mineralna około 60% dodatki syntetyczne około 40%
3. olej syntetyczny to - baza syntetyczna 100% powstała w drodze syntezy chemicznej
Obrazek
Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Post autor: swistak87 »

[quote=""barmaz91""]nawet tu masz aukcje z alledrogo http://allegro.pl/olej-avanza-10w-40-mi ... 38135.html na pewno masz taki i to polsyntetyk[/quote]

No tak ten sam:)

Aha w takim razie typ który sprzedawał sam do końca nie wiedział co mi sprzedaje hehe:) Dzięki chłopaki za wyjaśnienie. PozdraVWiam:)
Dobre Polo nie jest złe:)
m
martin_rs
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2011, 23:21

Post autor: martin_rs »

Witam Kolegów,
10WXX to zakres lepkościowy nie oznaczana 100% czy olej jest syntetykiem czy semi choc przeważnie to połsyntetyk, ale tak np castrol 10W60 to, jaki będzie ja się będziemy kierować powyższymi kryteriami lub np mobil 5w30 special V to syntetyk? Otóż nie castrol to pełny syntetyk a mobil to semi, choć przeważnie zakres lepkościowo temperaturowy się pokrywa, ale jak widać nie zawsze dlatego mozna albo według ACEA lun norm producenta choc te czesto widnieja na opakowania lamane przez date np 98 wiadomo co to oznacza dawno i nieprawda.

Ja leje semi motula, 6100 choć to niby semi ma normę 502.00 a wiec jak gama olej motula syntetycznych serii 8100 czy innego producenta pelnego syntetyka tylko z semi motul ma 502.00 reszta semi ma 500.00 lub gorzej.
Co do zmiany oleju to nie sugerujcie sie przebiegiem pojazdu do niedawna miałem inne auto i brało olej na semi mobil wlałem liqui molly 5W40 ale pełny syntetyk i pochlipało jeszcze przez 3 tys. km oleju później przestał silnik brać olej oczywiście coś tam brał ale od wymiany do wymiany max do 0,8l a wcześniej na 10 kkm brał nawet do 4l ale ile osób mowi ze z semi na full syntetyk to szaleństwo! nic podobnego oleje im nizsza klasa ty sa bardziej gęste ale tylko w "czasie spoczynku" czyli zimny gesty gorący woda i wiadomo w zimę bieda i w lato problem w jednej i drugiej porze roku niedomaga dlatego dozy sie do środka smarnego który będzie miał taka samą lepkość przy -40 i + 40 syntetyki to zapewniają oczywiście nie w 100% bo nie ma idealnego oleje który przy rozbieżności 80st C miałby takie same parametry ale są prawie identyczne w stosunku do mineralnego czy półsyntetyku.
Problem rozciekania się silników po przejściu na syntetyk to temat zbyt dobrych detergentów zawartych w oleju olej dobrze penetruje silnik wymywa nagary laki i faktycznie może się rozciec
Jeśli coś mogę doradzić to nie kupujcie oleju z portali aukcyjnych to może być tylko opakowanie z oleju a w środku jakiś tani olej najczęściej jest podrabiany oczywiście mobil i castrol a można kupić liqui molly, texaco, elfa czy totala będzie tańszy bo mniej znany bo nie ma takiego parcia na reklamę a naprawdę produkty fajne o motulu nie wspomnę bo to jeden z najlepszych producentów oleju. Ojej jak olej baza zawsze podobna choć może być hydrokrakowany itd lub inny ale baza na ogół podobna ale dodatki uszlachetniacze i detergenty to jest magiczny mix który powoduje ze silnik po przebiegu 500kkm nadal sprawny i czysty bez złogów nagaru moja 9N ma nabiegane 380kkm i śmiga Chocz ostatnio rozrząd mi przeskoczył i koszta. Ostrzegam przed olejami LL wymiana czy 30 lub 60kkm to chory pomysł silnik za szlamowany i nigdy nie dożyje bez kosztownych napraw 500kkm
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”