[6n2] Polo 1.4tdi szarpie podczas przyśpieszania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

okinoi a pompę paliwa w baku sprawdzałeś?
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Witajcie po dłuższej przerwie,
Z samochodem oczywiscie dalej tak samo. Był u mechanika na zmianie pompy vacum i dalej to samo.
Pompy w baku nie sprawdzałem, mam wrażenie że jak jest wiecej paliwa w baku to lepiej chodzi... Druga sprawa to taka że odcina przy niecałych 4 tys obrotów a tak byc chyba nie powinno ?
Może ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł bo mechanicy rozkładaja rece ?
pzdr.
Awatar użytkownika
Admirer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 10 wrz 2010, 10:07
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Admirer »

A sprawdzałeś zawór ERG? nie wiem czy aktualny jeszcze ten temat...
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Aktualny niestety, dziwi mnie jedna rzecz w polo, jak przekrecam kluczyk to słychać pome paliwa( co jest normalne) ale nie normalne jest to ze wraz z "bzzzzyyyy"( sound pompy) słychac jak paliwo idzie, tzn jakby bylo powietrze w przewodach, takie bulgotanie. To jest normalne w polo 1.4tdi ?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

okinoi
w dieslach to normalne :)
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Normalne jest to "powietrze" w przewodach ? Słychać szuranie ropy... Specem nie jestem, ale nie podoba mi sie to.
Awatar użytkownika
Hbrts
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 03 cze 2010, 20:39

Post autor: Hbrts »

Nie normalne, nic takiego się u mnie nie dzieje.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

u mnie bulgocze już rok jak mam polinę i jest to normalne. Fakt, że dość dziwne ale wielu znajomych mających TDI ma takie objawy. Zimą ładnie odpala, nie przerywa, spala max 5,5l100 w mieście wiec po co się martwić??
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Witam wszystkich,
udało się rozwiązać problem z szarpaniem bo niestety niedawno mola polóweczkę dopadła ta sama przypadłość :( ?? Dodam tylko tyle że szarpanie pojawia się zawsze na rozgrzanym silniku nigdy na zimnym. najbardziej odczuwalne jest to w zakresie 2-3tyś obrotów, powyżej i poniżej nic nie czuć....
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Witam,
Niestety nie udało się rozwiązać problemu, z tą bolączką zrobiłem juz ponad 15 tys km i dalej śmigam. Jeżeli rozwiążesz problem to daj znać od siebie powiem że to na pewno nie : pompa w baku, pompa vacum, zawor doładowania, przepływomierz, filtr, zawor zwrotny. Wtryski miałem sprawdzane, turbo też. Wszytsko ok ale dalej nie chodzi.
Na zimnym silniku nigdy nie sprawdzałem jak chodzi bo jeżdze wtedy delikatnie, ale sprawa wyglada tak. Silnik jest juz rozgrzany jade jade i jest kiepsko nie wkreci sie nawet powyżej 3500 obr/min. i szarpie. Gasze go, zapalam po paru minutach odpalam i jade i jest super. Kreci sie do końca, przyspiesza bardzo dobrze bez szarpania. Daje mu 1 - decha , 2 - decha i idzie pieknie, ale jak juz dam 3 to zaczyna kutac i nie wkreci sie powyzej 3500 obr/min. i poźniej znowy zaczyna szarpać, nie ważne czy to 1 czy 5 bieg. Czyli mozna uznać że coś działa dobrze bo może iśc dobrze, czyli tak jak powinno ale jednak po chwili coś go blokuje i jedzie jak dupa...
Może ma ktoś jakiś genialny pomysł ?
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Ja byłem swoją polówka na sprawdzeniu błędów i wyszły 2:
18075 Pompowtrysk cylinder 2 (N241) usterka w obwodzie elektrycznym
16485 Obwód przepływomierza powietrza

Dziś zdjąłem pokrywę zaworów, wyjąłem wtyczkę z pompowtrysku 2 podgiąłem piny, to samo w tej okrągłej zasilającej pompowtryski i jak narazie miód malyna :D

Jutro zabieram sie za czyszczenie przepływomierza acetonem :) Dziś jak go wyjąłem to zobaczyłem 1 wielki kurz na płytce ale czasu nie było na czyszczenie.....
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

U mnie niestety vag nic nie pokazuje. Te objawy które opisywałem pokrywaja się z twoimi ?
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

U mnie szarpanie pojawiało się głównie między 2-3 tys obrotów podczas rozgrzewania silnika (gdy dochodził do optymalnej temperatury) wcześniej i później nic się nie działo. Raz tylko jak jechałem przez dłuższą chwilę (jakieś 4km) autko paliło na 2 cylindry, nie przyspieszało prawie wcale a na postoju telepotał się niemiłosiernie :/
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Czyli objawy mamy troche inne. Informuj jakby się coś zmieniło w twojej sprawie.
Dzieki !
h
hydeparkk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:08
Lokalizacja: LHR

Post autor: hydeparkk »

Od ostatniej wypowiedzi minęło trochę czasu, jednak mam ten sam problem.
U mnie wczoraj pojawiały się podobne objawy. Autu brakuje mocy, przy gwałtowniejszym przyspieszaniu szarpie w nieregularny sposób. Przeskanowanie VAG-iem nie pokazało żadnych błędów. Auto nie kopci, praca silnika w dalszym ciągu jest bez zmian. Może komuś udało się znaleźć rozwiązanie?

Wymiana filtra paliwa pomogła. Auto znów jeździ jak wcześniej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”