Nieszczelny szyberdach - kleić czy wymienić uszczelkę?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
winniexthepooh
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 cze 2009, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Nieszczelny szyberdach - kleić czy wymienić uszczelkę?

Post autor: winniexthepooh »

W marcu zostałam szczęśliwą posiadaczką Polo Fox coupe. Z czasem kiedy śniegi zamieniły się w deszcz okazało się, że moje Polo służy też jako basen :) Za każdym deszczem (a jest ich ostatnio wiele) podłoga zapełnia się wodą. Przez nieszczelny szyberdach woda leje się strugami do środka :( Ze względu na to, że jestem laikiem w tej kwestii bardzo proszę Was- speców o pomoc: czy powinnam wymienić uszczelkę czy lepiej zakleić wszystko ( i tak poprzedni właściciele od siedmiu boleści pokleili szyberek; w połączeniu z połamanym uchwytem który umożliwia otwarcie dachu, czyni go chyba bezużytecznym...). I jeśli lepiej kleić, to czym? Podobno silikon nie jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o autka, gdzie lakier nie pokrywa 100% powierzchni :) (tzn. rdza). Bardzo proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

ja bym mimowszystko uruchomil ten szyberek. uszczelki mozna wymontowac z jakiegos auta na zlomie. a skad jestes Kolezanko??
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

jest to orginalny szyberdach chowany pod dach :?:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
winniexthepooh
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 cze 2009, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: winniexthepooh »

Niestety, szyberek jest mocowany z przodu, a odchylany z tyłu (tzn tak powinno być a nie jest :) nie działa mechanizm "uchylania" - patrz: w ogóle go nie ma :( ) Mój mustang jest z Lublina, ale mieszkamy razem w Warszawie :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

czyli rozumiem ze szyber jest szklany- to niestety moze byc problematyczne uruchomienie go na nowo.
Oryginalnie w tym modelu byly metalowe odsowane.
moze ktorys z kolegow z Warszawy na to zerknie.
Awatar użytkownika
winniexthepooh
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 cze 2009, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: winniexthepooh »

Hm, chyba tak będzie najlepiej.... Dziękuję za poradę :) Idę szukać szczęścia u warszawskich mechaników :)
r
rutraz
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:24

Post autor: rutraz »

Witam. Proponuje na poczatek sprawdzić drożność kanałów odpływowych z szyberdachu. Stanąć na wzniesieniu i wlać trochę wody w boczne rynienki pod szyberkiem. Woda powinna spłynąć przez rureczki odpływowe dość intensywnym strumieniem. Taka moja propozycja. Z uszczelkami może być problem. Fachowcy zwykle chcą wstawiać nowe szyberdachy. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”