[9n] drży (trzęsie się) kierownica powyżej 110km/h

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rondelek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2008, 22:27
Lokalizacja: Zabrze

[9n] drży (trzęsie się) kierownica powyżej 110km/h

Post autor: rondelek2000 »

Witam,
miałem w bardzo kiepskim stanie opony letnie i jakiś czas temu wymieniłem na nówki Coninentale. Wcześniej przy małych lub dużych prędkościach kierownica trząsła się. Myślałem, że stare opony miały bąble + koła nie były wyważone i stąd był problem. Na pewno teraz koła są dobrze wyważone, poza tym wymieniłem przód na tył i dalej to samo. Więc problem jest gdzie indziej. Luzu na kierownicy nie ma... Kierownica nie drży do około 110km/h, powyżej robi się galaretka z kierownicy. Przebieg 61500km (autentyczny bo kupiłem od ojca auto).
Jakieś propozycje zanim wydam kase na części?
"Pragnienie, motywacja i stawianie sobie celów..."
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

jak masz nówki opony i wyważone prawidłowo, to zakładam, że felgi też masz proste ? zobacz swoje końcówki drążków kierowniczych, może już czas ich minął.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

albo zawias juz wywalony kolego
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
r
rondelek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2008, 22:27
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: rondelek2000 »

tylko pytanie co konkretnie? amortyzatory w każdym bądź razie nie ciekną. Podjade w sobotę do znajomego mechanika, to myślę, że mi odpowie co warto by było wymienić. Czy łączniki stabilizatorów, sworznie wachacza, czy właśnie może końcówki drążków. Najwygodniej było by wymienić wszystko łącznie z wachaczami i byłby spokój na dłużej, tylko trochę szkoda wypruwać się z kasy. Z tego co zorientowałem się to przednie zawieszenie nie jest najmocniejszą stroną tej polówki.

Ewentualnie jakiej firmy proponujecie podane wyżej element. Bo zamienników jest mnóstwo, ale ile są tak naprawdę warte np. za 11,90zł końcówka drążka?
"Pragnienie, motywacja i stawianie sobie celów..."
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Jak wymieniasz coś w zawieszeniu to tylko na markowe produkty z górnej półki najlepiej takie które idą na pierwszy montaż. Jak oszczędzisz na częściach to będziesz wymieniał podzespoły w zawieszeniu dwa razy częściej.
Jak masz pewność co do prostych felg to zostaje układ kierowniczy czyli drążki i końcówki. Podjedź na stację diagnostyczną albo do dobrego mechanika może uda się namierzyć winowajcę.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”