[6n] Nierówna praca silnika po odpaleniu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

[6n] Nierówna praca silnika po odpaleniu.

Post autor: vwmaro »

Witam piszę bo mam problem. Niestety nie znalazłem w archiwum nic, co by w całości odpowiadało problemowi, z jakim borykam się od pewnego czasu. Dlatego napisałem nowy temat.

Mam Polo 1997 r, 1.4, AKV. Od pewnego czasu dziwnie zachowuje się w chwili uruchomienia po dłuższym postoju i wychłodzeniu silnika.
Obajwy są takie, że praca silnika jest bardzo nierówna po odpaleniu. obroty niby są okej ale tak jakby trzęsło troche jak dodam gazu na biegu jałowym po chwili ustępuje objaw. I tak przez pewien czas aż do momentu po którym to praca silnika się właściwie całkowicie wyrównuje.

Co ciekawe, objawy te wystepuja na silniku który nie był nagrzany i nie jest ciepły. Czyli np. jeśli zaparkuję na noc i rano przychodzę odpalić - usterka wystepuje. Co może być przyczyną proszę o pomoc.
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

mareck

Może po prostu filtr paliw jest do wymiany , ja miałem tak że
po uruchomieniu były obroty 800 a czasem spadały na 700 i chodziło góra dół
po wymianie filtra obroty się poprawiły, więc może być tak że nie potrafi podciągnąć paliwa
i się dławi co powoduje nierówne obroty .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

a świece i kable w jakim stanie?? może czas już na wymianę??
W polo mojej szwagierki teraz tak jest ;)
k
kylo86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2009, 21:22
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kylo86 »

Witam, też tak miałem, po wymianie kabli problem znikł lecz najlepiej sprawdzić na jakiś dobrych kablach niż kupować od razu nowe.
Awatar użytkownika
Alleandir
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2011, 9:40
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: Alleandir »

w każdym razie, sprawdź przewody zasilające, filtr węglowy, świece, kopułkę, palec i sprawdź ciśnienie na cylindrach jeżeli nic nie przyniesie rezultatu.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Ja podpina się do tematu mam ten sam problem ale z 1.0aev z tym że wymieniłem filter paliwa, świece sa nowe i kable, lecz przyznam się do tego że monowtrysk rozłożyłem i przeczyściłem po tym zaczęły się problemy ogólnie chodzi głośniej od zaworów co mnie bardzo dziwi, czyżby koniec mono? Cztałem że adaptacja może pomoże to bym ci polecił mareck.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

zaadaptuje sie tez sam jak bedziesz jechal odpowiednio znaczy sie przyspieszysz do odcinki.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

[quote=""wesol""]zaadaptuje sie tez sam jak bedziesz jechal odpowiednio znaczy sie przyspieszysz do odcinki.[/quote]

Mozesz jasniej?? U mnie nie odcina zapłonu.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

tak sie robi przynajmniej w fordzie i adaptacji ulega wlasnie w ten sposób przepustnica jak i zawor egr. Chodzi oto by silnik wyłapal sobie caly zakres obrotow i dostosowal do nich osprzet. WIem ze w vagach tez przepustnica sama sie zaadaptuje lecz tra to iles tam km ( w sumie jakos tam duzo) ale i vagiem tego dokonasz i wtedy wlasnie podczas adaptacji kompem masz otwierana przepustnice na maxa i w pozycji zamknietej- zapamietuje wartosci w tych polozeniach i po sprawie.
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Chciałem założyć nowy temat bo też sporo szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Mam podobne objawy.

Auto po nocy i tylko i wyłącznie po nocy po odpaleniu zachowuje się dziwnie. Obroty na poziomie 600-800 obr/min i wahają się.
Do tego zdarza się że zgaśnie raz lub dwa. Ewentualnie jak silnik jest swieżo odpalony i rusza się z krzyżówki i da się za mało gazu - gaśnie. (Wcześniej nie było z tym problemu). Problem trwa od ok 1,5 miesiąca.

Jeżeli silnik chwile pochodzi to później nie ma żadnych problemów. Nawet po dłuższych przerwach w ciągu dnia. Tylko po niższych temperaturach w nocy.

Czytałem już o kablach, świecach, przepustnicy, czujniku halla, cewce zapłonowej, sondzie lambda, filtrze paliwa, czujniku temperatury, szczotkach i regulatorze napięcia w altku, ale czy ktoś miał podobny problem i jednoznacznie to rozwiązał ???
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
LeVy07
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 21 cze 2009, 9:31
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: LeVy07 »

Podpinam się ostatnio też mam ten sam problem z tym że u mnie czasem nie chce wogole odpalić i dzisiaj nawet jadąc do roboty mi zgasł czy wie ktoś może o co chodzi ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”