[9N] Wymiana paska wieloklinowego Polo 1.2 12v benz. - jak ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

[9N] Wymiana paska wieloklinowego Polo 1.2 12v benz. - jak ?

Post autor: lopez89 »

Witam jak zdjąć pasek wieloklinowy w naszych autach ? Posiadam Polo 9n 2002 1.2 12v benz.
Filmik mojego paseczka i jakiegoś owada pomiędzy sek. 0:44 :) : http://www.youtube.com/watch?v=zA7WCOKsSd0

Proszę o pomoc.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
santic45
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2009, 21:42

Post autor: santic45 »

Witam :) Mam nadzieję, że będzie to pomocne:
Link 1

Link 2
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

:good: dziękuje
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Próbowałem odchylić naciągacz paska, ale bezskutecznie ponieważ nie pasuje mi żaden torx ani imbus. Jaki klucz do tego jest potrzebny i rozmiar ?
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

A tam nie jest klucz 16?
Taki jest na pewno w TDI.
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

No właśnie już nie wiem czy nie skopałem tam śruby do odciągnięcia napinacza ;/ A używałem torxa ale nie pamiętam dokładnie jaki rozmiar.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
b
bratpit
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2011, 14:06
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: bratpit »

[quote=""jhosef""]A tam nie jest klucz 16?
Taki jest na pewno w TDI.[/quote]


z tego co pamietam to chyba imbus 7 ale tam jest taki mieki duraluminium , że to sie wyrobi moment. Ściagnij zatyczke na kółku napinacza tam jest śruba , załóż nasadkę i grzechotkę i odchyl napinacz a paseczek zejdzie lżej i łatwiej jak tą śruba od napinania
BMW E60 3.0d........500 Nm 218 KM
VW Polo 1.2............112 Nm 64 KM
A
Areek2
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2013, 14:35

Post autor: Areek2 »

Polo 9N 1,2 6v 2003r
Który pasek zamontować? 6PK1880 czy 6PK1873? 7 mm różnicy w długości ma jakiekolwiek znaczenie?
G
GalaktykaS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 cze 2013, 11:22
Lokalizacja: LTM

Post autor: GalaktykaS »

Witam, mam Polo 9n3 i taki sam silnik jak podałeś. W mojej Poli siedzi ten krótszy pasek (1873) i wydaje mi się że od tego jest napinaczka, aby zniwelowała jakąkolwiek różnice w długości. Moim zdaniem ta różnica ma jakieś znaczenie, na darmo ktoś różnych długości nie wymyślił, albo to tylko zwykły błąd wynikający z dokładności (a raczej jej braku) przy produkcji ów wieloklinów... :)
p
pioternik
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:23

Post autor: pioternik »

Wiem, że odgrzebuję stary wątek ale korci mnie żeby skomentować ostatni post :)
Według mnie długość paska zależna jest od tego czy auto ma klimatyzację czy nie. Po prostu dodatkowe centymetry paska potrzebne są do napędzenia sprężarki klimy.
Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę ...
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tak i tym dodatkowym 1 cm owiniesz koło pasowe klimy no pliz. Fakt jest taki że  pewnego numeru VIN był dłuższy pasek potem coś zmienili i stosuje się krótszy.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”