Kończą mi się heble, a że mam zakupione 16" lato i 15" zima. Chciałbym zrobić sobie setup 280 z przodu plus tarcze z tyłu. Potrzebuje łopatologicznie wyjaśnione po kolei elementy które są niezbędne do zamontowania aby to hulało. To na początek przód
-Domyślam sie że zwrotnice, ale wystepują przeróżne wersje i nie wiem jakie są w jakich modelach (centralne mocowania na swożnie)
- Co z drążkami kierowniczymi
- Jaka pompa hamulcowa? i Czy ta najmocniejsza która występuje z ABSem może działać samodzielnie?
- Co na taki zestaw serwo. Je tez trzeba wymienić? Jak z mocowaniami i jakie?
Przeglądałem tematy osób które mają swapy hebli u siebie. prosiłbym o wypowiedzenie się ich w tym temacie, ponieważ w swoich tematach jest to opisane bardzo pobieżnie. Jak mi się uda skompletowac i założyc wszystko to przygotuję ładnego manuala wiec pomóżcie :piwo:
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW
Szukałbym hebli z Corrado G60 - zwrotnice i jarzma, one miały 280 mm na bank. Wiem też, że w Golfach III GTI były i 288, ale tam piasta miała 5 śrub, więc odpada. Z tego co kojarzę, Ibiza Cupra ma także 280mm, więc za tymi możesz się rozglądać. Co do drążków to się nie wypowiem, natomiast na pewno większa pompa będzie potrzebna. Myślę, że ta najmocniejsza z ABS powinna dać radę. A co do reszty to się nie wypowiem, niech zrobi to ktoś bardziej obeznany w temacie.
No i w łaśnie czy zwrotnice z g60 będą trzymać geometrie z 6n2? i czy pompa która pierwotnie jest z ABSem może działać bez pompy ABSu (czy będzie to jak zamocować)
Prosiłbym też o konkretne modele i roczniki z których zwrotnice będą pasować ( oczywiście pod tarcze 4x100 280mm)
I jeszcze jedno pytanie są dwie grubości 20mm i 22mm przy średnicy 280mm
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW
[quote=""limpek""]? i czy pompa która pierwotnie jest z ABSem może działać bez pompy ABSu (czy będzie to jak zamocować)[/quote]
Pompa z absem nie podejdzie ci do auta bez absu bo ma tylko 2 wyjścia przód tył a pompa bez abs ma 4 wyjścia.
musisz się jeszcze zastanowić co będzie z przeglądem- jak wyczarujesz mocne hamowanie nie seryjne <czyli zwrotnice g60 i najmocniejsza pompa) to wskazania na przeglądzie będą w drugą strone- czyli za mocne- znajomy ostatnio miał problem żeby przejść przegląd...
Dziwne... jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją :acute: Ktoś wie jaki będzie efekt przy pozostawieniu seryjnej pompy z większymi heblami?? Pedał będzie wpadał w podłogę??
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW
Nic nie będzie, może 100% potencjału hebli nie wykorzystasz, ale nic dziwnego dziać się nie będzie. Tofik ma przecie 280mm + tarcze z tyłu na seryjnej pompie bez ABS i jest żyleta (początkowo tylko było troche prób z własciwym rozdziałem przód-tył na korektorze przy tylnej belce). Ja też mam setup niefabryczny bo z przodu 256mm a z tyłu seryjne bębenki i auto hamuje rewelacyjnie jest i moc i dobra modulacja.
Do 280 potrzebujesz zwrotnice z jakiegokolwiek polo które miało większe tarcze z przodu (6n 1.4 16v/GTI lub 6n2 1.4 100KM, GTI/TDI lub każdego innego który miał pakiet większych hamulców) i zaciski z jarzmami, które też pasują od kilku modeli - Tofik ma jakis mix corrado/G60, ale o szczegóły to już do niego
W temacie Tofika i Turzola jest mowa o tym że niektóre zwrotnice mają sworzeń w innym miejscu przez co geometria się sypie. Znowu Turzol napisał coś że w GTI sworznie są zamienione (lewy z prawym) więc jestem trochę zdezorientowany. Jak to powinno w końcu wyglądać.
Na pompie jest wybite. Podejrzewam, że masz 20. Dobrze byłoby mieć tak 22 albo zaszaleć i pompę z transportera zapodać 24:)
Co prawda polo jest lekkie więc może być ok na tym co masz. Zawsze po swapie możesz pompę drugą zapodać.
[quote=""limpek""]W temacie Tofika i Turzola jest mowa o tym że niektóre zwrotnice mają sworzeń w innym miejscu przez co geometria się sypie. Znowu Turzol napisał coś że w GTI sworznie są zamienione (lewy z prawym) więc jestem trochę zdezorientowany. Jak to powinno w końcu wyglądać.[/quote]
u siebie w 6n2 masz albo zwrotnice ze sworzniem centralnie w linii amortyzatora(tak jak we wszystkich 6nkach) albo z przesunięciem(nie jestem pewien, ale te z przesunięciem dotyczą tylko aut które już w serii miały 256mm). Chcąc mieć nadal sworzeń w pozycji centralnej musisz szukać zwrotnic od 6n AFH/AJV, albo po zastosowaniu analogicznych z 6n2 ze sworzniem przesuniętym zamieniasz same sworznie miejscami prawy-lewy(tu jest ta minimalna zmiana geometrii która w niczym nie szkodzi bo przecież zbierzność i pochylenie koła i tak ustawiasz, minimalnej zmianie ulegnie tylko kąt wyprzedzenia zwrotnicy). Co do zacisków nie chcę się wypowiadać bo sam mam seryjne z AFH i przy tych pod 280 moge pomieszać
Nie wiem czy te girlingi 60tki to nie bedzie już przerostu formy nad treścią. Wyglądają bardzo masywnie i czytałem że są cholernie ciężkie, ale za to 2-tloczkowe :crazy:
Zaciski musza byc lukasy gn4 pod szersza tarcze czyli z polo gti golfa vr6(jak ja) g60 seata ibizy tdi cupry, jarzma tak samo. Tarcze g60 ibiza tdi cupra. Zwrotnice z polo pod wieksza tarcze . Serwo i pompa moze zostac w zupelnosci wystarczy, a jak chcesz mocniejsza to musisz szukac z golfa 1.8 gt bez abs rarytas. Ogolnie do 1.4 styka
Prawdopodobnie moj zestaw jarzm i zaciskow bedzie na sprzedaz jak by co..... Ale to dam znac w pewnym terminie