nie działający nadmuch

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

l
lewicki01
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:38

nie działający nadmuch

Post autor: lewicki01 »

Witam! mam problem z niedziałającym nadmuchem, niestety nie jest to ani polo ani żaden VW, problem jest w peugeocie 205 z 90r. zadałem pytanie na forum peugeot-klub.pl ale odpowiedzi się nie doczekałem bo dla nich to już chyba za duży problem :dupa: dla tego zwracam się do ludzi którzy jak do tej pory jeszcze ani razu mnie zawiedli :bukiet:

Chodzi o to że od kupna samochodu nadmuch zadziałał tylko raz i to przez ok.5 sekund, sprawdziłem bezpieczniki, silnik dmuchawy, potencjometr i wszystko było ok! ale to g***o dalej nie działa! idąc po kablach znalazłem "zespół regulacyjny dmuchawy" (tak to jest nazwane w instrukcji obsługi) nr 1 na rysunku.

To jest aluminiowa płytka z tranzystorem, wydaje mi się że to ten tranzystor padł. Jak sprawdzić czy to ten tranzystor jest zepsuty??

W serwisie peugeota powiedzieli mi że mogą takie coś mi sciągnąć tylko to potrwa ok. 2 miesiące i będzie kosztowało ok. 500zł :pukpuk: :pukpuk: na Alledrogo znalazłem toto za 50zł.

czy dało by się ewentualnie dokupić sam tranzystor i wlutować zamiast starego??

jak to jest rozwiązane w polo??

Obrazek



dodam że do kostki którą wpinam w ten regulator dochodzą 2 grube przewody oraz 3 (albo 4) cienkie kabelki, po złączeniu na krótko żółtych przewodów dmuchawa działa na max, ale dalej nie mogę wylkuczyć że to jeden z tych cienkich kabelków jest przerwany a sam regulator działa.


jak sprawdzić tranzystor???
było polo BYŁ peugeot będzie polo!!!
sentyment pozostał....
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

na którymś z tych cienkich ma być chyba masa a na jeszcze jednym wyjście też chyba masy z potencjometra łatwo zmierzyć miernkiem :mrgreen:
częsta awaria we francuzach
tranzystor idzie dostać kiedyś kupowałem to chyba 8zł kosztował
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
l
lewicki01
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:38

Post autor: lewicki01 »

dzięki za fachową odpowiedź! :bukiet:

na forum peugeota czkałem na taką tydzień i się nie doczekałem :wsciekly:

jak zapytałem się o to czy mogę zamontować zegary z GTI to odpowiedzieli "chyba się da" :pad:


sorry za OT
było polo BYŁ peugeot będzie polo!!!
sentyment pozostał....
Awatar użytkownika
emu
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2009, 2:28
Lokalizacja: Poznań / okolice

Post autor: emu »

Dołączę się do tego tematu (nie chcę pisać w podforum 9N bo dotyczy też 9N3 bo mają te same elementy).

Problem jest taki:
- Polo 9N
- Climatronic

Aktualnie jestem na etapie wymiany połowy osprzętu klimy (kompresor + chłodnica z osuszaczem + zawór rozprężający + płukanie układu) bo stary kompresor się zatarł i zrobił straszny syf w układzie, ale nie w tym sedno.

Niemniej jeżdzę sobie cały czas z włączonym trybem ECON i dmuchawa zachowuje się bardzo dziwnie:
- świeżo po odpaleniu silnika (albo dłużej - zależnie od tego, czy na dworze jest chłodno - poniżej 18 stopni czy nie) działają bez problemu wszystkie prędkości (czyli 7 różnych).
Natomiast po jakimś czasie przestaje dmuchać w ogóle na biegu 3 i 4, natomiast na 5,6,7 dmucha ale jakoś tak jakby słabiej i czasem przerywa.

Do wczoraj myślałem, że to wina rezystora wstępnego, ale zauważyłem ciekawy objaw - po włączeniu obiegu zamkniętego wszystkie bolączki znikają i wszystko działa jak trzeba.

Czyli aktualny trop to zepsuta klapa wlotu świeżego powietrza (za wentylatorem).

Macie jeszcze jakieś propozycje albo sugestie?
Czy u Was w 9N / 9N3 też tak jest, że przy tej samej prędkości dmuchawy (np. 4), zależnie od tego, czy jest włączony obieg zamknięty, czy nie, powietrze wylatuje z różną prędkością? I nie mówię tu o wrażeniu słuchowym (bo w końcu otwiera się klapa do wnętrza więc słychać głośniej pracujący wentylator), tylko o faktycznej sile nadmuchu - najlepiej odczuwalne przy ustawieniu sobie nawiewu "na twarz"?
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”