[9n] siadło wspomaganie i stracił moc, czarny dym...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Groszu
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2011, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

[9n] siadło wspomaganie i stracił moc, czarny dym...

Post autor: Groszu »

Witam! Mam Polo 9N 1.4 TDi (75km).
Dziś wracałem z nad morza. Zatrzymałem się na chwilkę na stacji, kiedy wróciłem i odpaliłem moją polóweczke, zapaliła się dioda kierownicy z wykrzyknikiem i poczułem opór na kierownicy (straciłem wspomaganie). To jednak nie wszystko. Uznałem, że i tak muszę dojechać do domu, więc jechałem dalej i po niecałych 30 kilometrach poczułem nagły spadek mocy przy wyprzedzaniu, tak jakbym stracił połowę potencjału silnika (przypuszczam że coś z turbiną). Kiedy dojechałem do domu (ledwo) kolega który jechał za mną powiedział mi, że z rury wydechowej przy gazowaniu wylatywał czarny dym. Jak godzinę temu jeszcze raz odpaliłem silnik, to dodatkowo zaczęła się świecić jeszcze jedna kontrolka (chyba jakaś pompa).
Proszę was o pomoc, ponieważ nie wiem co mogło spowodować taki szereg usterek. Co to może być? Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim? Jakie mogą być ewentualne koszty napraw? Nadmieniam, że już umówiłem wizytę w serwisie na wtorek.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Moja ex mała czarna 9n TDi

Grupa Mazowiecka - "Młoda Gwardia"
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Poczekamy co powiedzą bardziej obeznani w dieslach, bo ja nie jestem od tego specjalistą. na pewno zalecam sprawdzenie błędów jakie sie pojawiły w modułach. mogę podpiąć autko, ale aktualnie nie poruszam się autem. chyba że pofatygujesz się do Chotomowa. w razie czego możesz się zgadac z pawłem (pawellinim).
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

wróżnie z fusów,zajrzeć musi ktos kto się zna na dieslach.jak chcesz kogos naprawde obcykanego to podaje nr 503 399 909 Adam,to jest moj kolega mechanik,na dieslach vag zna sie jak mało kto.jestesmy co prawda z Rembertowa ale mysle ze bez takiej osoby nie ma co podchodzic do tematu.chłopak jest bardzo znany na vwgolf.pl i dobrze robi swoja robote.zadzwon powiedz ze ode mnie najwyzej za jakas oplata do Ciebie pojedzie jak bedzie mial chwile i na miejscu z kompem zobaczy przede wszystkim bledy vcds-em a poniej powie o co biega.nie jest to zadna reklama,po prostu jest to moj zaufany kolega ktory zna sie i nie bierze kasy za nic
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

czaja kolega groszu to mój dobry kumpel,to właśnie o nim Ci opowiadałem przez tel. Rozebraliśmy dzisiaj trochę tych plastików pod maskę żeby sprawdzić wpierw jaki jest stan płynu wspomagania i jest około połowa. Jakie jest min.? Bez kompa się nie obejdzie,więc Piotrze będziemy w kontakcie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Groszu
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2011, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Post autor: Groszu »

Wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc chłopaki :) We wtorek go podepną i zobaczymy co dalej. Jestem w stałym kontakcie z Pawłem, który oczywiście jako pierwszy dowiedział się ode mnie co się stało i od razu przyjechał z pomocą. Za to wielkie dzięki dla niego:)
Cały czas czekam na odpowiedzi.
Pozdro
Moja ex mała czarna 9n TDi

Grupa Mazowiecka - "Młoda Gwardia"
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Jeżeli chodzi o utratę mocy i czarnego dymu, to na początek musisz sprawdzić dolot, tzn. czy węże od turbo do kolektora ssącego nie są gdzieś pęknięte. Wprzypadku sprawnych węży/rur, należy zająć się zaworem EGR, bo mógł się zawiesić i wali nadmiernie spalinami, a efekt może być podobny jak w przypadku pękniętego węża /rury. Co do wspomagania, to najlepiej zacząć od komputera, a przy okazji sprawdzić silnik.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Groszu
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2011, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Post autor: Groszu »

No i już wiem co się stało. Wspomaganie siadło ponieważ przetarły się przewody, a turbina się nie załączała bo pękła jakaś rurka doprowadzająca czy coś (przynajmniej tak tłumaczył mi mechanik) :)
To pierwsze już działa a na turbo muszę poczekać do jutra bo części muszą dojść. :)
Całkowity koszt naprawy to 700 zł razem z robocizną, więc mogło być gorzej :D
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuje za pomoc!
Moja ex mała czarna 9n TDi

Grupa Mazowiecka - "Młoda Gwardia"
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”