9 miesięcy temu został wymieniony silnik w Polo 1,0
Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.
Do tego według mnie samochód więcej pali oraz jadąc pod stromą górę i przy końcu podjazdu czuć jakby lekki zapach spalenizny.
Wszystkie kontrolki zawsze ok.
O czym może to wszystko razem świadczyć.
Nowy silnik, okiem mechanika, był w bardzo dobrym stanie.
[quote=""Ludevic""]Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.[/quote]
Jeśli zbiornik płynu "zbrązowiał" to zobacz jakiego koloru masz płyn, prawdopodobnie olej przedostaje się do płynu chłodzącego.lepiej żeby to nie była uszczelka pod głowicą ...
Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
[quote=""VAGfan""]Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.[/quote]
Mi się też tak wydaje. Ten silnik mógł troszkę leżeć bez płynów chłodzących w układzie i przez to zaszedł od środka rdzą i osadem który teraz pływa w obiegu. naciągnij troszkę płynu do strzykawki z zbiorniczka i zobacz czy jest on klarowny czy przeciwnie pływają w nim jakieś śmieci pyłki. A jak jest brudny można by go było wymienić na nowy