Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.

Post autor: Ludevic »

Witam.

9 miesięcy temu został wymieniony silnik w Polo 1,0
Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.
Do tego według mnie samochód więcej pali oraz jadąc pod stromą górę i przy końcu podjazdu czuć jakby lekki zapach spalenizny.
Wszystkie kontrolki zawsze ok.
O czym może to wszystko razem świadczyć.
Nowy silnik, okiem mechanika, był w bardzo dobrym stanie.

Dzięki za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""Ludevic""]Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.[/quote]


Jeśli zbiornik płynu "zbrązowiał" to zobacz jakiego koloru masz płyn, prawdopodobnie olej przedostaje się do płynu chłodzącego.lepiej żeby to nie była uszczelka pod głowicą ...
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

bleah

dobrze gada :D powąchaj płyn, sprawdz poziom oleju...
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A z tym stromym podjazdem to nie chcę być tym złym, ale po opisie wskazuje na ślizgające się sprzęgło.
Obrazek
L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Post autor: Ludevic »

Oleju nie brakuje, a jest go nawet trochę więcej na miarce.
Co do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".

A gdyby uszczelka to... ? co jeszcze do roboty ?
L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Post autor: Ludevic »

Oleju nie brakuje, a jest go nawet trochę więcej na miarce.
Co do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".

A gdyby uszczelka to... ? co jeszcze do roboty ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""adam""]A z tym stromym podjazdem to nie chcę być tym złym, ale po opisie wskazuje na ślizgające się sprzęgło.[/quote]

Zgadzam sie z powyższym.

Co do koloru w zbiorniczku: to jest tłuste zabarwienie czy zwykły osad. Nie masz plam oleju w płynie chłodniczym?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""Ludevic""]o do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".[/quote]


Jaki ma kolor płyn ? czy jest różowy, zielony ? a może jest brudny, nieprzezroczysty i ma kolor rdzawy ?
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Post autor: MariozoKR »

[quote=""VAGfan""]Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.[/quote]

Mi się też tak wydaje. Ten silnik mógł troszkę leżeć bez płynów chłodzących w układzie i przez to zaszedł od środka rdzą i osadem który teraz pływa w obiegu. naciągnij troszkę płynu do strzykawki z zbiorniczka i zobacz czy jest on klarowny czy przeciwnie pływają w nim jakieś śmieci pyłki. A jak jest brudny można by go było wymienić na nowy
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”