Problem z uruchomieniem silnika.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
August67
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2011, 13:18

Problem z uruchomieniem silnika.

Post autor: August67 »

Witam.
Mam następujący problem. Z powodu rozładowania akumulatora chciałem odpalić polo z "kabli" tylko nie wiedząc podłączyłem akumulator 24V. Tutaj moje pytanie co mogło się uszkodzić. Silnik kręci, ale zero reakcji.
Pozdrawiam.
t
ttbb55
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 22 cze 2011, 3:25

Post autor: ttbb55 »

nie jestem w 100% przekonany ale myślę że poszło za duże napięcie i mogło spalić sterownik silnika ale głowy nie dam uciąć wyjmij sterownik powinien on być w podszybiu rozbierz go zobacz czy jakaś ścieszka nie jest upalona ...

nie napisałeś jaki silnik jeżeli jest to benzyna to zdejmij z kopułki przewód od cewki dotknij np: do pokrywy zaworów niech ci ktoś zakręci sprawdź iskrę
A
August67
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2011, 13:18

Post autor: August67 »

Po oględzinach sterownika nie zauważyłem żadnych niepokojących znaków na płytce. Zdjąłem przewód i po zakręceniu rozrusznikiem iskra się nie pokazała. Co mogę dalej zrobić. Zamówiłem kabel VAG i tu moje pytanie, czy jeżeli jest uszkodzony sterownik silnika to program mi to wykaże ?


Dzisiaj doszedł kabel. W programie Polski VAG 4,9 wszystko działa w porządku tylko kiedy naciskam na silnik nie chce się połączyć.
Co może być tego przyczyną?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Sprawdz sobie najpierw bezpieczniki wszystkie. Dopiero pozniej zajmij sie komputerem.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

dokladnie popalilo ci pewnie polowe bezpieczników
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
A
August67
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2011, 13:18

Post autor: August67 »

Bezpieczniki są dobre. Kolega ma polo za silnikiem 1,3 i tutaj moje pytanie, czy sterownik będzie pasował żeby przełożyć i sprawdzić czy to wina sterownika?
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

sterownik ma w sobie jeszcze bezpiecznik (SMD) na płytce możliwe że jego spaliło albo stabilizator napięcia spaliło, bo wszystkie scalaki są zasilane 5V
A
August67
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2011, 13:18

Post autor: August67 »

Sterownik wydaje się być. Przy odłączonym sterowniku po przekręceniu kluczyka pompa paliwa się nie załącza jednak kiedy sterownik jest podłączony słychać prace pompy. Po otwarciu jednego z przekaźników było wyraźnie czuć spalenizną i cewka nie przyciąga blaszki wiec raczej nie działa. Przekaźnik znajduje się po prawej stronie na górze jest w nim pod cewką jakiś scalak. Jest pod nim jeszcze jeden przekaźnik ale on po przekręceniu kluczykiem załącza się na klika sek.
Jakieś pomysły bo już naprawdę nie wiem gdzie szukać?
A
August67
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2011, 13:18

Post autor: August67 »

Temat uważam za zamknięty. Winna była cewka zapłonowa. Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”